آیکلاد پلاس ؛ سرویس جدید اپل در WWDC 21

در مراسم WWDC 21 که در آن اپل به معرفی سرویس های جدید خود پرداخت، نام سرویس آیکلاد پلاس آن نیز به چشم می خورد. این سرویس جذاب، دارای قابلیت هایی همچون Hide My Email ، Private Relay و HomeKit Secure می باشد.

در ادامه بیشتر با این سرویس اپل آشنا می شویم و آن را به شما معرفی می کنیم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

مقدمه ای آیکلاد پلاس

شاید در ابتدای این مقاله، با خود فکر کرده اید که سرویس آیکلاد پلاس اپل ، همان سرویس ذخیره سازی ابری می باشد و نسخه ی پلاس آن نیز، با اندکی تغییر راهی بازار شده است اما باید بگوییم در اشتباه هستید؛ زیرا این سرویس دارای ویژگی های جذابی می باشد.

آیکلاد پلاس در واقع یک سرویس با امکانات جذاب تر می باشد که ذخیره سازی ابری، تنها یک بخش از آن می باشد و این مجموعه، یک فضای جدید همراه با امکانات متنوع را به کاربر هدیه می دهد.

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته ایم، این سرویس دارای 3 ویژگی فوق العاده می باشد:

1- Hide My Email

2- Private Relay

3- HomeKit Secure

امکاناتی که آیکلاد پلاس ارائه می دهد 1024x683 - آیکلاد پلاس ؛ سرویس جدید اپل در WWDC 21
امکاناتی که آیکلاد پلاس ارائه می دهد

سرویس Private Relay موجود در آیکلاد پلاس چه می باشد؟

این سرویس اپل را می توان یک محفظه ی امنیتی فوق العاده عنوان کرد. به گفته ی اپل در کنفرانس WWDC 21 این سیستم، قادر است خروجی های گجت را از 2 ایستگاه منحصر به فرد و مخصوص عبور دهد و ترافیکی که از این گجت ها خارج می شود را با استفاده از کدگذاری معتبر، عبور داده و از آن ها محافظت نماید.

به گفته ی اپل، سیستم Private Relay به قدری قوی می باشد که حتی خود شرکت اپل نیز نمی تواند به داده های کاربران خود، دسترسی داشته باشد.

سرویس Hide My Email چه می باشد؟

این سرویس نیز در جهت ارتقای امنیت توسط اپل ارائه شده است. بدین وسیله، کاربران می توانند در اپلیکیشن هایی مانند ایمیل و سافاری، از این سرویس در جهت افزایش امنیت خود، استفاده نمایند.

شرح کار این سرویس بدین گونه می باشد که فرآیند کاری آن، در جهت افزایش امنیت در هنگام مواجه با سایت ها یا منابع نا امن می باشد. برای مثال هنگامی که وارد سایتی شده اید که از امنیت و معتبر بودن آن، اطمینان ندارید، می توانید به وسیله ی این سرویس که توسط آیکلاد پلاس ارائه می شود، ایمیل های یکبار مصرفی را تولید نمایید.

ویژگی مثبتی که این ایمیل ها دارند، این می باشد که می توانید ایمیل اصلی خود را برای افزایش امنیت، استفاده ننمایید.

سرویس HomeKit Secure آیکلاد پلاس

تعداد دوربین های موجود در آیکلاد برای هر حساب کاربری به 5 می رسید اما در نسخه ی پلاس، نامحدود می باشد - آیکلاد پلاس ؛ سرویس جدید اپل در WWDC 21
تعداد دوربین های موجود در آیکلاد برای هر حساب کاربری به 5 می رسید اما در نسخه ی پلاس، نامحدود می باشد

در واقع اسم اصلی این سرویس HomeKit Secure Video می باشد و از آن برای شخصی سازی های ضبط ویدیو، اعلانات و سایر دسترسی ها، استفاده می شود.

این سرویس بیشتر تمرکز خود را روی اموری می گذارد که به صورت پیش فرض روی گوشی نصب می باشد ولی کاربر تمایل به تغییر آن دارد. این سرویس نیز در آیکلاد پلاس اپل موجود است که می تواند نیاز بسیاری از کاربران را مرتفع سازد.

جمع بندی پایانی درباره ی آیکلاد پلاس

در سرویس آیکلاد پلاس، پشتیبانی هایی از دوربین های فعال در قالب پلتفرم های هوم کیت اپل نیز قرار دارد که به صورت نامحدود ارائه می شود. اگر در گذشته از آیکلاد استفاده کرده باشید، حتما به خاطر دارید که در این سرویس می توانستید تا 5 دوربین به ازاری هر حساب کاربری را مشاهده نمایید اما در سرویس آیکلاد پلاس، این امکان به صورت نامحدود قرار دارد.

در آخر باید منتظر حضور این سرویس باشیم تا بتوانیم به صورت کامل تری راجع به آن بحث کنیم و آن را از ابعاد مختلف، بررسی نماییم. امیدواریم از خواندن مقاله ی آیکلاد پلاس در سیراف کالا لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید