آبچکان چیست؟ راهنمای خرید آبچکان

برخی از وسایل مربوط به آشپزخانه مانند مایکروویو یا ظرفشویی را می توان از اقلام ضروری حذف کرد اما برخی دیگر مانند آبچکان را نمی توان حذف کرد. تا حالا به خود فکر کرده اید که آبچکان چگونه وسیله ای می باشد و کاربرد آن در آشپزخانه چه می باشد؟

در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می شویم و راهنمایی کامل برای خرید آن به شما کاربران عزیز ارائه می دهیم. اگر دوست دارید بیشتر راجع به این محصول بدانید، پیشنهاد می کنیم این مقاله که توسط تیم سیراف کالا تهیه شده را تا انتها دنبال کنید.

آبچکان چیست؟

همانطور که از اسم این محصول پیداست، کاربرد آن برای خشک کردن و زدودن آب پس از شستشو می باشد. این وسیله که یک محصول حیاتی برای هر آشپزخانه ای می باشد، دارای ویژگی هایی می باشد که باید برای خرید، آن ها را بخاطر داشت و بر اساس آن ها، اقدام به یک خرید ایده آل کرد.

در ادامه می خواهیم برترین ویژگی های یک آبچکان و مواردی که باید هر خریداری در هنگام خرید به آن توجه کند را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

در هنگام خرید آبچکان، باید به نکات مهمی توجه کرد - آبچکان چیست؟ راهنمای خرید آبچکان
در هنگام خرید آبچکان، باید به نکات مهمی توجه کرد

نکات مهم در هنگام خرید آبچکان

– ظرفیت

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی که در هنگام خرید این محصول باید خاطرتان باشد، ظرفیت می باشد. آبچکان ها در ظرفیت و حجم های مختلف طراحی می شود که هر شخص می تواند بنا به نیاز خود، نوع متناسب را انتخاب نماید.

این ظرفیت بندی ها با نوع گیره ها نیز توامان می شود و می توان با ملاک قرار دادن ظرفیت و نحوه ی چیدمان آن، آبچکان مورد نیاز را تهیه کرد.

– فضای اشغال کننده

شاید این موضوع به ظرفیت آبچکان نیز ربط داشته باشد اما به یاد داشته باشید همواره ظرفیت و حجم زیاد، دلیل مناسب بودن نمی باشد؛ شاید حجمی که این محصول از محل مورد نیاز شما اشغال می کند، بیش از اندازه باشد. بنابراین حتما به ابعادی که این محصول از فضای مورد نظر شما اشغال می کند را نیز بخاطر بسپارید.

– کیفیت ساخت

قطعا کیفیت ساخت درباره ی هر وسیله ای مهم است و باید درمورد آن، تحقیقات گسترده ای انجام گیرد. آبچکان نیز از این قائله مستثنی نمی باشد. این محصول در صورت تولید به وسیله ی مواد اولیه ی باکیفیت، از هرگونه پوسیدگی و زنگ زدگی در امان خواهد بود.

حتما مواد به کار رفته در این محصول را بررسی نمایید؛ زیرا آبچکان ها محصولاتی می باشند که دائما با آب در تماس می باشند و مواد بی کیفیت، باعث می شود در همان موارد استفاده ی ابتدایی، شما را از خریدتان دل زده کند.

– نحوه ی تولید

نحوه ی تولید با کیفیت ساخت در ارتباط است. امروزه بسیاری از سایت ها، این محصول را ارائه می دهند. این امر ممکن است به افزایش تنوع و بی کیفیت بودن محصولات، دامن بزند. بنابراین حتما به سایت های معتبر و برند های برتر سری بزنید و در صورت ممکن، از چنین مراکز معتبری خرید نمایید.

از ویژگی های جالب این محصول، محل قرارگیری لیوان می باشد - آبچکان چیست؟ راهنمای خرید آبچکان
از ویژگی های جالب این محصول، محل قرارگیری لیوان می باشد

ادامه ی نکات مهم در رابطه با آبچکان

– نحوه ی نظافت

چگونگی شستشو و نظافت این محصول نیز مهم است. خود این محصول در اثر تماس با وسایل خورد و خوراک، به مرور زمان از حالت تمیز و پاکیزه ی اولیه خود، خارج می شود. بنابراین مهم است که بتوان آن را به سادگی و با وسیله ی مناسب، تمیز و پاکیزه کرد.

در این رابطه برخی از محصولات دارای طراحی های خاص و انحنای ویژه می باشند که امکان شستشو در آن مناطق، وجود ندارد. بنابراین لازم است در هنگام خرید، تمام سطوح آن را به دقت نگاه کرده و از تمام زوایا، آن را مورد بررسی قرار دهیم.

– ویژگی ها

هر وسیله ای، در کنار خدماتی که قرار است ارائه دهد، ویژگی هایی نیز دارد که می تواند اصلی یا جانبی باشد. برای مثال در آبچکان ها، بعضا شاهد محلی برای قرارگیری لیوان ها می باشیم که در نوع خود جالب و مفید است.

یا به عنوان مثالی دیگر، برخی از آبچکان ها دارای شیبی می باشند تا پس از خروج آب از سطوح ظرف ها، این آب به سمت سینک ظرفشویی، هدایت شوند.

– قابلیت اتصال بر روی سینک ظرفشویی

یکی دیگر از مواردی که حتما در هنگام خرید آبچکان باید آن را زیر نظر داشته باشیم، قابلیت اتصال بر روی سینک ظرفشویی می باشد. این قابلیت این ویژگی را به ارمغان می آورد که بتوانیم مکان بیشتری در اختیار داشته باشیم و از قرار دادن این محصول بر روی مناطق دیگر، جلوگیری کنیم.

برخی از آبچکان ها، قابلیت اتصال بر روی سینک ظرفشویی را دارند - آبچکان چیست؟ راهنمای خرید آبچکان
برخی از آبچکان ها، قابلیت اتصال بر روی سینک ظرفشویی را دارند

البته این قابلیت بیشتر از قابلیت ها قبل، به ضد زنگ بودن این محصول مرتبط است؛ زیرا این محل بیشتر از سایر مکان ها به آب دسترسی دارد و باید آبچکان، کاملا ضد زنگ باشد.

انواع آبچکان

این محصول در مدل های مختلف تولید می شود. نمونه ی اول آن، همین آبچکان متصل بر روی سینک ظرفشویی می باشد که محل کمتری را اشغال می نماید.

موردی بعدی، آبچکان موج دار می باشد که دارای ظرفیت زیاد و طرح های مختلف است و می توان ظروف گوناگونی را روی آن قرار داد.

مدل سینی دار، دیگر مدل این محصول می باشد که می تواند آب های اضافی را بر روی سطح خود جمع آوری کند و از ریختن آن روی سطوح، جلوگیری کند.

جمع بندی نهایی

آبچکان ها، محصولاتی ضروری می باشند که استفاده از آن ها، بسیار کاربردی است. این محصول، می تواند به خوبی در کنار یا روی سینک ظرفشویی قرار گیرد و آب اضافه موجود بر روی ظروف پس از شستشو را از سطح این محصولات، خارج نماید.

در این مقاله سعی کردیم ابتدا تعریفی از آبچکان، سپس ویژگی های آن که باید در هنگام خرید رعایت شود و در آخر انواع آن را اعلام کریم.

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید و این مطلب که توسط تیم سیراف کالا تهیه شده، برایتان مناسب و مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید