راهنمای خرید قلم نوری

شاید تا به حال نام وسیله ای به نام قلم نوری به گوشتان خورده باشد. این وسیله، یک محصول کارآمد می باشد که می تواند برای اشخاص بسیاری، مفید واقع شود. در ابتدا تعریفی از این محصول داشته باشیم و سپس به سایر موارد بپردازیم.

اگر به صورت ساده بخواهیم این محصول را تعریف نماییم، یک پد به همراه قلم حساس به نور می باشد که برای انتقال اطلاعات ترسیم شده به کامپیوتر، مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه به صورت شفاف تر و جامع تر درباره ی قلم نوری صحبت می نماییم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید تا به اطلاعات جامعی درباره ی این محصول، برسید.

قلم نوری چه می باشد؟

قلم نوری در واقع نوعی ورودی می باشد که مانند موس و کیبورد به دستگاه متصل می شود. البته این وسیله تفاوت محسوسی با دو محصول اشاره شده دارد. این فناوری، حساس به نور بوده و به وسیله ی آن، می توان داده ها را تغییر داد.

قلم نوری در واقع جایگزین موس شده است تا به طراحان یا مدرسان این اجازه را بدهد هر چه در ذهن خود دارند را به درون کامپیوتر، انتقال دهند.

نمونه ای از قلم نوری - راهنمای خرید قلم نوری
نمونه ای از قلم نوری

قلم نوری چه تفاوتی با موس دارد؟

این محصول در مقایسه با موس، دارای 2 تفاوت عمده می باشد:

1- این محصول دارای نوک حساس به فشار می باشد؛ یعنی هنگام ترسیم در صورت نیاز، می توانید با فشار بیشتر خطوط ضخیم تری را ایجاد نمایید. این حالت در موس وجود ندارد و تمام خطوط، به صورت یکنواخت تولید می شود و باید برای تصحیح آن، به صورت دستی از محیط برنامه انجام دهید.

2- مورد دوم اما شکل و ارگونومی خاص قلم نوری می باشد که باعث می شود این محصول، خاص جلوه دهد. قلم این محصول به راحتی در دست قرار می گیرد و باعث می شود کار کردن با آن، به سهولت قابل انجام باشد.

در طرف دیگر، موس شکل و ظاهری سخت تر از این محصول دارد و آنچنان مناسب کار های طراحی یا تدریس، نمی باشد.

کاربرد های این محصول

همانطور که پیشتر اعلام کرده ایم و احتمالا متوجه شده اید، این محصول مناسب افراد طراح و همچنین کار های اداری و تدریس، می باشد. به عنوان مثال برای ارتباط استاد با دانشجو یا تهیه ی ی کلیپ آموزش یا طراحی کاراکتر های گرافیکی، این محصول کارآمد می باشد.

احتمالا شما هم متوجه شده اید که شاید این محصول، جایگزینی برای تخته های مدارس باشد. در برخی از کشور های پیشرفته، دیگر تخته های آموزشی کاربرد ندارند و به جای آن ها، از صفحات نوری استفاده می شود که به وسیله ی قلم، به راحتی می توان آموزش های لازم را به طور مفید تری، ارائه داد.

لیست کاربرد های قلم نوری

* رتوش و ادیت عکس

* ویرایش و تولید فیلم و ویدئو

* جهت نقاشی دیجیتال

* انیمیشن سازی و طراحی کاراکتر

* جهت آموزش و تدریس آنلاین

* جهت استفاده در فتوشاپ و کار های این نرم افزار

برترین قلم های نوری موجود

پس از آنکه درباره ی خصوصیات این محصول صحبت شد، نوبت به آن می رسد لیست برترین قلم نوری موجود، ارائه شود. در زیر به برخی از بهترین های این محصول، اشاره شده است:

قلم دیجیتال هویون مدل Huion HS610

قلم نوری Huion HS610 - راهنمای خرید قلم نوری
قلم نوری Huion HS610

این قلم نوری، در سال 2020 تولید شده است که در قلمرو برترین محصولات هویون، به شمار می آید. این محصول دارای حساسیت به فشار 8192 سطح و رزولوشن 5080LPI می باشد. مشخصات این محصول، آن را جزء برترین ابزار های طراحان، محسوب می نماید.

همچنین Mini USB نیز در این محصول مشاهده می شود که باعث می شود گوشی های هوشمند، پد ها، لپ تاپ ها و کامپیوتر ها به آن، متصل شوند.

همچنین لازم به ذکر است که برای استفاده از قلم نوری، نیاز به باتری یا شارژر نیز نمی باشد. ابعاد این وسیله، 254 در 158.8 میلی متر می باشد و دارای کلید های میانبری بر روی صفحه می باشد تا کاربر بتواند به راحتی، کار های مورد نظر خود را بر روی این سطح، انجام دهد.

قلم نوری XP Pen مدل Star G640

این محصول در سطح متوسط قرار می گیرد و می توان از آن برای تدریس، طراحی و بازی استفاده کرد. ابعاد این محصول در حدود کاغذ A6 می باشد و ضخامت آن، به 8 میلی متر می رسد.

این محصول دارای وزن کم و ابعاد کوچکی می باشد و به همین دلیل، در حین کار با آن، احساس خستگی یا عدم مطلوبیت نمی کنید. این محصول از ارزان ترین قلم های نوری موجود در بازار می باشد که بدون باتری می باشد و می توانید از آن برای امورات خود، استفاده نمایید.

قلم دیجیتال XP Pen Star G640 - راهنمای خرید قلم نوری
قلم دیجیتال XP Pen Star G640

قلم دیجیتال XP Pen مدل Deco 01 V2

این محصول، دارای قابلیت تشخیص زاویه و قابلیت اتصال به گوشی های اندروید را دارد. البته عمده دلیلی که این محصول را پر طرفدار کرده است، قیمت مناسب و ویژگی های مورد نیاز برای استفاده کنندگان آن می باشد.

بر روی پد این محصول، 8 کلید تعبیه شده تا کاربر بیشتر از قبل، احساس راحتی نماید. در بخش ظاهری نیز شاهد ظاهری جذاب و مینیمال می باشیم که بسیار باریک می باشد. همچنین جنس بدنه ی آن نیز از پلاستیک می باشد.

قلم دیجیتال XP Deco - راهنمای خرید قلم نوری
قلم دیجیتال XP Deco

جمع بندی نهایی

امروزه دنیای کنونی، دستخوش تغییرات فراوانی شده و روزانه، تکنولوژی های جدیدی وارد بازار می شوند که ممکن است دنیا را دگرگون نمایند. قلم نوری نیز یکی از این محصولات می باشد که کمک حال طراحان، مدرسان و گیمر ها شده است.

البته این محصول، دارای کاربرد های خاص خود می باشد و هر شخصی متناسب با نیاز خود، باید تحقیق خود را درباره ی این محصول انجام دهد؛ زیرا ممکن است این محصول مختص وی نباشد.

در انتها امیدواریم مقاله ی قلم نوری، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید