بهترین برندهای تلویزیون جهان کدامند؟

مقدمه ای بر برندهای تلویزیون سازی در جهان

امروزه تلویزیون جزء جدانشدنی از زندگی می باشد و بسیاری از افراد برای اتاق خواب یا آشپزخانه ی خود نیز تلویزیون تهیه می نمایند. بنابراین خرید تلویزیون حائز اهمیت بسیاری می باشد و برای خرید آن باید به نکات زیادی توجه کرد. یکی از این نکات، انتخاب بهترین برندهای تلویزیون سازی در جهان می باشد. شرکت های گوناگونی در حال تولید تلویزیون می باشند و با قیمت های گوناگون و کیفیت های متفاوت، برند های زیادی را در بازار تلویزیون مشاهده می نماییم. در این مقاله سعی داریم برترین برند های تلویزیون سازی در جهان را معرفی نماییم تا راهنمایی برای خرید تلویزیون باشد.

هنگام خرید تلویزیون، باید به چه نکاتی توجه کرد؟

پارامتر های زیادی وجود دارند که باید در هنگام خرید تلویزیون آن ها را بررسی کرد. میزان فضای اشغالی، ابعاد تلویزیون، کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش، برند معتبر، امکانات تلویزیون و . . . از ملاک هایی می باشد که باید در هنگام خرید تلویزیون به آن توجه کرد اما شاید مهم ترین عامل در هنگام خرید تلویزیون، مقدار بودجه ای باشد که در اختیار داریم. البته در کنار این عامل، برند تولید کننده ی تلویزیون نیز بسیار مهم است. در ادامه بیشتر با برترین برند های تلویزیون سازی در جهان آشنا می شویم.

معرفی برترین برندهای تلویزیون سازی در جهان

1- سامسونگ ( Samsung )

شرکت سامسونگ، یک شرکت بسیار معتبر در سطح جهان می باشد که با تولید محصولات بسیار با کیفیت، زمینه ساز محبوبیت زیاد خود در جهان شده است. سامسونگ در زمینه ی تولید تلویزیون بسیار فعال عمل می نماید و دائما در حال تولید تلویزیون های قدرتمند می باشد. تلویزیون های سامسونگ، از کیفیت تصاویر بسیار خوبی بهره می برند و با شفافیت بالای رنگ های موجود در آن، باعث می شود تا استفاده کنندگان رضایت خود را از محصول خریداری شده، اعلام نماید. سامسونگ در تلویزیون های خود، از فناوری های جدید و پیشرفته ای استفاده می کند تا تجربه ی دیدن تلویزیون برای کاربر را لذت بخش تر از گذشته نماید. سامسونگ در محصولات جدید خود از سیستم عامل Tizen استفاده کرده است که بسیار محبوب می باشد و تعداد زیادی از برنامه ها از طریق فروشگاه آن، قابل نصب می باشد.

تلویزیون سامسونگ - بهترین برندهای تلویزیون جهان کدامند؟
تلویزیون سامسونگ

 

2- ال جی ( LG )

یکی دیگر از برندهای تلویزیون سازی مشهور در جهان، ال جی می باشد. این شرکت که مانند سامسونگ در کره جنوبی قرار دارد، در زمینه ی ساخت تلویزیون های باکیفیت، رقابت تنگاتنگی با شرکت سامسونگ دارد. ال جی در تلویزیون های خود از پنل OLED استفاده می نماید تا کیفیت تصاویر، شفاف و گیرا باشد. تلویزیون های ساخت ال جی دارای عملکرد سریعی می باشند و از فناوری های بروزی مانند HDMI Forum استفاده می نمایند. همچنین ال جی با قرار دادن سیستم عامل مخصوص خود یعنی LG WebOS باعث شده است تا خود را از سایر رقبا، متمایز نماید و گامی محکمی به سمت موفقیت های بیشتر، بردارد.

تلویزیون ال جی - بهترین برندهای تلویزیون جهان کدامند؟
تلویزیون ال جی

 

3- سونی ( Sony )

کمپانی بعدی از برندهای تلویزیون سازی برتر در جهان، به شرکت سونی تعلق دارد. این شرکت از دیرباز در تولید تلویزیون، گام های بلندی برداشته است؛ به طوری که در سال 196 اولین تلویزیون ترانزیستوری خود را تولید نمود. سونی در تلویزیون های خود از کیفیت 4K استفاده کرده است تا به وسیله ی تکنولوژی OLED بتواند بهترین کیفیت ممکن را برای تلویزیون های خود را به ارمغان بیاورد. تلویزیون های سونی دارای سیستم عامل Android می باشند که یک عامل مثبت در این زمینه محسوب می شود تا کاربران با محیط آن، آشنایی کامل داشته باشند.

تلویزیون سونی - بهترین برندهای تلویزیون جهان کدامند؟
تلویزیون سونی

 

4- فیلیپس ( Philips )

برند فیلیپس برای ما ایرانیان برند بسیار آشنایی می باشد، زیرا بسیاری از لوازم برقی موجود در آشپزخانه ی هر ایرانی، از این برند می باشد. فیلیپس یکی از معتبرترین برندهای تلویزیون سازی در جهان می باشد که ویژگی هایی مانند تصاویر پویا، صدای شفاف و کیفیت فوق العاده را به مخاطب هدیه می دهد. نکته ای جالب درباره ی تلویزیون های شرکت فیلیپس، این می باشد که دارای تکنولوژی Ambilight می باشند؛ تکنولوژی ای که فقط در تلویزیون های برند فیلیپس مشاهده می شود. فیلیپس روی کیفیت صدای تلویزیون های خود تمرکز زیادی دارد و از فناوری های زیادی مانند Bowers & Wilkins استفاده کرده است. همچنین ساندبار های قدرتمند این شرکت صدایی بسیار جذاب تولید می نمایند.

تلویزیون فیلیپس - بهترین برندهای تلویزیون جهان کدامند؟
تلویزیون فیلیپس

 

5- پاناسونیک ( Panasonic )

از قدیمی ترین و باسابقه ترین برندهای تلویزیون سازی می توان به شرکت پاناسونیک اشاره کرد. این شرکت از گذشته تا به حال در زمینه ی تولید تلویزیون های مناسب و باکیفیت، تلاش زیادی کرده است. به طور کلی پاناسونیک آنقدر که شرکت های سامسونگ، ال جی، سونی و فیلیپس روی تلویزیون ها و فناوری های خود مانور می دهند، تحرک ندارد و در تلویزیون های پاناسونیک، شاهد سیستم عامل ظاهری و صاف می باشیم. همچنین تنوع برنامه ی زیادی در این تلویزیون مشاهده نمی شود اما برنامه های Netflix، Youtube و . . . روی این تلویزیون، نصب می باشند. البته این نکته را باید بگوییم که شرکت پاناسونیک همان مقدار که وقت روی برنامه و امکانات جانبی تلویزیون های خود صرف نکرده است، روی کیفیت تصاویر وقت گذاشته است. کیفیت تصاویر در این تلویزیون بسیار بالا بوده و در نسل های جدید خود، از فناوری OLED 4K استفاده می کند.

برند پاناسونیک - بهترین برندهای تلویزیون جهان کدامند؟
برند پاناسونیک

 

6- هایسنس ( Hisense )

شرکت هایسنس را می توان از نوظهوران عرصه ی تلویزیون سازی در جهان دانست که به سرعت، محبوبیت بالایی بدست آورده است. هایسنس یکی از بهترین برندهای تلویزیون سازی در جهان می باشد که غیر از تلویزیون، به ساخت سایر لوازم الکترونیکی، مشغول می باشد. هایسنس، ترکیبی از کیفیت مناسب تصویر، شفافیت صدا، سیستم عامل هوشمند و قیمت مناسب می باشد. سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون های این شرکت، ترکیبی از اندروید و روکو می باشد. همچنین فروشگاه آن نیز دارای برنامه های گوناگونی می باشد. البته یکی از معایب بزرگ تلویزیون های هایسنس، زاویه دید ضعیف می باشد که در صورت مشاهده از زاویه های غیر مستقیم، دقت تصویر و کیفیت آن کاهش می یابد اما اگر به طور کلی بخواهیم درباره ی این برند نظر دهیم، می توان از آن به عنوان یک محصول باکیفیت، عنوان کرد.

تلویزیون برند هایسنس - بهترین برندهای تلویزیون جهان کدامند؟
تلویزیون برند هایسنس

 

جمع بندی

در دنیای کنونی، برندهای تلویزیون سازی در جهان بسیار اشباع شده است و انتخاب میان برترین آن ها، سخت و دشوار می باشد. همانطور که پیشتر اعلام شد بسته به نوع نیاز و بودجه ی کافی، می توان تلویزیون مورد نظر را از میان برندهای تلویزیون سازی، انتخاب کرد. بنابراین با صرف وقت و زمان کافی و تحقیقات لازم، می توان از میان برترین برندهای تلویزیون سازی، انتخاب مناسبی انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید