چرا iphone se 2020 معرفی شد؟

چرا iphone se 2020 معرفی شد؟

اپل در یک رویداد آنلاین از محصول جدید خود یعنی iphone se 2020 رونمایی کرد. برای بسیاری از طرفداران احیای مجدد این گوشی علامت سوال بزرگی است. اما چرا اپل se را مجدد تولید کرد؟ همه علاقه مندان گوشی های هوشمند به این موضوع آگاه هستند که قیمت محصولات اپل در کلاس قیمتی بالایی قرار می گیرند و برای همه کاربران در دسترس نیستند. بنابراین اپل با معرفی iphone se 2020 بخش اعظمی از کاربران گوشی های میان رده را جذب خواهد کرد. نکته مهم دیگر حذف آیفون 8 از فروشگاه های آنلاین اپل بود که بلافاصله پس از معرفی iphone se 2020 انجام شد. دلیل این کار تشابه بسیار زیاد این دو گوشی با یکدیگر است که تنها در ویزگی های سخت افزاری با یکدیگر متفاوت اند.

 

960x0 - چرا iphone se 2020 معرفی شد؟

مشخصات فنی iphone se 2020

اپل با سخاوتمندی تمام چیپ A13 Bionic با فناوری 7 نانومتری را بر روی iphone se 2020 قرار داده است تا این گوشی همپای سایر پرچمداران آیفون باشد. همان طور که می دانید این چیپ از یک پردازنده 6 هسته ای استفاده می کند که 4 هسته 8/1 گیگاهرتزی و 2 هسته 65/2 گیگاهرتزی پردازش داده ها را بر عهده دارند. رم این گوشی نیز همانند آیفون XR 3 گیگابایت می باشد. نکته مهم در مورد مشخصات فنی iphone se 2020 این است که این گوشی همانند XR بر روی کاغذ از بسیاری از گوشی های میان رده نیز ضعیف تر است اما هماهنگی بالای سخت افزار و سیستم عامل اختصاصی اپل باعث شده سرعت این دستگاه در رده بسیاری از گوشی های پرچمدار باشد.

اپل در iphone se 2020 از یک صفحه نمایش 7/4 اینچی Retina HD بهره برده که رزولوشن 750 در 1334 پیکسل را به ارمغان آورده است. تراکم پیکسلی این صفحه نمایش 326 پیکسل بر هر اینچ بوده که به جز تغییر سایز صفحه تفاوت چندانی نسبت به نسل قبلی SE احساس نمی شود.

قابلیت True Tone در صفحه نمایش باعث جلوه طبیعی تر رنگ ها شده است. اپل قابلیت Haptic Touch را بر روی iphone se 2020 نیز به کار برده که باعث که با کلیک طولانی بر روی یک آیکون یک لرزش توسط گوشی ایجاد شده که حس فشار روی یک دکمه فیزیکی را القا می کند.

 

دوربین iphone se 2020

در شرایط کنونی وجود 3 یا 4 لنز بر روی بدنه پشتی گوشی ها به یک امر رایج بدل شده است. اما iphone se 2020 در قسمت پشتی تنها یک لنز داشته که قابلیت های جالب به همراه دارد. حسگر دوربین این گوشی 12 مگاپیکسل و از نوع Wide  می باشد که قابلیت ثبت تصاویر پرتره با استفاده از حسگر Monocular Depth Sensing را دارد. iphone se 2020 قابلیت ضبط ویدئوهای 2160 پیکسلی با نرخ فریم 60 ثانیه را دارد که در صورت ضبط 720 پیکسلی این عدد به 240 فریم بر ثانیه تغییر پیدا می کند. اپل برای ثبت عکس های پرتره سنگ تمام گذاشته و با امکان استفاده از 6 حالت ویژه می توانید عکس های خود را از نظر نور و سایر پارامترها تنظیم نمایید.

در بخش جلویی دستگاه دوربین سلفی گوشی قرار دارد که سنسور 7 مگاپیکسلی وظیفه ثبت تصاویر را عهده دار است.

با استفاده از تکنولوژی HDR جدید گوشی شما عکس های متعدد را با یکدیگر ادغام و عکس نهایی را با بالاترین کیفیت ممکن به شما تحویل می دهد. صحبت در مورد دوربین این گوشی کافی است چرا که معرفی همه قابلیت های آن یک مقاله جدا را می طلبد.

 

gsmarena 007 - چرا iphone se 2020 معرفی شد؟

سایر مشخصات

اپل در محصول جدید خود از همان باتری 1821 میلی آمپری آیفون 8 استفاده کرده که حدود 13 ساعت کارکرد مداوم را پشتیبانی میکند. این باتری قابلیت شارژ سریع را به همراه دارد که می تواند ظرف مدت 30 دقیقه 50درصد شارژر شود.

دکمه هوم دوست داشتنی که در محصولات اخیر حذف شده در این گوشی بازگشته و همانند گذشته سنسور تشخیص اثر انگشت درون آن قرار دارد.

iphone se 2020 با استناد بر گواهینامه IP67 قادر است به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری سالم بماند که اپل پیش شرط این قابلیت را عدم آسیب فیزیکی به دستگاه عنوان کرده است.

اپل بر روی iphone se 2020 آخرین نسخه سیستم عامل خود یعنی IOS13 را قرار داده که با توجه به سخت افزار قوی سرعت فوق العاده دارد. استفاده از سخت افزار قوی سبب اضافه شدن تکنولوژی AR به این گوشی شده است که حتی در نمایش پیشرفته ترین و پر جزئیات ترین مپ های AR نیز کوچکترین کاهش سرعتی را تجربه نخواهید کرد.

iphone se 2020 قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت را داراست که قطعا حسن بزرگی برای این گوشی محسوب می شود.

این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز عرضه خواهد شد و همچون گذشته 3 ظرفیت مختلف را به همراه خواهد داشت. در بحث قیمت گذاری کمترین بها متعلق به نسخه 64 گیگابایتی با قیمت 399 دلار و بیشترین قیمت متعلق به نسخه 256 گیگاباتی 549 دلاری است. امکان خرید نسخه 128 گیگابایتی با قیمت 449 دلار نیز فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید