Mate 40 هوآوی زیر ذره بین

شرکت هوآوی به صورت رسمی در مراسمی که به دلیل شیوع کرونا، به صورت مجازی برگزار می شد، از سری جدید خانواده ی میت ( Mate ) یعنی Mate 40، Mate 40 Pro و Mate 40 Pro Plus رونمایی کرد. شاید اولین چیزی که در نگاه اول مخاطب را به خود جذب می کند، طراحی بخصوص این گوشی در بخش دوربین باشد که از مجموعه ای دایره شکل، ساخته شده است. در ادامه بیشتر با هوآوی Mate 40 آشنا می شویم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1 300x155 - Mate 40 هوآوی زیر ذره بین
ظاهر هوآوی میت 40

طراحی ظاهری

در هر سه مدل این گوشی، طراحی های یکسانی دیده می شود که از اصلی ترین این شباهت ها، می توان به لنز های دوربین موجود در این گوشی، اشاره کرد. در سال قبل، هوآوی با تولید میت 30، به نوعی این مدل از دوربین ها را با تجمیع 4 دوربین در کنار هم رونمایی کرد اما امسال با روی کار آمدن میت 40، نوعی متفاوت از دوربین ها را شاهد هستیم که در آن لنز های دوربین، در حاشیه این مجموعه ی دایره شکل، قرار دارند.

تمایز در بخش دوربین سلفی

در Mate 40، شاهد صفحه نمایشی خمیده می باشیم اما نکته ی بسیاری جالبی که این گوشی را با نسخه های برتر Pro و Pro Plus متمایز می کند، حفره ی دوربین سلفی این گوشی می باشد. در سری برتر این گوشی، شاهد حفره ی بیضی شکل دوربین سلفی می باشیم اما در نسخه ی ساده میت 40، شاهد دوربینی دایره شکل می باشیم که تفاوت ها را رقم می زند. در سمت راست گوشی، دکمه های تنظیم صدا و پاور وجود دارد که رنگ دکمه ی پاور، قرمز می باشد.

ابعاد و وزن گوشی

ابعاد این دستگاه 158.6 در 72.5 در 9.2 میلی متر می باشد و دارای وزنی به اندازه ی 188 گرم می باشد. البته این گوشی به دلیل ساده تر بودن، امکاناتی نظیر استاندارد مقاومت در آب را ندارد که از نقاط ضعف این گوشی می باشد. صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی، 6.5 اینچ می باشد که فناور دارای فناوری  OLED و رفرش 90 هرتزی، می باشد. وضوح موجود در این گوشی، 2376 در 1080 می باشد.

دوربین های به کار رفته در Mate 40

در بخش سلفی، هوآوی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دریچه ی دیافراگم f/2.4 استفاده شده است که برخلاف دو نسخه ی پیشرفته تر آن، دارای سنسور عمق میدان نمی باشد. دوربین اصلی این گوشی، 50 مگاپیکسل می باشد و در کنار آن، دو دوربین 16 مگاپیکسلی با دریچه ی دیافراگم f/2.2 به عنوان اولتراواید و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با دریچه ی دیافراگم f/2.4 به عنوان تله فتو، استفاده شده است. همچنین در این مجموعه، از فوکوس لیزری برای گرفتن عکس های باکیفیت، استفاده شده است.

2 300x162 - Mate 40 هوآوی زیر ذره بین
طراحی جذاب دوربین های میت 40

سخت افزار Huawei Mate 40

در بخش تپنده ی این گوشی، پردازشگر Kirin 9000E به کار رفته است که از هسته ی بزرگتری نسبت به نسخه ی قبلی خود، بهره مند می باشد. همچنین تعداد هسته های گرافیکی این پردازشگر نیز از 24 به عدد 22 رسیده است. میت 40، دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ی داخلی می باشد. همچنین این گوشی از شبکه ی قدرتمند 5G نیز برخوردار می باشد. باید اعتراف کرد که پردازشگر قدرتمندی که هوآوی در این گوشی قرار داده است، توانایی بسیاری به کاربرد می دهد. اجرای روان بازی های سنگین و برنامه های سنگین، برای این پردازنده مانند آب خوردن می ماند.

3 300x161 - Mate 40 هوآوی زیر ذره بین
تفاوت تراشه ی Kirin 9000E با نسل قبلی خود یعنی Kirin 9000

بخش نرم افزاری Mate 40

در این گوشی، آخرین نسخه از اندروید یعنی 10، قرار داده شده است. همچنین رابط کاربری EMUI 11 نیز به خوبی در این گوشی وجود دارد تا کاربر بتواند هوشمندانه از قابلیت های وسیع آن، استفاده نماید. هوآوی در این گوشی قابلیت روشن ماندن دائمی صفحه نمایش را به کار برده است تا مخاطب به راحتی بتواند از ویژگی ها و قابلیت های این خصوصیت، استفاده نماید. نکته ی جالبی که در بخش نرم افزاری این گوشی وجود دارد، دو برنامه ی App Gallery و Petal Search می باشد. App Gallery یکی از سه فروشگاه برتر برنامه های هوشمند می باشد و Petal Search نیز به عنوان یک دستیار نرم افزاری، در دسترس کاربر قرار دارد.

باتری هوآوی Mate 40

هوآوی از باتری به عنوان ضعیف ترین بخش این گوشی استفاده کرده است. باتری نه چندان قدرتمند 4200 میلی آمپر برای یک پرچمدار، آنچنان که باید و شاید مناسب نمی باشد. همچنین استفاده از شارژر سیمی 40 واتی و بهره نبردن از شارژر بی سیم، از معایب دیگر این گوشی، به حساب می آید.

مشخصات کلی

این گوشی، در اکتبر 2020 راهی بازار شد. هوآوی از رنگ های نقره ای، سفید، مشکی، سبز و طلایی برای این گوشی استفاده کرده است که رنگ های به نسبت جذابی می باشند. همچنین قیمت پایه ی این گوشی، 899 یورو می باشد.

4 300x130 - Mate 40 هوآوی زیر ذره بین
اطلاعات کلی میت 40

جمع بندی نهایی

شرکت هوآوی که همواره در پی بدست آوردن بازار رقابتی، از رقبا به وسیله ی تکنولوژی های جدید و برتر می باشد، با تولید Mate 40، به خوبی توانسته تفاوت ها را ایجاد نماید. یک مجموعه ی ترکیبی جدیدی از دوربین های قدرتمند، حاصل کار هوآوی می باشد. اما اگر بخواهیم فقط دوربین و چیدمان آن را، نقطه قوت این گوشی و شرکت هوآوی بدانیم، بی انصافی می باشد؛ زیرا تراشه ی حیرت انگیزی که هوآوی در این گوشی قرار داده است، توانایی انجام هرکاری را برای مخاطب خود، ایجاد می نماید.

چرا باید این گوشی را بخریم؟

صفحه نمایش 6.5 اینچی، دوربین سلفی قدرتمند و رابط کاربری مناسب، از دیگر نقاط قوت این گوشی جذاب می باشد. همچنین در مقایسه ای که بین این دوربین این گوشی با سایر رقبا انجام شد، به خوبی قدرت لنز های Mate 40، به رخ رقبا کشیده شد. اگر به دنبال یک گوشی سبک و با قابلیت اینترنت 5G می باشید که در کنار آن، دوربین قوی و رابط کاربری مناسب داشته باشد، به هیچ عنوان Mate 40 هوآوی را از دست ندهید. امیدواریم از خواندن این مطلب، نهایت استفاده را برده باشید و اطلاعات خوبی درباره ی پرچمدار جدید هوآوی، نصیبتان شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید