نقد و بررسی گوشی A11 سامسونگ

سامسونگ همواره به تمام مخاطبین و کاربران خود فکر می کند و برای تمام اقشار، تلفن هوشمند می سازد. یک از جدیدترین گوشی های هوشمند پایین رده ی سامسونگ، A11 نام دارد. این گوشی که نسل پیشرفته تر از A10 و A10s می باشد، با نمایشگر بزرگتر و دوربین سه گانه راهی بازار شده است. این گوشی به نوعی رقیب گوشی های هوآوی و شیائومی می باشد. در زیر نگاهی به این گوشی می اندازیم و آن را بررسی می نماییم.

گوشی A11، ادامه دنده ی گوشی های A10 و A10s می باشد - نقد و بررسی گوشی A11 سامسونگ
گوشی A11، ادامه دنده ی گوشی های A10 و A10s می باشد

 

طراحی و ساخت گوشی A11 سامسونگ

این گوشی در مقایسه با دو مدل قبلی خود، پیشرفت های زیادی کرده است و می توان آن را یک گوشی خوب، قلمداد کرد. شاید در نگاه اول برترین ویژگی های این گوشی، نمایشگر بزرگ 6.4 اینچی و دوربین سه گانه آن باشد. این گوشی دارای بدنه ی تمام پلاستیک می باشد و وزنی در حدود 180 گرم دارد که مقداری زیاد است. سامسونگ بر روی بدنه ی این گوشی، از یک روکش براق استفاده کرده  که به کاربر حس استفاده کردن از یک بدنه ی شیشه ای را می دهد. البته این روکش براق باعث جذب اثر انگشت و کثیفی های ناشی از چربی می شود.

این گوشی نسبت به دو مدل قبلی خود که از نمایشگر 6.2 اینچی استفاده می کردند، از یک نمایشگر 6.4 اینچی بهره می برد. همچنین دوربین سلفی در وسط وجود ندارد و درون حفره ای سمت چپ گوشی قرار دارد. حاشیه ها در این گوشی به مقدار کافی کم شده است. A11 سامسونگ در چهار رنگ آبی، قرمز، سفید و مشکی، تولید شده است و در تمامی مدل ها، حاشیه ی دور نمایشگر به رنگ مشکی، می باشد. در پشت این گوشی، شاهد ماژول سه گانه دوربین می باشیم که دارای چینش عمودی می باشند.

در خارج از کادر دوربین ها نیز یک فلش قرار داده شده است.

همچنین در کنار دوربین ها، یک سنسور اثر انگشت نیز قرار داده شده است. در قسمت زیرین گوشی، درگاه USB Type C و جک 3.5 میلی متری هدفون قرار دارد. همچنین کلید های پاور و تنظیم صدا نیز در سمت راست قرار دارند و در قسمت سمت چپ نیز، درگاه قرار گیری سیم کارت موجود است. نمایشگر این گوشی دارای پنل PLS TFT LCD می باشد که رزولوشن آن، 1560 در 720 پیکسل می باشد و این مقدار برای یک گوشی پایین رده، عددی مناسب می باشد. همچنین سطح روشنایی A11، 432 نیت می باشد.

سامسونگ A11، یک گوشی پایین رده ی اقتصادی می باشد 1024x553 - نقد و بررسی گوشی A11 سامسونگ
سامسونگ A11، یک گوشی پایین رده ی اقتصادی می باشد

 

سخت افزار به کار رفته در A11

سامسونگ در این گوشی از تراشه ی اسنپدراگون 450 استفاده کرده است که توان مصرفی این گوشی را تولید می نماید. این تراشه، یک تراشه ی 14 نانومتری می باشد که برای نمایش محتوای گرافیکی، به ماژول Adreno 506، وابسته است. کوالکام، سازنده ی این تراشه، می گوید این تراشه در مقایسه با تراشه ی اسنپدراگون 435، حدود 25% در پردازش CPU و GPU بهتر عمل می نماید.

این گوشی در سه مدل رم 2 گیگابایت و 32 گیگابایت حافظه ی داخلی، رم 3 گیگابایت و حافظه ی داخلی 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت تولید شده است.

مشخصات نرم افزاری گوشی سامسونگ مدل A11

در این گوشی، اندروید 10 و رابط کاربری One UI Core 2.0 نصب شده است. در این رابط کاربری، امکان دسترسی به ویژگی های تم تیره، ناوبری با ژست حرکتی و اعلانات پیشرفته، می باشد. البته مطابق با انتظاراتی که از یک گوشی پایین رده داریم، در این گوشی نیز اجرای اپلیکیشن ها با کُنید رو به رو است اما به طور کلی و در استفاده ی روزمره، این مشکل چندان آزاردهنده نمی باشد.

نمایی از جلو و پشت گوشی A11 - نقد و بررسی گوشی A11 سامسونگ
نمایی از جلو و پشت گوشی A11

 

دوربین در A11 سامسونگ

همانطور که پیشتر اعلام شد، در پشت این گوشی، از ماژول سه گانه ی دوربین استفاده شده است که در آن، یک لنز 13 مگاپیکسلی برای دوربین واید، لنز 5 مگاپیکسلی برای دوربین اولتراواید و لنز 2 مگاپیکسلی برای عمق سنج، به کار گرفته شده است. همچنین سامسونگ برای دوربین سلفی A11، از یک لنز 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است که کیفیت خوبی به عکس ها می دهد.

قابلیت های دوربین A11، محدود به عکاسی خودکار، فیلم برداری، پرتره با افکت بوکه، پانوراما و حرفه ای می باشد. به طور کلی انتظاراتی که از یک گوشی پایین رده را می توانیم داشته باشیم، در گوشی A11 سامسونگ موجود می باشند. البته ذکر این نکته الزامی می باشد که شخصی که برای گرفتن یک گوشی پایین رده اقدام می کند، باید همچین معایب یا کیفیت پایینی را نیز قبول نماید.

باتری و عملکرد A11

سامسونگ برای این گوشی، یک باتری 4000 میلی آمپر در نظر گرفته است که می توان آن را خوب قلمداد کرد. البته به طور کامل باتری روی مصرف کم این گوشی تأثیر نگذاشته است و عواملی همچون تراشه ی کم مصرف و نمایشگر دارای مصرف کم و روشنایی پایین نیز مزید بر علت می باشند. سامسونگ برای این گوشی یک شارژر 15 واتی قرار داده است که در مدت زمان کوتاهی این دستگاه را شارژ می نماید.

دوربین سه گانه و حسگر اثر انگشت، از مهم ترین ویژگی های این گوشی می باشد - نقد و بررسی گوشی A11 سامسونگ
دوربین سه گانه و حسگر اثر انگشت، از مهم ترین ویژگی های این گوشی می باشد

 

جمع بندی نهایی

در حال حاضر با توجه به اوضاع اقتصادی حاکم بر کشور و شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد مایل به خریدن گوشی با قیمت پایین تر می باشند و برخی از خانواده ها نیز برای فرزندان خود برای شرکت در کلاس های آنلاین، قصد خرید گوشی با قیمتی مناسب را دارند. سامسونگ با تولید این گوشی، قصد حمایت و گرفتن بازار در بخش پایین رده را دارد. این گوشی امکانات خوبی را با قیمت مناسب به کاربر اهدا می نماید.

بنابراین اگر قصد انجام کار های روزمره را دارید و کارهای سنگین و دوربین حرفه ای، برای خرید ملاک نمی باشند، پیشنهاد می کنیم گوشی A11 سامسونگ را تهیه نمایید. این گوشی از قابلیت های ویژه ای همچون اثر انگشت، دوربین سه گانه، دوربین سلفی قوی، صفحه نمایش بزرگ و باتری قدرتمند برخوردار می باشد و مناسب افرادی می باشند که می خواهند با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را از یک گوشی دریافت نمایند.

البته این گوشی دارای معایبی مانند جذب اثر انگشت یا کُندی در اجرای بخشی از برنامه ها را دارد اما همانطور که قبل تر اعلام شد، با صرف هزینه ی اندک، باید انتظارات زیادی از یک گوشی نداشت. امیدواریم این مقاله مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید