ردمی K40 ؛ معرفی 3 نسل گوشی های جدید شیائومی

برند شیائومی، از معتبرترین و با کیفیت ترین برند های تولید کننده ی گوشی و وسایل جانبی می باشد. این شرکت به تازگی، 3 نسل جدید از گوشی های خود را تحت عنوان ردمی K40 رونمایی کرد. این 3 سری از گوشی های شیائومی، عناوین Redmi K40 Pro+، Redmi K40 Pro و K40 نام دارند.

طبق معمول گوشی های جدید شیائومی، دارای مشخصات قدرتمندی می باشند که معمولا با به رخ کشیدن چنین قدرتی، رقبای خود را به وحشت می اندازند.

در ادامه با مشخصات این 3 گوشی آشنا می شویم تا بهتر بتوانیم چنین قدرتی را درک کنیم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید تا اطلاعات جذابی از خانواده ی ردمی K40 بدست بیاورید.

گوشی جدید و قدرتمند شیائومی - ردمی K40 ؛ معرفی 3 نسل گوشی های جدید شیائومی
گوشی جدید و قدرتمند شیائومی

نگاهی به صفحه نمایش ردمی K40

در هر 3 گوشی ذکر شده، شاهد قرارگیری نمایشگر AMOLED می باشیم که دارای نرخ نوسازی فوق العاده ی 120 هرتزی می باشند. همچنین نرخ نمونه برداری لمس نمایشگر نیز در این گوشی ها به عدد 360 هرتز می رسد که سبب می شود انتقال فرامین و دستور های کاربر توسط تلفن همراه، به سرعت و بدون تلف شدن وقت صورت گیرد.

به همین علت، بازی های اجرا شده در این گوشی ها، به سرعت قابل اجرا می باشند و به نوعی می توان گفت این گوشی برای گیمر ها نیز مناسب است.

نگاهی عمیق تر به صفحه نمایش این گوشی ها

اگر بخواهیم موشکافانه تر به این موضوع نگاه کنیم، می توانیم دریابیم که وضوح این صفحه نمایش ها، 1080 در 2400 پیکسل می باشد. همچنین این نمایشگر، قادر است به وسیله ی استاندارد DCI-P3 تمام رنگ های موجود را به نمایش درآورد. همچنین قابلیت HDR10+ نیز در این گوشی ها به چشم می خورد که می تواند نقطه قوتی باشد.

از دیگر مشخصات مشاهده شده در ردمی K40 نیز می توان به حداکثر روشنایی 8192 پله و میزان 1300 نیت و حالت DisplayMate اشاره کرد.

صفحه نمایش قدرتمند سری ردمی K40 - ردمی K40 ؛ معرفی 3 نسل گوشی های جدید شیائومی
صفحه نمایش قدرتمند سری ردمی K40

مشخصات سخت افزاری ردمی K40

در بخش سخت افزاری، در گوشی ارزان قیمت و اقتصادی تر این سری یعنی ردمی K40 شاهد قرار گیری تراشه ی اسنپدراگون 870 می باشیم. در 2 مدل پیشرفته تر یعنی ردمی K40 Pro و ردمی K40 Pro + تراشه ای قدرتمند قرار گرفته است که تمایز ها را رقم می زند. در این گوشی ها تراشه ی اسنپدراگون 880 وجود دارد.

این تراشه که آخرین نسل از تراشه ی اسنپدراگون می باشد، به خوبی می تواند قدرت و سهولت را به کاربر هدیه دهد و کاربر نیز از استفاده ی این تراشه، نهایت لذت را ببرد.

دوربین های به کار رفته در نسل ردمی K40

از دیگر تفاوت هایی که میان 3 نسل از ردمی K40 وجود دارد، دوربین های به کار رفته در گوشی ها می باشد. در پرچمدار این سری یعنی ردمی K40 Pro + شاهد حضور سنسور اصلی به میزان 108 مگاپیکسل می باشیم در حالی که در دو نسل پایین تر یعنی ردمی K40 Pro و ردمی K40 به ترتیب دوربین های اصلی 64 و 48 مگاپیکسل به کار رفته است.

بخش باتری

از موارد تشابه میان نسل ردمی k40 می توان به باتری به کار رفته در آن ها اشاره کرد. این گوشی ها هر 3 دارای باتری های 4520 میلی آمپر ساعتی می باشند که می توانند با حداکثر توان 33 وات، گوشی را شارژ نمایند.

همچنین این گوشی ها مجهز به فناوری های USB Power Delivery 3.0 و +QuickCharge 3.0 نیز می باشند.

شارژر هایی که در این گوشی ها وجود دارد، پورت C بوده و این توانایی را دارند که در عرض 52 دقیقه، باتری را از صفر تا 100 درصد شارژ نمایند.

باتری قدرتمندی درون بدنه ی این گوشی ها به کار رفته است - ردمی K40 ؛ معرفی 3 نسل گوشی های جدید شیائومی
باتری قدرتمندی درون بدنه ی این گوشی ها به کار رفته است

سایر مشخصات

در هر 3 نسل از این گوشی ها، وجود شبکه ی ارتباطی 5G نیز به چشم می خورد که می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. بستر ارتباطات و اینترنت و بلوتوث نیز دارای امکانات پیشرفته ای می باشد که در کنار Hi-Res Audio Wireless و NFC می توانند ترکیب مناسب و جذابی را تشکیل دهند.

همچنین شیائومی اعلام کرده است در هر 3 نسل ردمی K40 شاهد حضور اسپیکر هایی از فناوری Dolby Atmos و Hi-Res Audio می باشیم. این فناوری ها، باعث می شود صدای رسا و شفاف تری به گوش بخورد که می تواند در دیدن فیلم و انجام بازی، جذابیت کار را دو چندان کند.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که در سری ردمی K40 شاهد عدم حضور جک 3.5 میلی متری هدفون می باشیم که شاید از معایب این گوشی بتوان قلمداد کرد.

جمع بندی نهایی سری ردمی K40

تمام گوشی های سردی ردمی K40 از استاندارد محافظتی IP53 برخوردار می باشند که این بدین معنا می باشد که این گوشی ها در برابر ذرات خاک و گرد و غبار به خوبی مقاومت از خود نشان می دهند و می توانند تا حدود زیادی از ورود آب به بدنه ی دستگاه، جلوگیری کنند.

نمایی از K40 - ردمی K40 ؛ معرفی 3 نسل گوشی های جدید شیائومی
نمایی از K40

شیشه ی محافظ این گوشی های نیز از گوریلا گلس 5 می باشد که می تواند نشان از قدرت این گوشی ها بدهد. در آخر سنسور اثر انگشت نیز در این گوشی وجود دارد که در کلید پاور آن قرار دارد.

در این مقاله سعی شد نگاهی گذرا به 3 نسل از ردمی K40 داشته باشیم. در مقاله های بعدی که اطلاعات جامع تری از این سری گوشی های شیائومی بدست آمد، سعی می کنیم مطالب کامل تری را به کاربران سیراف کالا، ارائه دهیم.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و این مقاله، توانسته باشد در افزایش اطلاعات عمومی کاربران، تاثیر گذار بوده باشد.