نقد و بررسی برترین شارژر بی سیم

بسیاری از افراد در طول روز در حال شارژ کردن گوشی خود هستند و بسیاری از اوقات و کار های خود را بخاطر نداشتن شارژ و وقت گیر بودن و عدم امکان جا به جایی، از دست می دهند. به همین منظور بسیاری از شرکت ها که در زمینه الکترونیک فعالیت می کنند اقدام به تولید شارژر بی سیم یا وایرلس کرده اند. این شارژر های جذاب، باعث شده تا به سیم جهت اتصال به گوشی نیاز نباشد و فقط گذاشتن گوشی بر روی وسیله ی مورد نظر، کفایت نماید.

همچنین بسیاری از مواقع پیش آمده است که شارژر خود را همراه نداشته باشید و از دیگران شارژر تقاضا نمایید اما پورت های دو گوشی به یکدیگر شباهت نداشته باشد و همین امر باعث می شود نتوانید گوشی خود را شارژ نمایید. به همین دلایل، شارژر بی سیم بسیار ضروری و کارآمد می باشد و باعث می شود در بسیاری از کار ها و امورات خود پیشرفت نمایید و وقت کمتری را صرف شارژ به وسیله سیم نمایید. در ادامه بیشتر با شارژر بی سیم آشنا می شویم و بهترین نوع آن ها را به شما معرفی می نماییم.

شارژر بی سیم چیست؟

وسیله ای جهت شارژ باتری گوشی به وسیله تأمین نیروی برق بدون استفاده از سیم و کابل می باشد. در نگاه اول حتما با خود فکر می کنید که شارژر بی سیم، یک تکنولوژی نوظهور می باشد اما در اشتباه هستید. این کشف در حدود یک قرن پیش توسط ویلیام هنری برای انتقال نیروی برق از لایه پایین جو به دستگاه های الکترونیکی به وقوع پیوست. البته این طرح به صورت واقعی به عمل ننشست و رنگ واقعیت به خود ندید.

فناوری به کار رفته در شارژر بی سیم چه می باشد؟

فناوری های زیادی برای این دستگاه، امتحان شده است. روش القایی، تابشی و فرا صوت از انواع این روش ها می باشد اما متداول ترین نوع آن، روش میدان نزدیک یا القایی می باشد. در این روش، میدان نزدیک شارژر، بر اساس کوپلینگ القایی رزونانس و به وسیله دو عدد سیم پیچ، به دستگاه مورد شارژ منتقل می شود.

برای انتخاب بهترین شارژر های بی سیم، چه معیار هایی باید ملاک قرار گیرد؟

در حال حاضر شرکت های بزرگی اعم از سامسونگ، ال جی، اپل و هوآوی درون گوشی های خود از فناوری شارژ بی سیم استفاده می نمایند؛ بنابراین مقدار تقاضای دستگاه های شارژ بی سیم نیز افزایش پیدا کرده است. برای انتخاب یک شارژر بی سیم مناسب، باید معیار هایی مانند منبع تغذیه، قیمت مناسب، طراحی زیبا، سازگاری با گوشی و . . . را مدنظر داشته باشیم.

برترین شارژر های بی سیم

  1. انکر مدل Power Port Wireless 5

انکر یک شرکت با سابقه و معتبر در زمینه تولید محصولات الکترونیکی می باشد و از این جهت، می توان اطمینان کافی نسبت به کیفیت بالای ساخت این وسیله را داشت. قیمت این دستگاه شارژر بی سیم انکر، تنها 22 دلار می باشد و با گوشی های اندرویدی و ios سازگاری کامل دارد. در این دستگاه، چیپست قدرتمند شارژر 5 واتی به کار رفته است که توانایی شارژ به میزان 10% سریع تر نسبت به سایر رقبا را دارد. طراحی این شارژر به صورت ایستاده بوده اما به صورت افقی هم گوشی را شارژ می نماید. همچنین در پنل جلویی این دستگاه یک LED جهت نمایش وضعیت شارژر وجود دارد.

طراحی ساده و شیک انکر مدل Power Port Wireless 5 - نقد و بررسی برترین شارژر بی سیم
طراحی ساده و شیک انکر مدل Power Port Wireless 5

 

  1. آکی مدل Graphite 10W

این شارژر دارای توان 10 وات می باشد و با گوشی هایی که مبتنی بر استاندارد Qi می باشند سازگاری دارد ( پرچمداران اپل و سامسونگ از این استاندارد پشتیبانی می نمایند ) ارسال امواج در این شارژر به میزان 3 میلی متر می باشد؛ بنابراین اگر قاب گوشی، دارای ضخامتی کمتر از این عدد باشد، در فرآیند شارژ مشکلی را به وجود نمی آورد.

این شارژر بی سیم، دارای آداپتور 5V و 2A می باشد و به وسیله ی USB – C شارژ می شود. در قسمت طراحی این شارژر نیز، بدنه از جنس پلاستیک مات طراحی شده و حلقه ای فلزی نقره ای، اطراف آن قرار گرفته است که ظاهری زیبا، خلق می نماید. مانند انکر، آکی نیز بر روی دستگاه یک LED قرار داده است تا میزان شارژ، مشخص باشد. یکی از بهترین مزیت های این دستگاه، ابعاد کوچک آن می باشد ( 87 در 87 میلی متر ) و وزن آن نیز تنها 128 گرم می باشد. قیمت این دستگاه، 27 دلار می باشد.

طراحی کوچک و زیبای آکی مدل Graphite 10W - نقد و بررسی برترین شارژر بی سیم
طراحی کوچک و زیبای آکی مدل Graphite 10W

 

  1. اسپیگن Essential F306W

اسپیگن، از پر آوازه ترین سازندگان لوازم جانبی علی الخصوص شارژر با سیم و بی سیم می باشد. بدنه ی زیبای Essential F306W، از آلومینیوم بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است. وزن این دستگاه 280 گرم بوده است. این شارژر با اپل و گوشی های اندرویدی سازگاری داشته و قادر به تأمین خروجی های 5، 7.5 و 10 واتی می باشد. مانند دو مورد قبلی، این مورد نیز دارای نشانگر LED می باشد. از نکات جالب این LED این می باشد که هنگام شارژ گوشی های اندرویدی، رنگ سبز و هنگام شارژ گوشی های اپل، به رنگ نارنجی در می آید. قیمت این دستگاه، 35 دلار می باشد.

ظاهر زیبای Essential F306W - نقد و بررسی برترین شارژر بی سیم
ظاهر زیبای Essential F306W

 

  1. بلکین مدل Boost Up استند

بلکین از دیگر شرکت هایی می باشد که نام آن در بازار لوازم جانبی، به وفور شنیده می شود. محصولات این شرکت، از کیفیت بالایی برخوردار است. شارژر بی سیم این شرکت، طراحی زیبایی دارد که مناسب قرار گیری به صورت ایستاده می باشد و از گوشی های اندرویدی و آیفون، پشتیبانی می نماید. توان  خروجی این دستگاه، 7.5 وات می باشد و قادر است گوشی آیفون Xs Max را در 30 دقیقه تا 16% شارژ نماید. در بدنه ی این دستگاه، از پلاستیک براق استفاده شده است که ظاهر زیبایی را به آن می دهد. در لبه ی پایینی این دستگاه نیز یک چراغ LED گنجانده شده است که وضعیت شارژ را مشخص می نماید. این دستگاه، قیمتی 50 دلاری دارد و قادر به شارژ گجت های دیگر نمی باشد.

ظاهر و مدل بلکین Boost Up - نقد و بررسی برترین شارژر بی سیم
ظاهر و مدل بلکین Boost Up

 

  1. راوپاور مدل RP – PC065

این شارژر، از قدرتمندترین شارژر های بی سیم تولیده شده می باشد که قادر است همزمان دو گوشی و یک ساعت هوشمند را شارژ نماید. لازم به ذکر است این دستگاه قادر به شارژ اپل واچ نمی باشد. توان خروجی این دستگاه به ازای هر دستگاه 10 وات می باشد و به طور کامل، 20 وات خروجی دارد. ضخامتی که این شارژر قادر به شارژ دستگاه می باشد، بین 2 الی 8 میلی متر می باشد. این دستگاه، برچسب قیمتی 50 دلار خورده است. البته این دستگاه دارای معایبی مانند ابعاد بزرگ ( 100 در 200 میلی متر ) و وزن زیاد ( 270 گرم ) می باشد.

نمایی از RP – PC065 - نقد و بررسی برترین شارژر بی سیم
نمایی از RP – PC065

 

دیدگاهتان را بنویسید