پاوربانک چیست و انواع ان کدام است؟

به احتمال زیاد تاکنون نام پاوربانک را شنیده اید. این وسیله ی کاربردی، بسیار مورد استفاده ی کاربران قرار می گیرد و از آن به عنوان یک محصول حیاتی و ضروری نام برده می شود.

در ادامه بیشتر با پاوربانک آشنا می شویم و انواع آن را با هم مورد بررسی قرار می دهیم. اگر علاقه مند به پاوربانک هستید و می خواهید این وسیله را تهیه نمایید، تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید تا به اطلاعات جامع و کاملی از این محصول دستیابید.

پاوربانک ها انواع مختلفی دارند 1024x682 - پاوربانک چیست و انواع ان کدام است؟
پاوربانک ها انواع مختلفی دارند

پاوربانک چیست؟

این وسیله، یک منبع تغذیه می باشد که می تواند گوشی یا تبلت را شارژ نماید. این وسیله، انرژی الکتریکی را دریافت و در خود ذخیره می نماید و بدین وسیله، این امکان را به کاربر می دهد تا در هر زمان و مکانی، بتواند دستگاه خود را شارژ نماید.

پاوربانک به وسیله ی سیم و کابل، به گوشی متصل می شود. به دلیل چنین امکانی که قابل حمل می باشد، پاوربانک ها بسیار محبوب شده اند.

حال که با مفهوم این وسیله آشنا شده ایم، بهتر است با انواع آن نیز آشنا شویم. در ادامه به ذکر این مورد می پردازیم.

انواع پاوربانک

در مورد ماهیت پاوربانک ها، هیچ تفاوتی وجود ندارد. برخی از آن ها قدرتمند تر و با ظرفیت بیشتری می باشند و برخی دیگر ضعیف تر و دارای ظرفیت کمتری می باشند اما شکل و شمایل این دستگاه، دارای تفاوت هایی می باشد.

– پاوربانک فانتزی

این دسته از این تکنولوژی، دارای ظاهر جذاب تر و زیباتری می باشند. اگر از ظاهر یکنواخت این دستگاه خسته شده اید، پیشنهاد می کنیم سری به دسته ی فانتزی بزنید.

البته این تغییرات در برخی از برند ها فراتر نیز می رود. برای مثال در تولیدی برند کیکرلند، شاهد وجود چراغ قوه و در برند مائوکسین، شاهد حضور هولدر و آینه می باشیم.

همچنین برند یونی کورن نیز دارای ظاهر کارتونی جذابی می باشد که بسیاری از جوانان و نوجوانان، آن را انتخاب می کنند.

– پاوربانک کم ظرفیت و سبک

اگر مصرف شما از باتری گوشی بیشتر از یک بار در روز به میزان 100% نمی باشد، توصیه می کنیم از پاوربانک هایی با ظرفیت زیر 10000 میلی آمپر استفاده کنید. این دسته از محصولات، علاوه بر سبکی دارای ظرافت خاصی نیز می باشند و می توانند کمک شایانی به کاربر کند.

نوعی از این محصول در ظرفیت و حجم کم - پاوربانک چیست و انواع ان کدام است؟
نوعی از این محصول در ظرفیت و حجم کم

مهم ترین نکات در خرید پاوربانک

در خرید هر محصولی، باید نکات مهم را رعایت نمایید تا محصولی مناسب و با کارایی زیاد نصیبتان شود. در مورد پاوربانک نیز این موضوع صدق پیدا می کند و باید نکاتی را رعایت نمایید. در ادامه به ذکر برخی از این نکات می پردازیم:

– قیمت

شاید مهم ترین نکته ی قابل رعایت، قیمت دستگاه باشد. برخی از برند ها به دلیل کیفیت بالای ساخت، قیمتی زیادی برای دستگاه خود انتخاب می کنند و برخی دیگر برای بدست گرفتن بازار، قیمت کمتری را برای محصول در نظر می گیرند.

در این مورد، باید با بررسی های متعدد و سنجیدن شرایط گوناگون، بهترین خرید را انجام داد. لزوما قیمت بیشتر دلیلی بر کیفیت بالاتر نمی باشد. بنابراین نیاز است در هنگام خرید، دقت فراوانی صورت گیرد.

– ظرفیت

پاوربانک ها دارای ظرفیت می باشند. همانطور که باتری گوشی دارای ظرفیت می باشد، این محصول نیز از حجم خاصی برخوردار می باشد. برای اینکه بتوانیم خرید مناسبی داشته باشیم، باید ظرفیت باتری موبایل خود را بدانیم و متناسب با آن، خرید انجام دهیم.

به عنوان مثال اگر گوشی شما دارای ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر باشد و قصد خرید پاوربانکی با همین ظرفیت داشته باشید، این محصول می تواند با داشتن شارژ کامل، یک بار از صفر تا صد تلفن هوشمند شما را شارژ نماید.

معمولا با افزایش ظرفیت این دستگاه ها، حجم و وزن آن ها نیز افزایش می یابد.

– پورت ها

پاور بانک ها، محصولاتی هستند که هم برای دستگاه های اندرویدی و هم برای محصولات اپل، تولید می شود. بنابراین لازم است از هر دو پورت این دستگاه ها پشتیبانی کند. در هنگام خرید این محصول، توجه کنید که تلفن همراه شما چه پورتی دریافت می کند و آن را روی پاوربانکی که قصد خرید آن را دارید، بررسی نمایید.

البته در کنار این موضوع، اینکه محصول از چند پورت تشکیل شده است نیز نکته ای ضروری می باشد. به عنوان مثال اگر پاوربانک مورد نظر از 2 پورت تشکیل شده باشد و بخواهید به صورت همزمان 2 گوشی را شارژ نمایید، میزان جریان خروجی این دستگاه نصف می شود.

پاوربانک فانتزی - پاوربانک چیست و انواع ان کدام است؟
پاوربانک فانتزی

– خدمات پس از فروش

این موضوع نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اینکه شرکت تولید کننده و گارانتی کننده چه مقدار روی محصول خود اطمینان دارد و پس از خرید به کاربر خدمات پس از فروش اهدا می نماید نیز از نکات مهمی است که خریدار باید هنگام خرید محصول به آن توجه نماید.

برترین برند های تولید کننده ی پاوربانک کدامند؟

شرکت های زیادی در زمینه ی تولید این محصول با هم رقابت می کنند و روز به روز به تعداد این برند ها، افزوده می شود. شاید گل سرسبد این برند ها، شیائومی باشد که برندی با کیفیت و قدرتمند بوده و می توان گفت روی بازار، تسلط فراوانی دارد.

برند بعدی، ADATA می باشد که این برند نیز معتبر بوده و از محبوبیت فراوانی در جهان و ایران، برخوردار است.

سایر برند های تولید کننده ی پاوربانک نیز تسکو، پرووان، وریتی، هترون و وگر می باشد.

جمع بندی نهایی

همانطور که تاکنون احتمالا متوجه شده اید، پاوربانک محصولی جذاب و ضروری می باشد. این محصول هنگامی ارزشمندی خود را نمایان می کند که کاربر، قصد سفر داشته باشد و به پریز برق دسترسی نداشته باشد. در چنین زمانی، پاوربانک مانند یک ناجی عمل کرده و گوشی هوشمند شما را شارژ می نماید.

این محصول را می توان یک باتری با ظرفیت معین و قابل ذخیره سازی دانست که قابل حمل بوده و به وسیله یک کابل، گوشی هوشمند را شارژ می نماید.

اگر زمان زیادی از کار خود را در خارج از خانه و در محلی که پریز ندارد سپری می کنید یا به طور فراوان، از گوشی هوشمند استفاده می کنید، توصیه می کنیم حتما از پاوربانک استفاده کنید تا به مزایای فوق العاده ی این محصول، پی ببرید.

شاخص 3 1024x591 - پاوربانک چیست و انواع ان کدام است؟
نمایی از این محصول

البته قبل از خرید حتما ویژگی های ذکر شده در هنگام خرید در این مقاله را رعایت نمایید تا بتوانید خرید مناسبی داشته باشید.

امیدواریم از خواندن این مقاله در سیراف کالا لذت برده باشید.