تفاوت پارت نامبر های آیفون سری 12 در چیست؟

اگر تا به حال گوشی آیفون ساخت شرکت اپل را داشته اید، حتما با کلمه ی پارت نامبر آشنایی دارید. شاید هم فقط اسم آن را شنیده باشید و تفاوت و مفهوم آن را ندانسته باشید. اپل گوشی های خود را در چند کد تولید می نماید و راهی بازار می نماید که این امر در آیفون سری 12 نیز مشاهده می شود.

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل توضیح دهیم که این کد ها، چه می باشند و کاربرد آن ها چیست، انواع آن ها کدامند و چه تفاوت هایی میان آن ها، وجود دارد.

لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت کامل این موضوع را متوجه شوید.

2 300x172 - تفاوت پارت نامبر های آیفون سری 12 در چیست؟
گوشی های آیفون، در پارت نامبر های گوناگون تولید می شوند

پارت نامبر ( Part Number ) چیست؟

به این دلیل که شرکت اپل، برندی بسیار معتبر و معروف است و هر ساله محصولات زیادی از این برند به تمام کشور های دنیا صادر می شود، مفهومی به نام پارت نامبر به وجود آمده است تا این محصولات را به تفکیک در کشور های متفاوت، توزیع نمایند.

علت این تفاوت نیز این می باشد که برخی از کشورها، علاقه مند به داشتن ویژگی های متمایز کننده ای می باشند و برخی نیز علاقه ندارند که تعدادی از این ویژگی ها روی تلفن های همراه باشد.

به همین دلیل اپل، آیفون های خود را در دسته بندی کد های گوناگون قرار داده است تا به سهولت، بتوان تلفن مناسب کشور خود را دریافت کرد.

این موضوع برای آیفون سری 12 نیز انجام شده و این گوشی نیز دارای کد های گوناگونی می باشد.

3 300x287 - تفاوت پارت نامبر های آیفون سری 12 در چیست؟
تفاوت دوشاخه ی برق در کشور های گوناگون

چرا پارت نامبر برای کشور ایران مهم است؟

به طور کلی، هنگامی که کاربری، برای تهیه ی گوشی آیفون، وارد اپل استور می شود، تلفن همراهی دریافت می نماید که پارت نامبر همان کشور است و پارت نامبر جداگانه ای دریافت نمی کند.

این موضوع در کشور ایران متفاوت است؛ زیرا به صورت رسمی و با حمایت شرکت اپل، ایران نمایندگی رسمی از این برند را ندارد. به همین دلیل مفهوم پارت نامبر برای افراد استفاده کننده از محصولات اپل، بسیار مهم است.

در حال حاضر محصولات اپل به صورت غیر رسمی و از طریق کشور های دیگر، وارد ایران می شود. در حال حاضر، بیشتر پارت نامبر های موجود در ایران، برای کشور آمریکا می باشد ( LL/A ) اما در شرایط ویژه ای که هم اکنون نیز احساس می شود، ویژگی هایی مانند دو سیم کارت بودن، باعث شده تا پارت نامبر های دیگر کشور ها نیز به داخل ایران وارد شوند.

4 300x124 - تفاوت پارت نامبر های آیفون سری 12 در چیست؟
وجود دوشاخه های گوناگون در پارت نامبر های متفاوت

چگونه متوجه پارت نامبر شویم؟

شخص خریدار به راحتی و با دیدن پشت جعبه ی گوشی، می تواند کد این گوشی را متوجه شود.

همچنین می تواند به ورود به تنظیمات ( Settings ) ، سپس General و سپس About، متوجه کد تولیدی تلفن همراه خود شود.

چه تفاوتی میان پارت نامبر های مختلف وجود دارد؟

همانطور که پیشتر نیز اعلام شد، در پارت نامبر های گوناگون، تفاوتی در کیفیت تولید گوشی به وجود نیامده است و تنها تفاوت آن ها، ویژگی های متناسب برای کشور مورد استفاده می باشد.

برای مثال، پارت نامبری که در کشور ژاپن استفاده می شود، تنها تفاوت آن با سایر کشور ها، در کیبورد به زبان ژاپنی و دو شاخه ی برق آن می باشد.

5 300x171 - تفاوت پارت نامبر های آیفون سری 12 در چیست؟
شناسایی پارت نامبر از پشت جعبه ی دستگاه

برای آیفون 12، چه پارت نامبر هایی موجود است؟

شرکت اپل آیفون های سری 12 را در 4 پارت نامبر تحت عنوان A2403، A2402، A2172 و A2404 تولید کرده است که هر کدام از این کد ها، متناسب با کشور های خاصی می باشد.

کد A2172:

این کد، مختص کشور آمریکا می باشد. ویژگی مخصوص این مدل، داشتن برشی خاص در سمت راست می باشد که محل قرارگیری آنتن 5G mmWave می باشد. همچنین این نسخه، از باندهای 5G n260 و n261 نیز پشتیبانی می کند و دارای شکاف سیم کارت نانو و eSIM می باشد.

کد A2402:

این پارت نامبر، برای کشور های کانادا و ژاپن در نظر گرفته شده است. در تمام کد های ژاپنی، شاهد ویژگی صدای شاتر در هنگام گرفتن عکس می باشیم. البته این ویژگی برای کاربران کانادایی خاصیتی ندارد. این نسخه نیز دارای دو سیم کارت و قابلیت eSIM می باشد.

کد A2403:

این کد نسخه ی جهانی می باشد؛ زیرا در بسیاری از کشور های آسیایی، اروپایی، استرالیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های این نسخه می توان به پشتیبانی از دو سیم کارت نانو و قابلیت eSIM، اشاره کرد.

کد A2404:

این کد در کشور های چین، هنگ کنگ و ماکائو مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های این نسخه می توان به عدم پشتیبانی از فیس تایم صوتی و تماس از طریق وای فای اشاره کرد. همچنین این پارت نامبر، از دو سیم کارت نانو پشتیبانی می نماید.

1 300x184 - تفاوت پارت نامبر های آیفون سری 12 در چیست؟
شناسایی پارت نامبر از طریق تنظیمات دستگاه

جمع بندی نهایی

همان طور که احتمالا تا بدین لحظه متوجه شده اید، اپل گوشی های خود را در پارت نامبر های مختلف ارائه می دهد. این روند در آیفون های سری 12 نیز ادامه دار شده است.

علت این امر، این می باشد که برخی از کشورها، تمایل به استفاده یا عدم استفاده از برخی ویژگی ها دارند که شرکت اپل به این سلایق، احترام گذاشته و این گوشی ها را مطابق با ویژگی درخواستی تولید می نماید.

مشکل اصلی کاربران ایرانی اینجاست که شرکت اپل به طور رسمی در ایران نمایندگی ندارد و محصولات این شرکت به صورت غیر رسمی وارد ایران می شود. بنابراین پارت نامبری مختص کشور ایران، ساخته نشده است.

بنابراین لازم است کاربرانی که تمایل به دریافت گوشی آیفون دارند، ویژگی های پارت نامبر های موجود در ایران را به خوبی مشاهده و سپس تصمیم به تهیه ی مدل مناسب خود نمایند.

به صورت جامع، بیشترین ورودی پارت نامبر های آیفون سری 12 به ایران، LLA ( آمریکا ) یا CH ( چین ) می باشد.

البته اپل در آیفون های سری 12، تنها 4 پارت نامبر تولید کرده است که تمام کشور ها در این 4 سری، پوشش داده می شوند.

امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید و مطالب آن، برایتان مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید