زنفون 8 ؛ مشخصات و تاریخ عرضه ی گوشی جدید ایسوس

شرکت ایسوس در زمینه ی تولید موبایل و تلفن همراه نیز فعال ظاهر شده و بسیاری از گوشی های این شرکت در حال حاضر در دست استفاده کنندگان می باشد. جدید ترین گوشی جدید این شرکت، زنفون 8 نام دارد که از پرچمداران ایسوس نیز شناخته می شود.

ایسوس که تمام طرفداران این شرکت آن را به دلیل تولید لپ تاپ های با کیفیت می شناسند، چند سالی است که در حال تولید تلفن همراه نیز می باشد. زنفون 8 جدیدترین محصول این شرکت است که در حد و اندازه ی یک پرچمدار عمل کرده و ویژگی های منحصر به فردی دارد.

در ادامه بیشتر با این گوشی آشنا می شویم و از مشخصات آن، باخبر خواهیم شد. لطفا تا انتهای این مطلب با سیراف کالا همراه باشید تا به دنیای از اطلاعات راجع به زنفون 9 دست پیدا نمایید.

نمایی از زنفون 8 - زنفون 8 ؛ مشخصات و تاریخ عرضه ی گوشی جدید ایسوس
نمایی از زنفون 8

مشخصات کلی

به دلیل اینکه هنوز این گوشی وارد بازار نشده است، اطلاعات زیادی از آن در دسترس نمی باشد اما شرکت ایسوس، هنگام معرفی آن به تعدادی از مشخصات مهم این گوشی اشاره کرده است که در ادامه با آن ها آشنا می شویم:

1- بدنه و نمایشگر

ابتدا بدنه ی این گوشی را مورد بررسی قرار می دهیم. پنل جلویی و پشتی این گوشی از جنس یکسان بوده و هر دوی آن ها، از شیشه می باشد. البته بدنه ی اصلی این گوشی از آلومینیوم می باشد.

در بخش نمایشگر نیز ایسوس برای زنفون 8 یک صفحه نمایش 6.5 اینچی از جنس Super AMOLED تدارک دیده است که دارای نرخ رفرش 120 هرتز می باشد.

این مشخصات نوید یک صفحه نمایش خوب را به کاربر می دهد که می تواند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

2- مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

سیستم عامل پایه و نصب شده روی این گوشی، اندروید 11 می باشد. این سیستم عامل می تواند برنامه ها و بازی ها را بدون کندی اجرا نماید و از این بابت کاربر آسوده خاطر می باشد.

در بخش سخت افزار نیز شاهد قرار گیری تراشه ی اسنپدراگون 855 پلاس درون زنفون 8 می باشیم. به نظر که این سخت افزار نیز قدرتمند بوده و باعث شود این گوشی پر سرعت و قدرتمند جلوه نماید.

در بدنه ی این گوشی، از تراشه ی اسنپدراگون 855 پلاس استفاده شده است - زنفون 8 ؛ مشخصات و تاریخ عرضه ی گوشی جدید ایسوس
در بدنه ی این گوشی، از تراشه ی اسنپدراگون 855 پلاس استفاده شده است

3- بخش دوربین زنفون 8

شاید هیجان انگیز ترین قسمت این گوشی، دوربین های آن باشد که خاصیت چرخان دارند. این دوربین دارای 4 لنز 120، 64، 12 و 8 مگاپیکسل می باشد. البته به دلیل اینکه این گوشی هم اکنون در بازار موجود نیست، نمی توان کیفیت دوربین آن را اندازه گرفت اما ویژگی چرخان بودن آن، می تواند هیجان انگیز باشد.

4- سایر مشخصات زنفون 8

آنطور که شرکت ایسوس اعلام کرده است، این گوشی قرار است در 3 ظرفیت 128، 256 و 512 گیگ به همراه رم 12 گیگابایت به بازار عرضه شود. مشخصاتی که حاکی از توان قدرتمند زنفون 8 دارد. همچنین در بخش باتری نیز در این گوشی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده است تا نظر مخاطب را به خود جلب نماید.

نگاهی به طراحی دوربین در زنفون 8

ایسوس برای این گوشی از یک فناوری جدید و جذاب استفاده کرده است. دوربین چرخان باعث می شود تا نمایشگر بدون هیچ حاشیه ای وجود داشته باشد و برای تهیه ی عکس یا فیلم سلفی، از دوربین چرخان کمک گرفته شود.

در این گوشی هیچ بریدگی یا قسمتی برای ناچ وجود ندارد و نمایشگر آن نیز کامل و یکنواخت می باشد.

دوربین جذاب و صفحه نمایش یکدست زنفون 8 - زنفون 8 ؛ مشخصات و تاریخ عرضه ی گوشی جدید ایسوس
دوربین جذاب و صفحه نمایش یکدست زنفون 8

نمایشگر زنفون 8 از ویژگی HDR10+ پشتیبانی می کند. همینطور ویژگی نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز باعث شده است کارای این گوشی بیشتر از سایر رقبا شود.

مشخصات فنی و سخت افزاری زنفون 8

تراشه ی اسنپدراگون 855 پلاس در این گوشی قرار گرفته است که در نوع خود بسیار عالی می باشد اما ایسوس می توانست از تراشه ی جدیدتری تحت عنوان اسنپدراگون 875 نیز استفاده کند که در این صورت توان و قدرت پردازشی این گوشی بیشتر از تراشه ی کنونی می شد.

قیمت زنفون 8

همانطور که پیشتر نیز اعلام شد، اطلاعاتی کامل از این گوشی تاکنون به بیرون درز پیدا نکرده است و تمام اطلاعاتی که از این گوشی اعلام شد، در مقاله ی بالا اعلام شد. اما موضوعی مهمی که بسیاری از افراد پس از شنیدن چنین مشخصاتی از این برند دارند، قیمت اعلامی از طرف ایسوس می باشد.

ایسوس در سری گذشته از گوشی های خود، قیمتی 700 الی 800 دلار را برای گوشی های خود انتخاب کرده است. بنابراین با یک حساب سرانگشتی و تمایز قیمت دلار و مشخصات به کار رفته، باید انتظار قیمتی حدود 850 دلار الی 950 دلار را برای زنفون 8 داشته باشیم.

شاید در نگاه اول این قیمت اندکی زیاد باشد اما برای یک پرچمدار، این قیمت مناسب و عادی است.

جمع بندی نهایی

هنوز اخبار موثقی از زمان عرضه ی این گوشی به بازار در دسترس نمی باشد اما یک الگو در دسترس می باشد.

ایسوس گوشی های قبلی خود را در تاریخ های 15 مرداد 1397، 9 خرداد 1398 و آخرین گوشی خود را در 11 شهریور 1399 راهی بازار کرده است. بنابراین انتظار می رود زنفون 8 نیز در تابستان 1400 وارد بازار شود.

به طور کلی اگر بخواهیم نگاهی به این گوشی بیندازیم، می توان از نوآوری ها و ویژگی های استقبال کرد و این گوشی را در زمره ی گوشی های برتر در بین پرچمدار ها دانست.

جدیدترین پرچمدار ایسوس در تابستان 1400 وارد بازار می شود - زنفون 8 ؛ مشخصات و تاریخ عرضه ی گوشی جدید ایسوس
جدیدترین پرچمدار ایسوس در تابستان 1400 وارد بازار می شود

البته نباید این موضوع را فراموش کرد که ایسوس برای برندن شدن در بازار، باید رقبای بسیار سرسختی مانند سامسونگ، اپل، شیائومی، هواوی و . . . را کنار بزند که کاری بسیاری دشوار به نظر می رسد اما آینده ی این شرکت درخشان بوده و با توجه به گذشته ی طلایی، انتظار می رود گوشی های این شرکت نیز از کارایی و کیفیت بالایی برخوردار باشند و زنفون 8 نیز یکی از آن ها لقب بگیرد.

امیدواریم از خواندن این مقاله در سیراف کالا لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید