در هنگام خرید کولر گازی، به چه نکاتی توجه کنیم؟

مقدمه ای بر کولر گازی و خرید آن

معمولا هنگامی که فصل بهار تمام می شود و فصل تابستان آغاز می شود، اشخاص به دلیل گرمای زیاد، اقدام به خرید کولر گازی می نمایند. این وسیله باعث می شود گرمای زیاد این فصل، کمتر حس شود و هوای خنگ ایجاد شده توسط آن، حس خوبی به افراد می دهد. حال این سوال پیش می آید که آیا برای خرید این وسیله، باید نکاتی را مدنظر قرار دهیم یا نیاز به استفاده از این نکات نمی باشد و می توان بدون داشتن اطلاعاتی، اقدام به خرید آن کرد؟ در ادامه راجع به این موضوع بیشتر بحث خواهیم کرد و به طور جامع، وارد این بحث می شویم. لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تعمیر کولر گاز1ی بوش 1 300x143 - در هنگام خرید کولر گازی، به چه نکاتی توجه کنیم؟
کولر و داکت آن

اطلاعات کلیدی و مهم هنگام خرید کولر گازی

معمولا افراد مختلف، هنگام خریدن وسایل گوناگون از سطح ترین تا کلی ترین آن، به دنبال مبنا هایی می باشند که برای خرید این وسیله، باید آن ها را در نظر گرفت. این سطح ملاک قرار دادن، می تواند به صورت کمی مانند قیمت گذاری و قدرت دستگاه باشد و هم می تواند به صورت کیفی و تحت عناوین کیفیت عالی، برند معتبر و . . . باشد. کولر گازی نیز از این قاعده پیروی می کند. در زیر می خواهیم به اصلی ترین نکات در هنگام خرید کولر گازی بپردازیم و این ویژگی ها را تبیین کنیم تا در هنگام خرید آن، به مشکل برنخوریم. این ویژگی ها عبارتند از:

1- ابعاد و اندازه های مورد نیاز

برای خرید کولر گازی، باید بدانیم که چه مقدار فضا داریم و برای خرید کولر مناسب، آن فضا را به کولر اختصاص دهیم. کولر های گازی، باید در پشت قطعه اصلی آن، داکت آن نصب شود. بنابراین نکات اندازه گیری حتما باید رعایت شود تا پس از خرید این وسیله، دچار مشکلاتی نظیر کمبود فضا و ناتوانی در نصب، نشویم.

2- حجم و ظرفیت سرمایشی

باید به حجم و قدرت سرمایشی کولر نیز توجه ویژه داشته باشیم. با توجه به ابعاد محیط مورد استفاده و قدرت سرمایشی کولر، یک انتخاب درست داشته باشیم تا فضای مورد نظر، نه خیلی سرد شود که قدرت سرمایشی آن زیاد است نه خیلی گرم شود که بدین معنا می باشد که قدرت سرمایشی آن کم است.

3- برچسب انرژی کولر گازی

طبق برچسب مصرف انرژی کولر گازی، می توان فهمید که چه مقدار انرژی مصرف می کند تا مبالغ زیاد قبض برایمان صادر نشود. بنابراین این فاکتور نیز بسیار ملاک است و از جمله ویژگی هایی می باشد که بسیاری از افراد در هنگام خرید، به صورت جدی آن را زیر نظر می گیرند.

4- پنل کولر و زیبایی آن

این مورد نیز تا حدود زیادی رو انتخاب افراد مؤثر می باشد؛ زیرا کولر گازی خریداری شده باید از زیبایی حداقلی برخوردار باشد تا خریدار به خرید آن ترغیب شود.

kooler gazi 1 300x225 - در هنگام خرید کولر گازی، به چه نکاتی توجه کنیم؟
پنل کولر گازی در نمای داخلی خانه

ادامه ویژگی ها

5- برند خریداری شده و مطمئن بودن آن

برند های بیشماری در سراسر جهان در حال تولید کولر گازی می باشند اما همه ی آن ها مناسب نمی باشند؛ زیرا مصرف انرژی بالا یا قطعات نامناسب در تولید آن ها استفاده شده است. بنابراین هنگام خرید باید به برند تولید کننده نیز توجه شود تا یک خرید موفق و باکیفیت داشته باشیم و این وسیله بتواند تا سالیان سال، کارایی روز اول خود را داشته باشد.

6-کمپرسور کولر

کمپرسور در بخش درونی کولر قرار دارد. بسته به نوع کمپرسور استفاده شده درون دستگاه، می توان صدای کم و قدرت زیاد تولید کند. بنابراین این بخش نیز مورد توجه قرار دارد.

7- سیستم اینورتر دارد یا خیر؟

سیستم اینورتر، باعث کاهش مصرف انرژی شده که سبب کاهش هزینه های برقی می شود. همچنین این سیستم باعث می شود که سرعت بیشتری در خنک سازی محیط به عمل آید. به همین صورت، کولر گازی که دارای سیستم اینورتر باشد، قیمت آن به مراتب گران تر است اما ویژگی های بهتری نسبت به نسخه فاقد اینورتر دارد.

8- داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش

داشتن این امکان نیز، خیال خریدار را از داشتن ضمانت و فعل و انفعالات بعد از بوجود آمدن مشکلات نیز راحت می کند.

ویژگی آخر و بسیار مهم

9- قیمت کولر گازی

این بخش شاید مهم ترین بخشی باشد که هر شخص در هنگام خرید کولر به آن توجه می کند. قیمت کولر گازی با داشتن فاکتور های متفاوتی همچون کمپرسور قدرتمند، سیستم اینورتر، قدرت سرمایشی بالا و . . . متغیر و بالاتر می باشد. شاید در دوره ی کنونی و با افزایش روز افزون قیمت ها، بسیاری از افراد از ویژگی های مهمی مانند قدرت سرمایش و خدمات پس از فروش گذر کرده و بیشترین توجه را روی قیمت آن محصول، بگذارند. لازم به ذکر است نباید قیمت را فدای سایر ویژگی ها نماییم؛ زیرا این کار باعث می شود پس از خرید و به مرور زمان، از خرید خود پشیمان شویم.

آیا باید در هنگام خرید کولر، به فروشگاه های معتبر مراجعه نماییم؟

مسلما جواب این سوال، بله می باشد؛ زیرا تهیه یک کولر از فروشگاه های معتبر و قانونی، باعث می شود از اصل بودن آن وسیله و خدمات پس از فروش آن و قیمت مناسب، اطمینان یابیم. بسیاری از فروشگاه ها برای جذب مشتری، کولر های جعلی یا غیر اصل می آورند و آن را با نام اصل و قیمت کمتر، به افراد می فروشند. مشتری نیز به دلیل قیمت کمتر، راغب به خرید آن می شود و نمی داند پس از خرید آن، دچار چه مشکلاتی می شود.

بنابراین لازم است حتما خرید خود را از یک فروشگاه معتبر در این زمینه انجام دهیم تا پس از خرید، با اطمینان از محصول استفاده نماییم.

Untitled 1 3 300x300 - در هنگام خرید کولر گازی، به چه نکاتی توجه کنیم؟
از ویژگی های اصلی یک کولر، قدرت سرمایشی آن است

جمع بندی برای خرید کولر گازی

همانطور که در بالا به صورت جامع درباره ی خرید کولر از نوع گازی اشاره شد، در آخر این مطلب نیز نگاهی گذرا به آن خواهیم انداخت. کولر، وسیله ای می باشد که در فصل تابستان به شدت مورد استفاده قرار می گیرد. تابستان با داشتن هوایی گرم، باعث شده تا افراد به فکر خرید کولر باشند تا از گرمای این فصل، در امان باشند. حال این موضوع پیش می آید که آیا خرید کولر گازی، به راحتی قابل انجام می باشد یا اینکه دارای شرایط و نکات خاصی می باشد؟

هر شخصی در هنگام خرید وسیله ای علی الخصوص وسایل برقی، باید تمام نکات را رعایت و ویژگی های محصول را بداند تا بتواند یک خرید به صرفه و مناسب را داشته باشد. درباره ی کولر نیز این موضوع صحت دارد. باید در هنگام خرید این وسیله، به نکاتی همچون ابعاد مورد نیاز برای ایجاد هوای سرد، مقدار قدرت دستگاه جهت تولید هوای خنک، قیمت دستگاه، خدمات پس از فروش و . . . توجه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید