راهنمای خرید یخچال فریزر

امروزه یخچال فریزر در تنوع گوناگونی وجود دارد. بنابراین هنگام خرید، گزینه ها و آپشن های زیادی برای خرید وجود دارند. برای خرید یخچال فریزر، باید یک سری از اصول کلی را بدانیم و بدون آن ها، خرید خود را انجام ندهیم. این اصل که گران ترین یخچال یا فریزر بهترین آن است در مورد این محصول صدق نمی کند؛ زیرا ممکن است در فضای آشپزخانه ی شما جا نگیرد و بزرگ باشد. به عنوان مثال دیگر، یک یخچال فریزر هوشمند برای افراد مسن، کاربردی ندارد. بنابراین لازم است قبل از خرید محصول خود، به نیازمندی های خود توجه نماییم و متناسب با آن، اقدام به خرید نماییم. در این مقاله، راهنمای جامعی درباره ی خرید یخچال فریزر ارائه می شود که خواندن آن، خالی از لطف نمی باشد.

راهنمای خرید یخچال فریزر

1- ابعاد

اولین چیزی که در هنگام خرید هر محصولی باید بررسی شود، مقداری فضای خالی و موجود برای قرار گیری وسیله ی جدید می باشد.و یخچال فریزر ها در یک سایز تولید نمی شوند و بسته به آپشن های موجود و ظرفیت آن، در ابعاد متفاوتی تولید می شوند. حتما قبل از خرید، اقدام به اندازه گیری فضای خالی خود کرده و سپس اقدام به خرید نمایید. حتما در هنگام خرید دقت نمایید که در اطراف این وسیله، مقداری فضای خالی در حد 2 سانتیمتر وجود داشته باشد تا هم دستگاه فضای کافی جهت تنفس داشته باشد و هم از داغ شدن دستگاه جلوگیری شود. همچنین اگر محل وارد کردن دستگاه، باریک باشد حتما اندازه گیری کنید تا در هنگام حمل و نقل، دچار مشکل نشوید.

توجه به اندازه استاندارد، از نکات مهم خرید کردن یخچال می باشد - راهنمای خرید یخچال فریزر
توجه به اندازه استاندارد، از نکات مهم خرید کردن یخچال می باشد

 

2- فضای مورد نیاز

حتما قبل از خرید به عادات خود توجه نمایید و متناسب با آن، اقدام به خرید نمایید. اگر عادت دارید که غذاهای باقی مانده را ذخیره نمایید، حتما از یخچال فریزر های ظرفیت بالا استفاده نمایید. همچنین اگر برای یک بار در هفته اقدام به خرید می کنید از ظرفیت بیشتر و اگر روزانه خرید می کنید از ظرفیت کمتر استفاده نمایید. اگر از نوشیدنی به مراتب استفاده می نمایید، حتما هنگام خرید قسمت قرار گیری بطری ها را بررسی نمایید تا در هنگام استفاده به مشکل برنخورید. علاوه بر بررسی کردن ظرفیت یخچال، قسمت فریزر را نیز بررسی نمایید.

3- بررسی مدل های مختلف یخچال فریزر

اگر به فروشگاه های لوازم خانگی سری زده باشید، حتما متوجه مدل های مختلف یخچال فریزر ها شده اید. این مدل ها بر اساس سطح نیازمندی افراد طراحی شده است. بنابراین حتما لازم است قبل از خرید آن، بدانید برای چه کاربردی ساخته شده اند.

1- مدل عمیق و مستقل

این مدل، از طراحی زیبایی برخوردار می باشند و به دلیل مستقل بودن آن، می توان آن را در مکانی مستقل از سایر وسایل، قرار داد. اگر قصد دارید این نوع از یخچال فریزر را درون کابینت جایگذاری نمایید، به دلیل داشتن عمق زیاد، از سطح کابینت ها جلوتر قرار می گیرد که آنچنان مطلوب نمی باشد.

شکل قرارگیری مدل عمیق - راهنمای خرید یخچال فریزر
شکل قرارگیری مدل عمیق

 

 

2- یکپارچه با پیشخوان

این مدل از یخچال فریزر ها، دارای عمق استاندارد بوده و به نحوی ساخته شده اند که تمام قسمت های دستگاه، درون کابینت باشند و فقط درب آن، خارج از کابینت قرار گیرد تا دکوراسیون آشپزخانه، به صورت یکپارچه و منظم به نظر برسد.

در مدل یکپارچه، زیبایی قرارگیری این وسیله، دو چندان می شود - راهنمای خرید یخچال فریزر
در مدل یکپارچه، زیبایی قرارگیری این وسیله، دو چندان می شود

 

3- فریزر بالا یا فریزر پایین

این نوع از یخچال فریزر ها دارای طراحی قدیمی و جدید می باشند. در طراحی قدیم، یخچال در قسمت پایین وجود داشت که برای استفاده روزانه، باید به مراتب خم و راست می شدیم که آن چنان مطلوب نبود. بنابراین مدل های جدید تولید شده اند که یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار دارد.

مدل های مختلف یخچال و فریزر - راهنمای خرید یخچال فریزر
مدل های مختلف یخچال و فریزر

 

4- ساید بای ساید

در این نوع از یخچال فریزر ها، یخچال و فریزر کنار هم قرار می گیرند. در این دستگاه ها، به دلیل تقسیم عمودی، فضای موجود در هر دستگاه، به یک اندازه می باشد که می تواند انتخابی مناسب برای خانواده ها باشد.

یخچال ساید بای ساید - راهنمای خرید یخچال فریزر
یخچال ساید بای ساید

 

4- قابلیت های یخچال فریزر ها

عامل بعدی که می تواند در خرید تأثیر بگذارد، قابلیت ها و آپشن های موجود در این دستگاه ها می باشد. این آپشن ها می تواند امکانات فوق العاده ای را در اختیار افراد قرار دهد. از مهم ترین امکانات یخچال فریزر ها عبارتند از:

4-1- موتور

استفاده از کمپرسورهای پیشرفته در نمونه های جدید، بسیار رایج شده و تولیدکنندگان از نمونه های پرقدرت در محصولات جدید خود استفاده می کنند.. مهم ترین مزیت این نوع از کمپرسورها، این است که با جریان متناوب و فرکانس مورد نیاز کار می کنند.

4-2- بدنه ی استیل

استفاده از این نوع بدنه، باعث می شود تا یخچال فریزر در اثر اصابت ضربه یا خط و خش و گرد و غبار، مقاومت بیشتری داشته باشد . به مرور زمان دچار زنگ زدگی نشود.

4-3- نورپردازی

نورپردازی مناسب درون این دستگاه ها، از ویژگی های دیگر این دستگاه ها می باشد که بسیار مورد توجه می باشد.

4-4- تعداد قفسه

عامل بعدی، تعداد قفسه های موجود درون دستگاه می باشد. برخی از افراد، مایل به داشتن تعداد قفسه های بیشتری می باشند تا بتوانند وسایل خود را در چندین طبقه، جایگذاری نمایند.

4-5- آب ریز و یخ ساز

از مهم ترین ویژگی هایی که یک یخچال فریزر مناسب باید آن را داشته باشد، آب ریز و یخ ساز می باشد. این ویژگی روی در محصول تعبیه می شود و باعث کاهش مصرف انرژی می شود.

ایجاد قسمت آب ریز، باعث کاهش مصرف انرژی می شود 1024x349 - راهنمای خرید یخچال فریزر
ایجاد قسمت آب ریز، کاهش مصرف انرژی می شود

 

 

4-6- فیلتر تصفیه ی آب

آب ریز های موجود در یخچال فریزر های پیشرفته، دارای تکنولوژی تصفیه آب می باشند که باعث می شود آب آشامیدنی با کیفیت تری برای نوشیدن، به دست آید.

سایر امکانات جانبی یخچال فریزر ها

در دنیای کنونی که تکنولوژی، حرف اول را می زند، پیشرفت های شگرفی در تولید یخچال فریزر ها به وجود آمده است. فناوری هایی مانند داشتن دوربین، دسترسی به اینترنت و دستیار صوتی، از جمله ویژگی هایی می باشد که درون دستگاه های پیشرفته وجود دارد. داشتن دوربین، باعث می شود با زدن ضربه ای آرام بر روی محفظه ی مورد نظر، بدون باز کردن درب دستگاه، محتویات درون دستگاه را مشاهده نماییم.

یخچال های هوشمند، کاربردی لذت بخش دارند 1024x716 - راهنمای خرید یخچال فریزر
یخچال های هوشمند، کاربردی لذت بخش دارند

 

داشتن سیستم عامل و دسترسی به اینترنت، باعث می شود بتوانیم به دنیای اینترنت دسترسی داشته باشیم و دستور تهیه غذاهای مورد نظر خود را مشاهده نماییم. همچنین به وسیله ی دستیار صوتی، می توانیم هنگامی که در حین انجام کاری هستیم، از یخچال فریزر خود بخواهیم تا آهنگی را پخش کند.

دیدگاهتان را بنویسید