پرچمدار جدید سامسونگ؛ Galaxy Note 20 Ultra

مانند سابق، سامسونگ همیشه با رونمایی از گوشی های جدید خود، مردم را شگفت زده می نماید. باید به این قضیه عادت کنیم که همیشه سامسونگ، در طراحی، قدرت و کارایی گوشی های خود، حسابی مانور داده و قدرتمند تر از قبل، گوشی های خود را روانه بازار می کند. در 15 مرداد بود که سرانجام سامسونگ گوشی جدید و ارتقا یافته نسل قبلی خود یعنی Galaxy Note 20 را با نام Galaxy Note 20 Ultra رونمایی کرد.

مانند سابق، سامسونگ همیشه با رونمایی از گوشی های جدید خود، مردم را شگفت زده می نماید. باید به این قضیه عادت کنیم که همیشه سامسونگ، در طراحی، قدرت و کارایی گوشی های خود، حسابی مانور داده و قدرتمند تر از قبل، گوشی های خود را روانه بازار می کند. در 15 مرداد بود که سرانجام سامسونگ گوشی جدید و ارتقا یافته نسل قبلی خود یعنی Galaxy Note 20 را با نام Galaxy Note 20 Ultra رونمایی کرد. به مدل Note گوشی های سامسونگ، لقب پرچمداران سامسونگ را می دهند و Galaxy Note 20 Ultra، جدیدترین نسل این دسته از گوشی ها می باشد.

سامسونگ پس از ارائه گوشی هایی از قبیل Galaxy Note 10 Plus، Galaxy S 20 Ultra تصمیم به تولید یک پرچمدار قدرتمند و قوی به نام Galaxy Note 20 Ultra افتاد و سرانجام این امر محقق شد تا علاقه مندان به سامسونگ را بار دیگر خوشحال کند. یک تفاوت آشکار میان این گوشی نو سایر گوشی های سامسونگ، دارا بودن ویژگی 5G می باشد که به معنای سرعت اینترنت بالا می باشد. حال می خواهیم بیشتر با گوشی Galaxy Note 20 Ultra آشنا شویم.

طرح نوت 20 اولترا - پرچمدار جدید سامسونگ؛ Galaxy Note 20 Ultra
طرح نوت 20 اولترا

طراحی و ساخت Galaxy Note 20 Ultra

طبق روال گذشته، سامسونگ از شکل و شمایل مستطیل برای گوشی های سری نوت خود استفاده کرده و این شکل در نوت 20 اولترا نیز، پیاده شده است. گوشه های این گوشی زاویه دار بوده و انحنای کمی دارند. قاب استفاده شده در نوت 20 اولترا، فلزی بوده و توسط شیشه محافظ گوریلا گلس، محافظت می شود. سامسونگ برخلاف سایر مدل های خود که اغلب از رنگ مشکی و سفید ساخته شده اند، در این مدل از رنگ جدیدی به نام برنزی نیز استفاده کرده است که زیبایی و جذب شدن کمتر اثر انگشت بر روی آن، از ویژگی های این رنگ به شمار می آیند.

رنگ برنزی، رنگ جدید سامسونگ در نوت 20 اولترا 1024x683 - پرچمدار جدید سامسونگ؛ Galaxy Note 20 Ultra
رنگ برنزی، رنگ جدید سامسونگ در نوت 20 اولترا

 

از دیگر تغییر های ظاهری Galaxy Note 20 Ultra نسبت به Note 10 Plus، بزرگ تر شدن مجموعه و ماژول دوربین پشت می باشد. دلیل این امر نیز گنجاندن دوربین زوم پریسکوپی می باشد. همچنین سامسونگ در نوت 20 اولترا، ضخامت صفحه نمایش را به حداقل رسانده و باعث زیبایی بیشتر این گوشی شده است؛ گرچه ضخامت کل گوشی، اندکی بیشتر شده است. در این گوشی، خبری از جک هدفون نمی باشد اما درگاه کارت حافظه همچنان وجود دارد. Galaxy Note 20 Ultra با استاندارد IP68، می تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد. همچنین عملکرد محافظ گوریلا گلس به کار رفته در این گوشی، مقاومت بیشتری دارد و در برابر ضربات و خط و خش، استحکام بیشتری از خود نشان می دهد.

صفحه نمایش نوت 20 اولترا

سامسونگ همانند گذشته، در پرچمداران خود، از صفحه نمایش های فوق العاده ای استفاده کرده است. صفحه نمایش به کار رفته در نوت 20 اولترا، 6.9 اینچی Dynamic AMOLED 2X می باشد که وضوحی به اندازه 1440 در 3200 دارد. دوربین سلفی نیز در بالا و مرکز صفحه نمایش به کار رفته است.

نمای جلوی Galaxy Note 20 Ultra 1024x683 - پرچمدار جدید سامسونگ؛ Galaxy Note 20 Ultra
نمای جلوی Galaxy Note 20 Ultra

 

به دلیل استفاده از استاندارد HDR10+، Galaxy Note 20 Ultra قادر به نمایش طیف وسیع تری از رنگ ها در بازه های مختلف می باشد.

بخش سخت افزاری و عملکرد Note 20 Ultra

سامسونگ در بخش تراشه، از تراشه ی Exynos 990 استفاده کرده است که نسبت به Snapdragon 865 عملکرد ضعیف تری دارد و در استفاده طولانی مدت، باعث کاهش فرکانس پردازشی می شود. شرکت سامسونگ درباره ی این موضوع می گوید که عملکرد پردازشی و عملکرد گرافیکی Galaxy Note 20 Ultra نسبت به Note 10، به ترتیب 19 و 15 درصد بهبود یافته اند. البته ذکر این نکته الزامیست که نوت 20 اولترا با داشتن 12 گیگابایت رم LPDDR5، یک گوشی فوق العاده سریع و قدرتمند می باشد که عملکرد بدون نقصی را در بر خواهد داشت.

تراشه Exynos 990 - پرچمدار جدید سامسونگ؛ Galaxy Note 20 Ultra
تراشه Exynos 990

 

سامسونگ در این گوشی از بهترین سیستم خنک کننده ی مایع خود استفاده کرده است. بنابراین انتظار داریم مشکل گرمای تراشه ی Exynos 990 را حل نماید. این گوشی از 2 ظرفیت حافظه داخلی یعنی 128 و 512 گیگابایتی بهره می برد.

دوربین Galaxy Note 20 Ultra

سامسونگ در این گوشی، از 3 دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی، 108 مگاپیکسل می باشد که دریچه ی دیافراگم f/1.8 را دارد و از فیلمبرداری با کیفیت 8K برخوردار می باشد.

دوربین به کار رفته در نوت 20 اولترا 1024x683 - پرچمدار جدید سامسونگ؛ Galaxy Note 20 Ultra
دوربین به کار رفته در نوت 20 اولترا

 

برخلاف اس 20 اولترا که مشکل فوکوس خودکار روی سوژه های نزدیک را دارد، در 20 Ultra از فوکوس لیزری استفاده شده است که این مشکل را حل کرده است. دوربین دوم به کار رفته در این گوشی یعنی تله فوتو، 12 مگاپیکسلی می باشد که دارای زوم اپتیکال 5 برابری می باشد. دوربین سوم به کار رفته، اولتراواید می باشد که 12 مگاپیکسل می باشد. دوربین سلفی به کار رفته نیز در Galaxy Note 20 Ultra دارای سنسور 10 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد که دارای فوکوس خودکار Dual Pixel و فیلمبرداری 4K60fps می باشد.

قلم S-Pen

در سری گوشی های Note، همواره از قلم استفاده شده است. در Galaxy Note 20 Ultra از قلم S-Pen استفاده شده است. این قلم از قابلیت بلوتوث برخوردار می باشد و به لطف هوش مصنوعی، تأخیر به 9 میلی ثانیه کاهش یافته است.

قلم S Pen در Note 20 Ultra - پرچمدار جدید سامسونگ؛ Galaxy Note 20 Ultra
قلم S-Pen در Note 20 Ultra

باتری

در نوت 20 اولترا، از باتری 4500 میلی آمپر بر ساعت استفاده شده است که به فناوری شارژ سریع 25 واتی مجهز شده است؛ به طوریکه در مدت 30 دقیقه، 50 درصد از شارژ گوشی کامل می شود. همچنین نوت 20 اولترا از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند و به شارژ بی سیم 15 واتی مجهز می باشد.

سایر ویژگی های Galaxy Note 20 Ultra

از دیگر ویژگی های پرچمدار سامسونگ، می توان به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در صفحه نمایش، بلندگوهای استریو و درگاه USB Type-C با سرعت USB 3.0 اشاره کرد.

قیمت گوشی سامسونگ مدل Galaxy Note 20 Ultra

این گوشی در تاریخ 21 آگوست یا 31 مرداد به بازار عرضه شد. قیمت نوت 20 اولترا با حافظه ی داخلی 128 گیگابایت برابر 1300 دلار و مدل 512 گیگابایتی آن برابر با 1450 دلار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید