اندروید 11 و گوشی هایی که زودتر به این سیستم عامل، بروز می شوند

سیستم عامل اندروید، از محبوب ترین سیستم عامل های موجود در دنیا می باشد. این سیستم عامل ساخته ی گوگل، هر ساله بروز می شود و امکانات جدید زیادی را به کاربران ارائه می دهد. مطابق سال های قبل، بسیاری از افراد منتظر می باشند تا امسال، با اندروید 11 آشنا شوند.

ولی این سوال پیش می آید کدام گوشی ها زودتر به این سیستم عامل بروز می شوند و به نوعی پیشگامان این نسخه از سیستم عامل می شوند.

در ادامه بررسی می کنیم اینکه کدام گوشی ها زودتر از سایرین به اندروید 11 آپدیت می شوند. لطفا تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مقدمه ای بر سیستم عامل اندروید و اندروید 11

گرچه گوگل 6 ماه پیش نسخه ی پایدار اندروید 11 را منتشر کرده است اما شرکت ها به دلایل مختلفی که اصلی ترین آن، شیوع کرونا می باشد، هنوز گوشی های خود را به نسخه ی جدید بروز نکرده اند.

در زیر می خواهیم لیستی از اولین گوشی هایی که به این سیستم عامل جدید بروز می شوند را اعلام کنیم تا کاربران به صورت راحت تر بتوانند آن ها را تهیه کنند.

برند ها و گوشی هایی که زودتر به اندروید 11 آپدیت می شوند

1- وان پلاس

One Plus - اندروید 11 و گوشی هایی که زودتر به این سیستم عامل، بروز می شوند
One Plus

این برند که به سرعت با تولید گوشی های قدرتمند و آپدیت آن ها به جدیدترین نسخه ی اندروید معروف شده است، توانسته مقام نخست را در این لیست کسب نماید. این برند که اندروید 11 را تنها یک ماه پس از انتشار تحت عنوان OxygenOS 11 روی گوشی های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو نصب کرد، عنوان سریع ترین بروز سیستم عامل را نیز دریافت کرده است که تنها پس از 32 روز، آن را روی گوشی های خود نصب کرده است.

2- اوپو

Oppo - اندروید 11 و گوشی هایی که زودتر به این سیستم عامل، بروز می شوند
Oppo

دیگر برند چینی که در مقام دوم قرار دارد، اوپو می باشد. این برند که پس از وان پلاس، در رده ی دوم قرار دارد، پس از 56 روز از انتشار اندروید 11 توسط گوگل، این سیستم عامل را روی گوشی های خود نصب کرد.

این سیستم عامل که عنوان Color OS 11 دارد، روی Find X2 و Find X2 Pro نصب شده است. همچنین اخباری نیز به گوش می رسد که گوشی های Reno که از سری A شرکت اوپو می باشد و در نیمه ی اول سال 2021 وارد بازار می شوند، اندروید 11 را دریافت خواهند کرد.

3- شیائومی

شیائومی نیز از برند های پیشگام در زمینه ی آپدیت به اندروید 11 می باشد - اندروید 11 و گوشی هایی که زودتر به این سیستم عامل، بروز می شوند
شیائومی نیز از برند های پیشگام در زمینه ی آپدیت به اندروید 11 می باشد

شیائومی، دیگر برندی می باشد که پس از 62 روز، اندروید 11 را روی گوشی های خود نصب کرده است. اولین گوشی های شیائومی که این نسل از سیستم عامل را دریافت کرده اند، Mi 10 و Mi 10 Pro می باشند.

همچنین شیائومی اعلام کرده است MIUI 12 را برای Redmi K30 و Poco F2 Pro منتشر می کند که این عمل می تواند باعث بروز رسانی کندتر گوشی ها به سیستم عامل اندروید 11 شود.

4- ریلمی

ریلمی، دیگر برند چینی می باشد که گوشی های خود را به اندروید 11 بروز کرده است - اندروید 11 و گوشی هایی که زودتر به این سیستم عامل، بروز می شوند
ریلمی، دیگر برند چینی می باشد که گوشی های خود را به اندروید 11 بروز کرده است

ریلمی نیز در لیست سریع ترین بروز رسان های نسل جدید سیستم عامل اندروید می باشد و آن را پس از 87 روز، در دسترس کاربران خود قرار داده است. اولین گوشی از برند ریلمی که به اندروید 11 آپدیت شده است، X50 Pro می باشد.

به نظر ریلمی قصد دارد گوشی های جدید خود را نیز تحت عنوان همین اپدیت جدید از اندروید منتشر کند و باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا ریلمی، می تواند در دنیای گوشی در جهان، موفق باشد یا خیر.

5- سامسونگ

Samsung - اندروید 11 و گوشی هایی که زودتر به این سیستم عامل، بروز می شوند
Samsung

سرانجام و در رده ی پنجم این لیست، به برند معتبر سامسونگ می رسیم. اگر تا شماره ی 4 این لیست خوانده باشید، حتما تعجب کرده اید که چرا نامی از برند سامسونگ مشاهده نمی شود.

البته پیشرفت شرکت های چینی و گسترش روزافزون آن ها، باعث شده است در بسیاری از امور، از شرکت های نام آشنایی همچون سامسونگ، پیشی بگیرند.

سامسونگ پس از 95 روز از عرضه ی اندروید 11، آن را برای Galaxy Note 20 و Galaxy Note 20 Ultra بهینه سازی کرده است. سامسونگ همچنین اعلام کرده است که گوشی های Z Flip، Galaxy S10 و Galaxy Fold نیز در اوایل سال 2021 بروز رسانی اندروید 11 را دریافت می کنند.

دیگر برند هایی که اندروید 11 را دریافت می کنند

در ادامه ی این لیست نیز نام های آشنایی به چشم می خورد. به ترتیب پس از اسامی فوق، برند های سونی، ایسوس، ال جی، موتورولا و نوکیا حضور دارند.

این برند ها هر کدام با گوشی های جدید خود این آپدیت را انجام داده اند تا از غافله ی دیگر شرکت های تولید کننده ی گوشی، جا نمانند.

سایر برند ها برای ای آپدیت چه کاری می کنند؟

اگر دقت کرده باشید، در این لیست جای برند های معتبری همچون هواوی و آنر خالی است. این گوشی ها به دلیل تحریم ها، نتوانسته اند اندروید 11 را دریافت کنند و بنابراین، طبیعی است که نمی توانند به نسه ی جدید و پایدار این سیستم عامل، بروز شوند.

هواوی و آنر به دلیل تحریم، نمی توانند اندروید 11 را دریافت کنند - اندروید 11 و گوشی هایی که زودتر به این سیستم عامل، بروز می شوند
هواوی و آنر به دلیل تحریم، نمی توانند اندروید 11 را دریافت کنند

جمع بندی نهایی

به طور خاص، هر آپدیت جدیدی از سیستم عامل، می تواند موجب هیجان زیاد در کاربر شود؛ زیرا سیستم عامل ها محیط جذابی را برای کاربران می سازند و با آپدیت و بروز رسانی های آن، می توان این امید را داشت که هر لحظه محیطی ویژه تر برای کاربر فراهم می شود.

این موضوع درباره ی اندروید 11 نیز صدق پیدا می کند و گوشی هایی که این آپدیت را دریافت می کنند، قاعدتا یک گام از گوشی هایی که چنین قابلیتی را دریافت نمی کنند، جلوتر می باشند.

در این مقاله سعی شد برند ها و گوشی هایی که در دریافت چنین سیستم عاملی، پیشگام می باشند عنوان شود. امیدواریم از خواندن این مقاله در سیراف کالا لذت برده باشید.