سلامت باتری در گوشی های اندرویدی به چه صورت می باشد؟

حتما تا به حال متوجه شده اید که با گذشت زمان، سلامت باتری گوشی رو به سقوط پیش می رود. این امر، کاملا طبیعی می باشد و بسیار مرسوم است که با مرور زمان، باتری آن قدرت اولیه در نگهداری شارژ را نداشته باشد.

گوشی های آیفون، یک ویژگی خاص دارند و آن، نمایش میزان سلامت باتری می باشد. این ویژگی، باعث می شود تا کاربر بتواند هر از چندگاهی، با سر زدن به آن، متوجه وضعیت کلی باتری خود شود.

شاید برای بسیاری از افراد سوال باشد که در گوشی های اندرویدی، این وضعیت سلامت باتری چگونه مشخص می شود و چگونه باید از وضعیت سلامت گوشی و باتری دستگاه اندرویدی خود، اطلاعات کسب نماییم؟

در این مقاله می خواهیم یک آموزش کاملا جذاب و کاربردی به شما دهیم تا بتوانید از میزان سلامت باتری گوشی اندرویدی خود، مطلع شوید. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

سلامت باتری ، یک شاخص و ملاک مهم برای سلامت گوشی می باشد - سلامت باتری در گوشی های اندرویدی به چه صورت می باشد؟
سلامت باتری ، یک شاخص و ملاک مهم برای سلامت گوشی می باشد

چرا سلامت باتری به مرور زمان، رو به کاهش می رود؟

باتری هایی که درون گوشی ها قرار دارند، از نوع لیتیومی بوده و این نوع از باتری، به انرژی و توان بالایی نیاز دارند. این انرژی و توان، به مرور زمان قدرت اولیه ی خود را در اثر استفاده های مداوم از دست می دهد و به همین علت، سلامت باتری گوشی با خطر رو به رو می شود.

در گوشی های اندرویدی، عواملی متعدد و زیادی باعث تاثیر روی سلامت باتری می شوند و باید این عوامل را به درستی اندازه گیری کرد.

چرا باید در گوشی های اندرویدی خود، تست سلامت باتری را انجام دهیم؟

همانطور که گفته شد، میزان سلامت باتری گوشی، رابطه ی مستقیمی با سلامت گوشی و کارکرد آن دارد و حتما باید کاربر به صورت مداوم، آن را بررسی نماید.

این قابلیت در گوشی های آیفون موجود است و استفاده کننده می تواند با ورود به منوی Setting و گزینه ی Battery از میزان سلامت باتری گوشی خود، اطمینان کسب نماید. هنوز این قابلیت برای گوشی های اندرویدی ارائه نشده و کاربران آن، از این ویژگی مهم، محروم می باشند.

البته مشخص نیست که آیا در آینده ای نزدیک، گوشی های اندرویدی نیز از این قابلیت بهره مند می شوند یا خیر.

حتما تست وضعیت باتری گوشی را انجام دهید تا سلامت گوشی خود را تضمین نمایید - سلامت باتری در گوشی های اندرویدی به چه صورت می باشد؟
حتما تست وضعیت باتری گوشی را انجام دهید تا سلامت گوشی خود را تضمین نمایید

کد تست باتری در گوشی های اندرویدی

معمولا در گوشی ها، تعدادی کد مخفی وجود دارد که اطلاعاتی را ارائه می دهد. این کد ها به دلیل اطلاعاتی که ارائه می دهند و کاربران از آن ها، استفاده ای نمی برند، مخفی می باشد. یکی از کدهایی جذابی که در گوشی های اندرویدی می توان از آن استفاده کرد، کدی می باشد که مشخصات باتری را ارائه می دهد.

به وسیله ی این کد، می توانید به راحتی میزان سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را متوجه شوید. حال این کد چه می باشد؟

ابتدا صفحه ی شماره گیری گوشی خود را باز کرده و کد زیر را درون آن انتخاب نمایید:

* #* #۴۶۳۶ #* #* ( ستاره ، مربع ، ستاره ، مربع ، 46 ، 36 ، مربع ، ستاره ، مربع ، ستاره )

پس از شماره گیری کد فوق، یک منو جدید باز می شود که شامل چندین آیتم می باشد. اگر روی گزینه ی Battery Information کلیک نمایید، می توانید به راحتی از میزان سلامت باتری گوشی اندرویدی خود، اطمینان حاصل نمایید.

در حالتی که باتری گوشی، مشکلی نداشته باشد و در سلامت کامل باشد، با کلمه ی Good رو به رو می شوید.

وضعیت سلامت باتری گوشی به وسیله ی کد دستوری - سلامت باتری در گوشی های اندرویدی به چه صورت می باشد؟
وضعیت سلامت باتری گوشی به وسیله ی کد دستوری

کد دستوری سلامت باتری در گوشی های مختلف

در دوره ی کنونی، گوشی های هوشمند بسیار جذاب شده اند و میزان سلامتی باتری گوشی، بسیار مهم جلوه داده می شود. در دوره های نه چندان دور، کارکرد گوشی ها بسیار کم بود و با یک بار شارژ کردن گوشی، این دستگاه تا چندین روز دارای شارژ بود اما در دوره ی کنونی، این امر محقق نمی شود و به همین علت، سلامت و میزان درستی کارکرد باتری را تحت شعاع قرار می دهد.

تا به حال توجه کرده اید که همین تست میزان سلامت باتری در گوشی های مختلف نیز وجود دارد و در بسیاری از گوشی ها، می توان به راحتی و با استفاده از یک کد دستوری، به این اطلاعات، دست پیدا کرد.

در زیر، کد دستوری برخی از گوشی ها ارائه شده است:

کد تست باتری گوشی اچ تی سی برای بررسی وضعیت باتری آن #۰۲۲۸#* است.

کد تست باتری گوشی هواوی برای بررسی وضعیت باتری آن *#*#۲۸۴۶۵۷۹#*#* است.

کد تست باتری گوشی شیائومی برای بررسی وضعیت باتری آن*#*#۶۴۸۵#*#* است.

کد تست باتری گوشی سونی برای بررسی وضعیت باتری آن* # * # ۷۳۷۸۴۲۳ # * # *است.

کد تست باتری گوشی ال جی برای بررسی وضعیت باتری آن * #* #۴۶۳۶ #* #* است.

چرا در بخش کد دستوری سلامت باتری، نامی از برند سامسونگ نمی باشد؟

برند سامسونگ، دارای گوشی های فراوان و استفاده کنندگان زیادی در جهان می باشد و بسیاری از افرادی که این مقاله را نیز می خوانند، یک گوشی از چنین برندی دارند. بنابراین مهم است که میزان سلامت باتری در گوشی های سامسونگ، مشخص شود.

برای دست یابی به چنین قابلیتی، می توان از اپلیکیشن هایی نظیر GSam Monitor ، AccuBattery و Clean Master استفاده کرد. البته در این گوشی نیز یک کد مخفی وجود دارد که به وسیله ی آن، می توان از صحت باتری گوشی، اطمینان حاصل کرد. کد گوشی های سامسونگ به شرح زیر می باشد:

*#۰۲۲۸#

آیا برنامه ای برای تست باتری گوشی های اندرویدی نیز وجود دارد؟

جواب سوال، بله می باشد. برنامه های زیادی در بازار و مارکت ها وجود دارند که به وسیله ی داده های فراوانی که محاسبه می کنند، می توانند مقدار سلامت باتری گوشی اندرویدیتان را نشان دهند. به عنوان مثال، AccuBattery یکی از انواع برنامه های این زمینه می باشد که بسیار کارا بوده و می تواند اطلاعات مفیدی را در این زمینه به کاربر ارائه دهد.

برنامه AccuBattery - سلامت باتری در گوشی های اندرویدی به چه صورت می باشد؟
برنامه AccuBattery

سخن آخر

میزان سلامت باتری گوشی ، یک موضوع بسیار مهم و حیاتی برای هر گوشی و استفاده کننده می باشد؛ زیرا به وسیله ی این مقدار، می توان تشخیص داد که اوضاع باتری گوشی، مساعد است یا خیر و در صورتی که وضعیت نامناسبی وجود دارد، باید هر چه زودتر، نسبت به تعویض آن اقدام کرد.

در آخر امیدواریم از خواندن این مقاله که توسط تیم سیراف کالا، تهیه و تنظیم شد، رضایت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید