نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S20Fe

در اکثر مواقع هنگامی که نام یک گوشی با کیفیت و قدرتمند بر سر زبان ها می آیند، یکی از نام هایی که شنیده می شود، برند سامسونگ می باشد. این شرکت معتبر و کره ای، در تولید تلفن همراه هوشمند، بسیار حرفه ای و کارآمد می باشد و می تواند به خوبی نظر مشتری را نسبت به برند خود، جلب نماید. جدیدترین عضو از خانواده ی سامسونگ، گلکسی S20fe نام دارد که در 23 سپتامبر 2020 ( معادل 2 مهر 1399 ) معرفی و به بازار عرضه شد.

4 14 300x189 - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S20Fe
Samsung S20Fe

شاید برایتان پسوند Fe کنار نام این گوشی جالب باشد و ندانید معنای آن چیست. پیش از این سامسونگ تنها یک بار و آن هم در سال 2017 در کنار نام Note 7 این پسوند را قرار داده بود. قرار دادن پسوند Fe یا Fan Edition برای این به کار رفته است که سامسونگ در این گوشی نسبت به S20، مقداری از مشخصات غیر ضروری را حذف کرده تا در شرایط به وجود آمده ( شیوع کرونا ) اشخاص گوناگون بتوانند تلفن همراه خود را با قیمتی مناسب تر و شرایط بهتر، تهیه نمایند.

در ادامه بیشتر با این گوشی آشنا می شویم و از جزئیات آن باخبر می شویم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مقدمه ای بر گلکسی S20Fe

شرکت سامسونگ درباره این گوشی گفته است: گلکسی S20Fe، یک گوشی پرچمدار با قابلیت های پیشرفته می باشد که بر اساس نظرات و پیشنهادات کاربران، طراحی شده و با قیمتی مناسب به آن ها عرضه شده تا برای داشتن یک گوشی پرچمدار، هزینه ی زیادی را متحمل نشوند.

مشخصات گلکسی S20Fe

در بخش ظاهری، به راحتی می توان این گوشی را از دیگر اعضای سری 20 تشخیص داد؛ زیرا جنس این گوشی از پلی کربنات یا پلاستیک می باشد و در رنگ های گوناگون و جذابی راهی بازار شده است. سامسونگ برای S20Fe از 6 رنگ سبز، آبی، بنفش، قرمز، نارنجی و سفید استفاده کرده است.

2 15 300x150 - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S20Fe
رنگ های متفاوت و جذاب S20Fe

همچنین سامسونگ برای رنگ این گوشی، از پیشوند Cloud استفاده کرده است که این اشاره به این موضوع دارد که رنگ ها دارای ویژگی مات بودن دارند و در برابر اثر انگشت از مقاومت لازم برخوردار می باشند.

مشخصات صفحه نمایش

همانطور که انتظار داشتیم، در این گوشی نیز استاندارد مقاومت IP68 مشاهده می شود که نکته ای مثبت در قامت این گوشی می باشد. صفحه نمایشی که سامسونگ برای گلکسی S20Fe در نظر گرفته، 6.5 اینچ می باشد که از این نظر، بین دو گوشی S20 و S20+ قرار دارد.

البته عمده تفاوت صفحه نمایش این گوشی نسبت به 2 مدل ذکر شده، طراحی تخت آن بوده که بر خلاف دو مدل دیگر ( خمیده ) می باشد. همین قابلیت باعث شده تا عرض گوشی بیشتر از دو مدل دیگر شود.

برای اینکه بیشتر با این موضوع آشنا شویم، این نکته را یادآور می شویم: در S20+ که صفحه نمایشی 6.7 اینچی دارد، شاهد 73.7 میلی متر عرض می باشیم؛ در حالی که در S20Fe که صفحه نمایشی 6.5 اینچی دارد، شاهد عرض 74.5 میلی متر می باشیم.

گلکسی S20Fe دارای 190 گرم وزن می باشد که تنها 4 گرم از S20+ بیشتر می باشد و تفاوت آنچنانی با مدل قدیمی تر خود ندارد.

صفحه نمایش این گوشی، قادر است وضوح تصویری به اندازه ی 2400 در 1080 را تولید نماید. همچنین ویژگی های HDR10+ و نرخ رفرش 120 هرتزی نیز در آن مشاهده می شود که نشان دهنده ی قدرت بالای این دستگاه می باشد.

سامسونگ برای S20Fe از فناوری ساخت Super AMOLED استفاده کرده است.

دوربین های گلکسی S20Fe

در بخش دوربین سلفی، محل قرار گیری مانند مدل های قبلی این مجموعه، در وسط صفحه نمایش قرار دارد و دارای لنزی به اندازه ی 32 مگاپیکسل می باشد.

در بخش پشت نیز شاهد 3 دوربین می باشیم که با چیدمان عمودی قرار دارند. دوربین اصلی این گوشی دارای لنز 12 مگاپیکسل می باشد که دریچه ی دیافراگم آن f/1.8 می باشد و دارای ویژگی هایی مانند فوکوس خودکار Dual Pixel و لرزه اپتیکال می باشد.

1 16 293x300 - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S20Fe
نحوه ی چیدمان دوربین ها

دوربین بعدی این گوشی نیز مانند دوربین اول، دارای حسگر 12 مگاپیکسل می باشد که عنوان اولتراواید دارد و دارای دریچه ی دیافراگم f/2.2 می باشد. دوربین آخر و سوم این گوشی نیز دارای لنز 8 مگاپیکسلی می باشد که دریچه ی دیافراگم این لنز، f/2.4 می باشد و از ویژگی فوکوس خودکار و زوم اپتیکال نیز بهره مند می باشد.

ویژگی زوم دیجیتال 30 برابر نیز بسیار جذاب می باشد که سامسونگ بر روی آن نام Super Resolution Zoom گذاشته است.

بخش باتری

سامسونگ در گلکسی S20Fe از باتری 4500 میلی آمپر استفاده کرده است که مقدار بالایی می باشد و در کنار آن نیز، از شارژر وایرلس همراه و شارژ معکوس بی سیم نیز استفاده شده است. همچنین شارژر ارائه شده در جعبه ی این گوشی نیز 15 وات می باشد که به نسبت مقداری کمی می باشد و می توان با یک شارژر 25 واتی تعویض نمود و سرعت شارژ این گوشی را بالاتر برد.

بخش سخت افزار گلکسی S20Fe

در بخش سخت افزاری، سامسونگ این گوشی را در دو نسخه ی متفاوت و با دو تراشه ی مختلف، عرضه کرده است. در مدل اول از تراشه ی Snapdragon 865 و در مدل دوم از Exynos 990 استفاده شده است. در مدل اول، ارتباطات نسل پنجمی وجود دارد که یک مزیت محسوب می شود اما در مدل دوم، ارتباطات این نسل وجود ندارد و از نسل قبلی یعنی 4G Lite استفاده شده است.

رم و حافظه ی داخلی این گوشی البته یک مدل می باشد و بنا به نوع سخت افزار موجود در گوشی، متفاوت نمی باشد. سامسونگ برای گلکسی S20Fe از رم 6 گیگابایت و حافظه ی داخلی 128 گیگابایت استفاده کرده است که به نظر مقادیر مناسب و قدرتمندی می باشند.

3 15 300x145 - نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S20Fe
صفحه نمایش تخت S20Fe

جمع بندی نهایی

در انتها باید اعلام کرد که سامسونگ برای S20Fe مبلغ 699 دلار تعیین کرده است. البته این مبلغ برای مدل دوم که فاقد 5G می باشد، تعیین شده و برای مدل اول که نسخه ی پیشرفته تری می باشد، مبلغ 749 دلار معین کرده است.

سامسونگ سعی کرده است در این گوشی، مشخصاتی که حضورشان آن چنان ضروری نمی باشد را حذف نماید و قیمت یک گوشی پرچمدار را به حد قابل قبولی کاهش دهد تا عموم مردم بتوانند آن را تهیه نمایند و از داشتن یک گوشی پرچمدار، نهایت استفاده را ببرند.

امیدواریم از خواندن مقاله ی نقد و بررسی سامسونگ گلکسی S20Fe لذت برده باشید و این مقاله برایتان مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید