گجت هایی که برای مقابله با کرونا به کمک مردم آمدند

مقدمه ای بر تکنولوژی و ظهور گجت ها

امروزه شرکت ها و سازمان های مختلف به دنبال پیدا کردن راه هایی برای از سرگیری فعالیت های اقتصادی در این شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، می باشند. حفظ رعایت فاصله ی اجتماعی بین کارکنان بخش های یک اداره، باعث کاهش انتقال ویروس کرونا می شود و این پارامترها، مورد توجه ی این شرکت ها قرار دارد. از سوی دیگر تماس برقرار کردن با وسیله یا محیط آلوده نیز باعث انتقال این ویروس می شود. با شیوع این ویروس، تمیز کننده ها، اولویت خاصی پیدا کرده اند. در دنیای کنونی که تکنولوژی، حرف اول را می زند، این شرکت ها به دنبال ایجاد ربات ها و گجت هایی می باشند که بتوانند با الگوریتم خاصی، به کمک مردم برای مقابله با ویروس کرونا، بپردازند.

این گجت ها، توانایی های جذابی دارند و استفاده از آن ها، باعث می شود خطر مبتلا شدن به کرونا، کم و کمتر شود. در زیر با برخی از این فناوری های جالب آشنا می شویم و آن هار به شما معرفی می نماییم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گجت های کمک کننده به مردم جهت مقابله با کرونا

– SaniCharge / شارژر موبایل و ضدعفونی کننده فرابنفش

در حال حاضر، استفاده ی زیاد از تلفن همراه، باعث می شود این دستگاه در معرض ویروس ها و میکروب ها قرار گیرد. با شیوع کرونا، اهمیت تمیز نگه داشتن گوشی، بسیار بیشتر از قبل شده و باید مداوم، آن را تمیز کرد. استفاده از دستمال های مرطوب یا تمیز کننده ی تلفن همراه، باعث می شود بخشی از این میکروب و ویروس ها، از بین برود اما به طور کامل از بین نمی روند. بنابراین نیاز به یک ضدعفونی کننده ی ماورا بنفش، احساس می شود. گجت SaniCharge، به وسیله ی اشعه ی فرابنفش، باعث می شود ویروس های باقی مانده بر روی گوشی از بین برود و در حین حال، دستگاه مورد نظر نیز شارژ شود. این دستگاه کاربردی برای وسایل همچون کلیدها، هدفون، ساعت مچی و جواهرات نیز کاربردی می باشد.

استفاده از ماورا بنفش برای ضدعفونی کردن گوشی - گجت هایی که برای مقابله با کرونا به کمک مردم آمدند

استفاده از ماورا بنفش برای ضدعفونی کردن گوشی

– PariRange / سامانه ی ردیابی تماس افراد و فاصله گذاری اجتماعی

شرکت EmbedTek یکی از شرکت های تولید کننده ی گجت های جذاب برای مقابله با کرونا می باشد. این شرکت با تولید محصولی به نام PariRange، باعث شده سلامتی افراد، به صورت محسوسی، مورد بررسی قرار گیرد. این فناوری درون وسایل همچون شیلد، کلاه ایمنی، کارت شناسایی یا مچ بند قرار می گیرد و هنگامی که افراد به فاصله ی کمتر از 6 فوت یا 1.8 متر یکدیگر باشند، هشدار خطر می دهد. همچنین این فناوری تمام اشیا یا افرادی که با فرد مورد نظر در تماس بوده اند، را شناسایی می کند تا در صورت مبتلا شدن فرد مورد نظر، بتوان افراد یا اشیایی که شخص با آن در تماس بوده را ردیابی، نمایند. این فناوری دمای بدن شخص را نیز اندازه می گیرد.

– SafeZone / مچ بند هشدار رعایت فاصله ی اجتماعی

شرکت Kinexon با تولید گجت هوشمندی به نام SafeZone، باعث شده تا افراد فاصله ی اجتماعی خود را حفظ نمایند. این مچ بند بر روی دست نصب می شود و هنگامی که افراد فاصله ی اجتماعی را رعایت نکنند یا به میزان 5 ثانیه و بیشتر ارتباط داشته باشند، شروع به هشدار می نماید. همچنین این فناوری، با در نظر گرفتن زنجیره ی ابتلا به ویروس، ملاحظات لازم را برای شخص ارائه می دهد.

به وسیله ی این فناوری، می توانید فاصله اجتماعی خود را از سایر افراد، رعایت کنید - گجت هایی که برای مقابله با کرونا به کمک مردم آمدند
به وسیله ی این فناوری، می توانید فاصله اجتماعی خود را از سایر افراد، رعایت کنید

 

– ماسک مجهز به هدفون

امروزه استفاده از ماسک، به امری رایج تبدیل شده و بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند تا خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهند. گجت جدیدی که تولید شده به نام ماسک مجهز به هدفون، این قابلیت را به استفاده کننده می دهد تا علاوه بر استفاده از ماسک، بتواند همزمان از یک هدفون نیز استفاده کند. شخص مورد نظر می تواند علاوه بر گوش دادن به موسیقی، به تماس های دریافتی پاسخ دهد. این وسیله دارای هدفون داخلی بوده و گیره ی کابل و دکمه ی کنترل نیز، از دیگر عوامل تشکیل دهنده ی آن، می باشند.

– پیشانی بند دیجیتال

با شیوع ویروس، هر شخصی باید به وضعیت سلامتی خود و بدنش، رسیدگی نماید. در این شرایط باید ذهنیت شخص، مثبت باشد و از هرگونه استرس و ترسی به دور باشد. در این شرایط، انجام فعالیت هایی مانند یوگا و مدیتیشن باعث کمک به شخص می شود. در این زمینه گجت های زیاد تولید شده اند که مفید بوده اند. پیشانی بند های دیجیتالی مانند Muse 2، باعث می شود شرایط و وضعیت بدن را با استفاده از سنسور های به کار رفته، تحلیل کند و عملکردی مناسب از شما را، ارائه دهد.

– خشکشویی خانگی هوشمند

در روز های کرونایی، معمولا انگیزه ای برای لباس شستن در خشکشویی های بیرونی وجود ندارد؛ زیرا این ریسک وجود دارد که لباس ها آلوده تحویل داده شوند. تکنولوژی در این باره نیز تدابیری اندیشیده و گجتی جذاب به نام AirDresser توسط سامسونگ طراحی شده است. این خشکشویی خانگی که مانند یک کمد می باشد، لباس ها را بخار می شوید و باعث می شود تمام ویروس های موجود در آن، از بین بروند. گرمای تولید شده در این خشکشویی کاملا متناسب با از بین بردن ویروس ها می باشد و تا 99% درصد 4 مدل از ویروس های معروف را از بین می برد و گامی بلند برای از بین بردن ویروس کرونا، می باشد.

تصویری از خشکشویی هوشمند سامسونگ - گجت هایی که برای مقابله با کرونا به کمک مردم آمدند
تصویری از خشکشویی هوشمند سامسونگ

 

– قفل هوشمند

قفل های هوشمند، راهکار دیگری برای عدم تماس با ویروس ها می باشد. قفل های درب ها، از آلوده ترین وسایلات می باشند. شرکت های زیادی با طراحی قفل های هوشمند، توانسته اند میزان لمس با قفل درب ها را، کاهش دهند. برخی از این قفل ها به وسیله ی دستیار صوتی باز می شوند و نیاز به هرگونه لمسی در آن ها نمی باشد. برخی از شرکت ها فراتر از این عمل کرده و دستگیره هایی با جنس جذاب تولید نموده اند تا خود دستگیره، باعث از بین رفتن ویروس و بیماری شود. یکی از این شرکت ها، شرکت Kwikset می باشد که به وسیله ی تکنولوژی Microban، توانسته قفل های هوشمندی را طراحی کند. این قفل ها اگرچه نتوانسته اند ویروس کرونا را از بین ببرند، اما در کاهش ابتلا به این ویروس، بسیار موثر می باشند.

قفل هوشمند - گجت هایی که برای مقابله با کرونا به کمک مردم آمدند
قفل هوشمند

 

سخن پایانی

همانطور که پیشتر اعلام شد، گجت ها جهت سهولت در کارها، به وجود آمده اند و باعث شدند تکنولوژی به کمک افراد، بیاید. این گجت ها در زمینه های مختلف تولید می شوند که جدیدترین آن ها، برای مقابله با ویروس کرونا، می باشند. این گجت ها باعث می شوند تا میزان سلامتی افراد حفظ شود و هرگونه کاری که باعث انتقال این ویروس می شود را هشدار بدهند. امیدواریم از خواندن این مطلب، لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید