نقد و بررسی Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش دوم )

در بخش اول این گزارش، به سراغ معرفی برخی از مشخصات گوشی Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus رفته ایم. مشخصات ظاهری، صفحه نمایش، سخت افزار و طراحی این گوشی مورد بررسی قرار گرفت.

حال می خواهیم از نظر دوربین، باتری و قیمت و مشخصات ارتباطی آن، بررسی داشته باشیم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید تا به اطلاعات جامعی از این 2 گوشی، دست یابید.

بررسی دوربین Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus

هنگامی که گوشی جدیدی علی الخصوص از برند های اپل و سامسونگ معرفی می شوند، بسیاری از افراد منتظر توضیحاتی درباره ی مشخصات دوربین های آن ها، می باشند. شاید دوربین هیجان انگیز ترین بخشی باشد که برند ها می خواهند در سری جدید تلفن همراه های خود، روی آن ها مانور دهند.

دوربین های Galaxy S21 - نقد و بررسی Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش دوم )
دوربین های Galaxy S21

در این دو گوشی، شاهد استفاده از 3 ماژول دوربین در پشت دستگاه می باشیم که به ترتیب دارای سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع واید به همراه لرزشگیر اپتیکال و فوکوس Dual Pixel PDAF، سنسور 64 مگاپیکسل از نوع تله فوتو به همراه لرزشگیر اپتیکال و زوم 1.1 برابری اپتیکال و زوم 3 برابری هیبریدی و در نهایت، آخرین دوربین این مجموعه نیز دارای حسگر 12 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید با میدان دید 120 درجه و سیستم لرزشگیر gyro-EIS می باشد.

دوربین سلفی

سامسونگ برای این دو گوشی در بخش سلفی نیز سنسور 10 مگاپیکسلی تدارک دیده است. شاید تنها تفاوتی که مشخص و بارز است، ابعاد کوچکتر آن باشد ولی باید اعلام کنیم که در بخش کیفیت و عملکرد نیز این دوربین نسبت به نسل های قبل، دارای بهبود های زیادی می باشد.

سایر مشخصات دوربین ها در Galaxy S21

قابلیت فیلمبرداری 8K و نرخ فریم 30 نیز در دوربین های این گوشی به چشم می خورد. حالت SuperSteady با نرخ 60 فریم نیز برای اولین بار در این گوشی تدارک دیده شده که کاربران می توانند ویدئو های خود را با قابلیت HDR10+، ثبت و ضبط نمایند.

همچنین غیر از موارد فوق، امکان ضبط دوگانه به وسیله ی ایربادز یا هدفون های بلوتوثی سامسونگ نیز در قابلیتی به نام Multi-Mic Record وجود دارد و این، یک پیشرفت محسوس نسبت به گلکسی نوت 20 می باشد.

ادامه ی مشخصات دوربین ها

سامسونگ امکان ضبط ویدئو به وسیله ی هر 3 سنسور موجود در این دوربین را نیز به قابلیت های این گوشی افزوده است. کاربر Galaxy S21 می تواند با مراجعه به بخش Director Mode، انتخاب نماید که تصویر ضبط شده از چه دوربینی به عنوان تصویر مرجع و اصلی، قرار گیرد.

طرح و رنگ Galaxy S21 Plus - نقد و بررسی Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش دوم )
طرح و رنگ Galaxy S21 Plus

قابلیت Vlogger دیگر قابلیتی می باشد که سامسونگ برای این گوشی تدارک دیده است. این قابلیت، باعث می شود بتوانید به صورت همزمان از هر دو دوربین جلویی و پشتی برای ضبط ویدئو استفاده نمایید. این قابلیت برای اینفلوئنسرهایی مناسب می باشد که می خواهند همزمان هر دو سمت تصویر برداری شده را به اشتراک بگذارند.

آخرین ویژگی قابل ذکر این دوربین، Single Take 2.0 می باشد که به وسیله ی پردازش 5 برابر سریعتر از نسل قبل خود، می تواند مناسب افرادی باشد که می خواهند لحظات خاطره انگیزی را به وسیله ی گوشی هوشمند خود، ثبت نمایند. سایر ویژگی های این گوشی، پس از عرضه و بررسی، اعلام می شود.

بخش ارتباطاتی Galaxy S21

در سری 21 سامسونگ، شاهد حضور به صورت پایه شبکه ی 5G می باشیم که شامل تمام mmWave و Sub-6GHz می باشد و از آن ها پشتیبانی می نماید. این امکان پس از اپل در سامسونگ نیز قرار گرفته تا این دو شرکت، به صورت کامل این شبکه را در پرچمداران خود، قرار دهند.

علاوه بر 5G، در این گوشی شبکه ی 4G نیز وجود دارد که به وسیله ی ارتقای بخش مودم LTE، سرعت آن بسیار بیشتر از نسل قبلی می باشد.

همچنین مورد بعدی که در این گوشی وجود دارد، Wi-Fi 6E می باشد که به وسیله ی عملکرد دوبانده ی خود، قادر است سرعت دانلود در Galaxy S21 را تا 4 برابر بیشتر از نسل های قبل، نماید.

همچنین در بخش بلوتوث نیز شاهد نسل 5.1 این برنامه می باشیم که کاربردی تر شده و سرعت آن نیز افزایش یافته است. آخرین مورد نیز ارتباطات سیمی می باشد که شاهد درگاه USB-C با پروتکل USB 3.2 می باشیم که شاید آنچنان تفاوت خاصی نسبت به نسل قبلی خود ندارد.

کیفیت دوربین - نقد و بررسی Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش دوم )
کیفیت دوربین Galaxy S21

ذکر این مورد نیز الزامی می باشد که سامسونگ در پرچمداران خود، جک 3.5 میلی متری هدفون را نیز حذف کرده است.

باتری Galaxy S21

سامسونگ در بخش قدرت و باتری این دستگاه، از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. البته برای Galaxy S21 Plus از باتری 4800 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که قدرت به مراتب بیشتری نسبت به مدل پایه، دارد.

هیچکدام از این دو گوشی در جعبه ی خود، شارژر مستقل ندارند ولی قابلیت استفاده از شارژر با توان 25 وات را دارند که می توان از شارژر دیگر دستگاه ها برای این گوشی ها، استفاده کرد.

قابلیت شارژ بی سیم نیز در این دستگاه وجود دارد و به وسیله ی Fast Wireless Charging می توانید با توان 15 وات، گوشی خود را شارژ نمایید.

قیمت و زمان عرضه ی Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus

برند سامسونگ، اعلام کرده است این دو گوشی را در تاریخ 10 بهمن و به صورت گسترده و جهانی، عرضه می نماید. قیمت هایی که سامسونگ برای گوشی های خود در نظر گرفته است، به شرح زیر می باشد:

سامسونگ گلکسی اس 21 : نسخه ی پایه به قیمت 799 دلار

سامسونگ گلکسی اس 21 پلاس ، نسخه ی پایه به قیمت 999 دلار

جمع بندی نهایی

در این مقاله و مقاله ی قبل، به صورت کامل و تخصصی درباره ی مشخصات اعلامی برای این دو گوشی، صحبت شد. پرچمداران یک برند، ویژگی های فوق العاده ای دارند که باعث می شود هر کاربری، آرزوی داشتن آن ها را داشته باشد.

محصولات سامسونگ و نمای جذاب S21 - نقد و بررسی Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus ( بخش دوم )
محصولات سامسونگ و نمای جذاب S21

Galaxy S21 و نسخه ی پلاس آن، دارای ویژگی های قابلیت های جذابی مانند دوربین هیجان انگیز، صفحه نمایش قدرتمند، طراحی یکپارچه و زیبا، سخت افزار قدرتمند و . . . می باشد.

امیدواریم از خواندن این مقاله از جانب سیراف کالا، لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید