معرفی محصول جدید سامسونگ به نام SmartTag

در مطالب قبلی، به توضیح و معرفی سری 21 گلکسی اس و بادز پرو پرداخته ایم. حال به سراغ آخرین محصول معرفی شده توسط سامسونگ می رویم : SmartTag

این فناوری جدید، در زمینه ی گجت های هوشمند قرار می گیرد. مدت ها قبل نیز سامسونگ گجتی طراحی کرد که در همین حیطه قرار گرفته بود و به پیدا کردن اشیاء مشغول می شد اما در آن، موفقیت زیاد کسب نکرده بود.

پس از کش و قوس های فراوان، در مراسم Galaxy Unpacked 2021، سامسونگ از گجت جدید خود تحت عنوان Galaxy SmartTag، رونمایی کرد.

در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می شویم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

مقدمه ای بر Galaxy SmartTag

سامسونگ با تولید SmartTag، قصد رقابت با محصولاتی همچون Tile Tracker و AirTag دارد. البته به گفته ی شرکت سامسونگ، قرار است این محصول تحت دو مدل با نام های معمولی و پلاس ( SmartTag+ ) راهی بزار شود.

نمایی از SmartTag - معرفی محصول جدید سامسونگ به نام SmartTag
نمایی از SmartTag

تفاوت نسخه ی معمولی و پلاس SmartTag چیست؟

ابتدا باید بررسی نماییم که چه تفاوتی میان این دو نسخه از این محصول، وجود دارد. در نسخه ی معمولی این گجت، دستگاه از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند سامسونگ متصل می شود و مکان اشیائی که این گجت به آن متصل است را به گوشی، ارسال می نماید.

طبق گفته ی سامسونگ، SmartTag به تمامی گوشی های هوشمند گلکسی قابل اتصال می باشد. البته به نظر می رسد SmartTag، تنها به گوشی هایی متصل شود که نسخه ی سیستم عامل آن ها، اندروید 10 و یا بالا تر از آن باشد.

مدل SmartTag+

در این مدل، شاهد حضور فناوری قدرتمند تری به نام باند فوق سریع UWB می باشیم. این ویژگی باعث می شود SmartTag در صورت خاموش بودن یا عدم اتصال گوشی به گجت، نزدیک ترین دستگاه گلکسی موجود در اطراف را بررسی کرده و پس از اتصال به آن، مشخصات شیء مورد نظر را به آن ارسال نماید.

میزان ایمنی و حفاظت از داده ها در SmartTag

سامسونگ به کاربران و علاقه مندان این گجت، این اطمینان را داده است که اطلاعات و داده های موجود در SmartTag، به خوبی و توسط SmartThings Find محافظ شده و رمز نگاری می شود تا اطلاعات شخصی و داده های ضروری افراد، مخابره نشود.

ویژگی های موجود در SmartTag

سامسونگ با قرار دادن ویژگی های جذاب و فراوانی، توانسته است این محصول را درخشان تر از قبل، نماید. این ویژگی های باعث می شود کاربر نسبت به خرید آن، ترغیب شود. در ادامه با برخی از این ویژگی ها آشنا می شویم:

* قابلیت Notify me When it’s found

* ویژگی Search Nearby

* Search

* سیستم هشداردهی Ring

یکی دیگر از ویژگی های جذاب این گجت، پیدا کردن دستگاهی می باشد که گجت به آن متصل شده است.

متصل شدن اسمارت تگ به گوشی های گلکسی - معرفی محصول جدید سامسونگ به نام SmartTag
متصل شدن اسمارت تگ به گوشی های گلکسی

به عنوان مثال، فرض نمایید گوشی گلکسی خود را به این گجت متصل کرده اید و حالا نمی دانید گوشی هوشمند شما کجا قرار دارد. در چنین حالتی لازم نیست اصلا ناراحت و آشفته شوید؛ زیرا به راحتی می توانید دستگاه مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای این کار کافی است روی SmartTag دوبار ضربه بزنید. به وسیله ی این کار، آلارم یا هشداری از طریق بلندگوی گوشی شما پخش می شود که منتهی به پیدا کردن گوشی شما می شود.

آیا می توان از اسمارت تگ برای روشن یا خاموش کردن وسایل هوشمند دیگر هم استفاده کرد؟

در حال حاضر، این وسیله در معرف نمایش قرار دارد و اطلاعاتی چندان زیادی از این گجت در دسترس نمی باشد اما سامسونگ مدعی شده است به وسیله ی فناوری های موجود در این وسیله، کاربر قادر خواهد بود به وسیله ی شخصی سازی این گجت، بتواند با دو بار ضربه زدن روی آن، چراغ یا تلویزیون خانه را روشن یا خاموش نماید.

عرضه، سایر اطلاعات SmartTag

همانطور که پیشتر اعلام شد، سامسونگ اسمارت تگ را در مراسم گلکسی آنپکد معرفی کرد. این شرکت، از تاریخ 14 ژانویه تا 28 ژانویه ( 9 بهمن ماه ) به کاربران خود اجازه داده تا این محصول را پیش خرید نمایند.

البته سامسونگ در طرحی جذاب، اعلام کرده است که به افرادی که پرچمدار جدید این شرکت یعنی Galaxy S21 Ultra را خریداری نمایند، یک Credit 200 دلاری و یک اسمارت تگ به عنوان هدیه، اهدا می نماید.

البته ذکر این نکته خالی از لطف نمی باشد که پرچمدار جدید سامسونگ، دارای قیمتی بالا می باشد و ممکن است هر کاربری به سمت خرید آن، نرود.

قیمت اسمارت تگ

سامسونگ این محصول را در دو نسخه ی معمولی و پلاس، به بازار معرفی کرده است. در بخش قیمتی نیز شاهد این می باشیم که سامسونگ برای نسخه ی معمولی، 25 دلار تعیین کرده است. همچنین نسخه ی پلاس و حرفه ای تر آن نیز دارای قیمت 40 دلار می باشد.

جمع بندی نهایی

عصر کنونی، عصر تکنولوژی و پیشرفت می باشد و شاهد بسیاری از گجت های جذاب و نوآوری شده می باشیم که زندگی هر شخصی را، دستخوش تغییراتی کرده است.

در این زمینه، برند های معتبری همچون اپل، سامسونگ و شیائومی، به دنبال ساخت و تولید گجت هایی می باشند که به سهولت، کار های اشخاص را پیش ببرد.

وجود فناوری های جذاب درون این دستگاه، باعث جذابیت زیاد آن شده است - معرفی محصول جدید سامسونگ به نام SmartTag
وجود فناوری های جذاب درون این دستگاه، باعث جذابیت زیاد آن شده است

اسمارت تگ ( SmartTag ) نیز با همین هدف تولید و روانه بازار شده است. بسیاری پیش می آید که در طول روز، شاهد گم شدن بسیاری از وسایل خود باشیم که برایمان، ارزشمند می باشند. حتی برخی از آن ها را دیگر پیدا نکرده باشیم.

به وسیله ی این گجت جذاب، می توان وسیله ی هوشمند گم شده ی خود را به راحتی پیدا نماییم.

در آخر اعلام می کنیم که برای خرید این گجت، ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید و در صورت رضایت بخش بودن آن، اقدام به خرید آن نمایید.

امیدواریم این مقاله از جانب سیراف کالا، برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید