بررسی غول هواوی؛ Mate 30 Pro 5G

شرکت هواوی که همواره در زمینه ی تولید وسایل هوشمند علی الخصوص تلفن همراه، جزء پیشگامان این عرصه بوده، در سپتامبر 2019 گوشی جدید خود را به نام Mate 30 Pro 5G رونمایی کرد و در اکتبر سال 2020، نسخه ی جدید آن را تحت عنوان Mate 30 Pro 5G 5G عرضه کرد. این گوشی قدرتمند، دارای نسل پنجم ارتباطات یعنی 5G می باشد. اگر بخواهیم تنها نگاهی به این گوشی جذاب داشته باشیم، حتما متوجه ی طراحی زیبا و نمایشگر فوق العاده ی آن، می شویم. در ادامه با مشخصات این تلفن هوشمند آشنا می شویم و به معرفی این گوشی فوق العاده زیبای هواوی، می پردازیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1 7 287x300 - بررسی غول هواوی؛ Mate 30 Pro 5G
P30 Pro 5G

مشخصات ظاهری و فیزیکی Mate 30 Pro 5G

این گوشی که به تازگی در مارکت ها و فروشگاه های ایرانی، حضور دارد، دارای وزن 198 گرم و ابعاد 158.1 در 73.1 در 8.8 میلی متر می باشد. هواوی در ساخت این گوشی، از گوریلا گلس 6 و فریم آلومینیومی برای پشت و جلو آن بهره برده است. همچنین این گوشی مانند سایر رقبا، دارای گواهی IP68 به جهت مقاومت در برابر هرگونه آب و گرد و غبار را دارد و می تواند تا 30 دقیقه در عمق 2 متری آب، دوام بیاورد. Mate 30 Pro 5G دارای درگاهی برای 2 سیم کارت به صورت هیبریدی می باشد.

نمایشگر فوق العاده ی Mate 30 Pro 5G

هواوی در این گوشی، از پنل OLED استفاده کرد ولی تفاوت آشکاری با سایر برند ها دارد؛ این شرکت از لبه های خم شده برای این گوشی استفاده کرده تا طراحی و جذابیت آن را دو چندان نماید. هواوی برای این سبک از نمایشگر خود، نام Horizon Display را انتخاب کرده است. همچنین در بخش ناچ و بالای صفحه نیز هواوی بخشی را برای حسگر ها و دوربین سلفی خود اختصاص داده که اندازه ای متعارف دارد و باعث شکیل تر شدن صفحه ی نمایش، شده است. اگر هم بخواهیم از نظر جزئیات به این نمایشگر نگاه کنیم، می توانیم اطلاعات زیر را درباره ی آن، خاطر نشان نماییم:

ابعاد صفحه نمایش : 6.53 اینچ که دارای 94.1% نسبت نمایشگر به بدنه، می باشد

رزولوشن : 1176 در 2400 پیکسل

محافظ صفحه : کورنینگ گوریلا گلس 6

همچنین قابلیت های HDR10 و DCI-P3 نیز در Mate 30 Pro 5G به چشم می خورد.

2 7 300x300 - بررسی غول هواوی؛ Mate 30 Pro 5G
نمای جلو و پشت P30 Pro 5G

دوربین ها در Mate 30 Pro 5G چگونه می باشند؟

هواوی با تولید Mate 30 Pro 5G، عنوان اولین تلفن همراهی که دارای دو حسگر 40 مگاپیکسلی می باشد را، از آن خود کرده است. در این گوشی، از یک لنز با عنوان تله فوتو که دارای حسگر 8 مگاپیکسلی می باشد، استفاده شده است. دو لنز 40 مگاپیکسلی این گوشی، وظیفه ی بر عهده داشتن لنز عریض و فوق عریض را برعهده دارند. همچنین دوربین دیگری که تحت عنوان 3D TOF به کار رفته، وظیفه ی القای حسگر مدا پرواز را یدک می کشد.

اگر بخواهیم دوربین Mate 30 Pro 5G را با رقبای خود یعنی وان پلاس 7 پرو و آیفون 11 پرو مقایسه کنیم، می توان گفت رقیب اصلی این گوشی وان پلاس 7 پرو می باشد و آیفون 11 پرو شانس کمی برای برنده شدن در زمینه ی داشتن دوربین قدرتمند در بین رقبا، دارد. هواوی در دوربین سلفی این گوشی نیز از حسگر 30 مگاپیکسلی استفاده کرده است که بسیار قدرتمند تر از سایر رقبا، می باشد.

مغز متفکر Mate 30 Pro 5G؛ مشخصات سخت افزاری

اگر تمام مشخصات ذکر شده در قالب یک پردازنده ی نه چندان قدرتمند مطرح شود، کیفیت کار بسیار پایین مشاهده می شود. بنابراین هواوی برای این بخش از گوشی نیز، تمرکز ویژه ای گذاشته و برای Mate 30 Pro 5G که از 5G نیز پشتیبانی می کند، تراشه ی قدرتمند کرین 990 را در نظر گرفته است. اگر بخواهیم از قدرت این تراشه سخن بگوییم، همینقدر کفایت می کند که این تراشه، دارای 4 هسته ی پردازشی Cortex A76 می باشد. این تراشه، دارای فناوری 7 نانومتری می باشد.

مشخصات باتری میت 30 پرو

هواوی برای بخش باتری این گوشی نیز غوغایی به پا کرده و با قرار دادن باتری 4500 میلی آمپر ساعتی، توانسته نیاز های کاربران تا حد بسیار زیادی، رفع نماید. این باتری باعث می شود علاوه بر بهبود کیفیت و کارایی، در کنار تراشه ی قدرتمند، باعث عمر کردن بیشتری نیز می شود. Mate 30 Pro 5G دارای شارژ بی سیم 27 واتی می باشد که در نوبه ی خود، شگفت انگیز می باشد.

3 7 281x300 - بررسی غول هواوی؛ Mate 30 Pro 5G
صفحه نمایش P30 Pro 5G

قیمت میت 30 پرو

در ابتدا باید از چندین جنبه این گوشی را از نظر قیمتی، بررسی نماییم. در ابتدا باید در نظر گرفت که به کار بردن نسل پنج ارتباطات یعنی 5G، مستلزم قیمت و هزینه ی بیشتری می باشد. بنابراین این گوشی که دارای چنین فناوری قدرتمندی می باشد، دارای قیمت بالایی می باشد. همچنین به کار بردن صفحه نمایش جذاب، دوربین های هیجان انگیز و تراشه ی قدرتمند، عواملی می باشد که قیمت این دستگاه را زیاد کرده است.

شرکت چینی برای Mate 30 Pro 5G، قیمت 1200 یورو تعیین کرده است. این قیمت از آیفون 11 پرو نیز گرانتر می باشد. اگر بخواهیم مقایسه ای بین قیمت ها داشته باشیم، همانطور که پیشتر ذکر شد، رقیب شماره ی 3 یعنی وان پلاس 7 پرو با داشتن قیمت 700 یورو، بسیار مناسب تر و به صرفه تر از این دو گوشی می باشد. البته باید در نظر داشته باشیم که شاید وان پلاس 7 پرو دارای کیفیت بالایی باشد اما مشخصاتی که درون Mate 30 Pro 5G ساخته شده را به صورت کامل، در اختیار ندارد. البته بسیاری از افراد به دنبال هزینه ی کمتر و کیفیت بیشتری می باشند که در این صورت، انتخاب ها متفاوت می باشد.

جمع بندی نهایی

همانطور که اعلام شد، این گوشی دارای مشخصات فوق العاده ای می باشد که ممکن است برای هر شخصی، بسیار هیجان انگیز باشد. هواوی به خوبی ثابت کرده است که در تولیدات گوشی های با کیفیت، بسیار ماهر است و این ویژگی در Mate 30 Pro 5G نیز به وضوح، قابل مشاهده می باشد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات مناسبی در اختیارتان قرار گرفته باشد. اگر قصد خرید میت 30 پرو را دارید، حتما از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید تا کیفیت محصول، تضمین شده باشد.

4 6 300x225 - بررسی غول هواوی؛ Mate 30 Pro 5G
محل قرارگیری سیم کارت و درگاه شارژر

دیدگاهتان را بنویسید