سامسونگ از Galaxy S21 Ultra رونمایی کرد

در مراسم گلکسی آنپکد، سامسونگ پس از معرفی دو مدل پایه از سری 21 به نام Galaxy S21 و Galaxy S21 Plus، به رونمایی از پرچمدار سری 21 خود یعنی Galaxy S21 Ultra پرداخت.

این محصول که از شبکه ی 5G نیز پشتیبانی می کند، دارای ویژگی های جذاب و وسوسه کننده ای می باشد که برای هر شخصی ( علی الخصوص هواداران سامسونگ )، می تواند هیجان انگیز باشد.

دوربین 108 مگاپیکسلی، طراحی جذاب و نو، صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2x و تراشه ی قدرتمند 5 نانومتری، همگی از ویژگی های Galaxy S21 Ultra می باشند.

Galaxy S21 Ultra - سامسونگ از Galaxy S21 Ultra رونمایی کرد
Galaxy S21 Ultra

در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل، به بررسی این گوشی بپردازیم و شما را با جزئیات و مشخصات این گوشی، آشنا نماییم.

طراحی Galaxy S21 Ultra

در طراحی این گوشی، شاهد حاشیه ی کمی می باشیم که فریم آن، آلومینیومی بوده و قاب پشت آن نیز از جنس شیشه می باشد. سامسونگ برای این گوشی، رنگ های نقره ای ( فانتوم سیلور ) و مشکی ( فانتوم بلک ) تدارک دیده است که هر دو رنگ، جذاب به نظر می رسند.

البته قرار است سه رنگ دیگر تیتانیومی، آبی و قهوه ای نیز توسط وب سایت سامسونگ برای این گوشی به فروش برسد.

مشخصات فیزیکی

Galaxy S21 Ultra در اندازه های 165.1 در 75.6 در 8.9 میلی متر تولید شده است که دارای وزن 229 گرم می باشد.

در نمای پشت این گوشی، یک برآمدگی وجود دارد که براق بوده و در قسمت راست که دوربین ها قرار دارند، موجود است. در طراحی دوربین، برآمدگی های آن درون یک قابی قرار دارد که باعث شده به پشت بدنه گوشی متصل باشد و طراحی آن، چشم نواز باشد.

از دیگر ویژگی های این گوشی، داشتن گواهینامه ی Ip68 می باشد که این امکان را به گوشی می دهد تا عمق 1.5 متری آب، قرار گیرد.

کیفیت دوربین های این گوشی - سامسونگ از Galaxy S21 Ultra رونمایی کرد
کیفیت دوربین های این گوشی

پشتیبانی Galaxy S21 Ultra از قلم S Pen

سامسونگ برای نخستین بار، پشتیبانی از قلم S Pen را برای سری گلکسی اس رقم زده و Galaxy S21 Ultra اولین نسخه از این سری می باشد که از قلم S Pen، پشتیبانی می کند.

البته برای داشتن قلم S Pen، باید آن را جداگانه به همراه قاب مخصوص گوشی که قلم در آن قرار می گیرد را خریداری کرد.

نمایشگر

در نمایشگر Galaxy S21 Ultra، شاهد صفحه نمایش بزرگ و هیجان انگیز 6.8 اینچی می باشیم. نوع این صفحه نمایش از Dynamic AMOLED 2x می باشد. وضوحی که این صفحه نمایش تولید می نماید، 3200 در 1440 پیکسل می باشد.

همچنین صفحه نمایش این گوشی، مجهز به گوریلا گلس Victus می باشد که باعث می شود مقاومت مناسبی در برابر خط و خش و ضربه، داشته باشد. نرخ نوسازی نیز از محدوده ی 10 تا 120 هرتزی متغیر است.

قدرت روشنایی 1500 نیت که عددی بسیار بالا و جذاب می باشد به همراه قابلیت HDR10+ و حسگر اثر انگشت التراسونیک نیز از دیگر ویژگی های Galaxy S21 Ultra می باشد.

دوربین های به کار رفته در Galaxy S21 Ultra

این گوشی بر خلاف دو مدل پایه ی این سری، از 4 دوربین در پشت بهره می برد که این دوربین ها، واید، اولتراواید، پریسکوپ تله فوتو و تله فوتو می باشد.

دوربین های این گوشی - سامسونگ از Galaxy S21 Ultra رونمایی کرد
دوربین های این گوشی

دوربین اصلی و هیجان انگیز این گوشی، دارای حسگر 108 مگاپیکسلی می باشد که دارای لرزشگیر اپتیکال بوده و حسگر Bright Night Sensor باعث می شود تصاویر HDR با عمق رنگی 12 بیت، به ثبت برسد. گستره ی رنگی این دوربین، بسیار قوی تر از نسخه های پیشین می باشد.

دوربین دوم این مجموعه، دارای حسگر 12 مگاپیکسلی می باشد که عنوان التراواید را یدک می کشد. دوربین سوم تله فوتو پریسکوپ با حسگر 10 مگاپیکسلی می باشد که قادر است زومی اپتیکال به اندازه ی 10 برابر را داشته باشد.

سرانجام دوربین چهارم این مجموعه، تله فوتو 10 مگاپیکسلی می باشد که توانایی 3 برابر را دارد.

ویژگی های دوربین

در ویژگی های این دوربین، شاهد ضبط ویدئو با کیفیت 8K می باشیم که نرخ فریم برداری 30 فریم در ثانیه یا به صورت 4K و نرخ فریم 60 ثانیه را دارا می باشد.

قابلیت زوم 100 برابری نیز در Galaxy S21 Ultra که یک عدد خارق العاده می باشد نیز وجود دارد.

همچنین این گوشی قادر است ویدئوی 4K را با نرخ فریم 60 و توسط 4 دوربین، ضبط نماید.

دوربین سلفی Galaxy S21 Ultra

در بخش سلفی این گوشی، شاهد حسگر 40 مگاپیکسلی می باشیم که ویژگی های فوکوس خودکار و میدان دید 80 درجه در آن قابل مشاهده می باشد. به نظر می رسد دوربین سلفی این گوشی نیز از امکانات و کیفیت بالایی برخوردار می باشد و می تواند مخاطب و کاربر خود را، راضی نگه دارد.

پشتیبانی قلم S Pen از Galaxy S21 Ultra - سامسونگ از Galaxy S21 Ultra رونمایی کرد
پشتیبانی قلم S Pen از Galaxy S21 Ultra

بخش سخت افزاری

در Galaxy S21 Ultra شاهد تراشه ی 5 نانومتری Exynos 2100 می باشیم که توسط خود شرکت سامسونگ، تولید شده است. البته این گوشی مانند نسخه های پایه ی خود نیز برای بازار های آمریکا، چین و کره جنوبی، از Snapdragon 888 استفاده کرده است که آن هم یک تراشه ی 5 نانومتری می باشد.

در این گوشی، از حافظه های داخلی 128، 256 و 512 استفاده شده است. در نسخه ی 128 و 256 گیگابایتی از رم 12 گیگابایتی LPDDR5 استفاده شده است و در حافظه ی داخلی 512 گیگابایتی نیز از رم 16 گیگابایتی بهره برده شده است.

بخش باتری Galaxy S21 Ultra

در این گوشی، از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که منبع تغذیه ی آن، شارژ سریع 25 واتی، شارژر بی سیم 15 واتی و شارژ معکوس 4.5 واتی می باشد. شارژر Type C 3.2 این گوشی می تواند در عرض نیم ساعت، شارژ این گوشی را به 50 درصد، برساند.

سایر مشخصات و قیمت

از دیگر ویژگی های این گوشی، می توان به Wi-Fi 6E اشاره کرد که سرعت بالایی را به کاربر اهدا می نماید و تاخیر در این فناوری، بسیار کم می باشد.

سامسونگ قرار است از 10 بهمن، فروش این گوشی را آغاز نماید. این گوشی دارای اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 نیز می باشد.

رنگ های به کار رفته در S21 Ultra - سامسونگ از Galaxy S21 Ultra رونمایی کرد
رنگ های به کار رفته در S21 Ultra

قیمت مدل پایه ی این گوشی، معادل 1250 یورو می باشد که دارای حافظه ی داخلی 128 گیگابایت و رم 12 می باشد.

امیدواریم این مقاله از سوی سیراف کالا، مورد استقبال شما واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید