بندر سیراف و سیراف کالا

سیراف کالا نامی برگرفته از بندری زیبا و تاریخی به نام بندر سیراف

فروشگاه آنلاین سیراف کالا در زمستان 98 کار خود را به آغاز کرد و برای انتخاب نام،سیراف کالا را برگزید.سیراف نام بندری زیبا و تاریخی در  مرکز بخش سیراف در شهرستان کنگان استان بوشهر در جنوب ایران واقع است.

این بندر مابین بندر کنگان و بندر عسلویه واقع شده‌است و دارای معماری خاصی می‌باشد. این بندر بین دریا و کوه قرار گرفته و تنها دارای یک خیابان است. در بعضی جاها فاصله کوه تا دریا به ۳۰ متر هم نمی‌رسد به همین دلیل برخی خانه‌های مردم روی کوه بنا شده‌است. از آثار تاریخی آن می‌شود به قلعه نصوری و آثار باستانی بنای مسجد جامع (که بر روی پی یک عمارت ساسانی ساخته شده)، بازار باستانی سیراف و گور دخمه‌ها و سیستم آبرسانی دوره ساسانی اشاره کرد.

 

سیراف 300x120 - بندر سیراف و سیراف کالا

 

اهمیت بندر سیراف از نظر تجارت و بازرگانی در گذشته

بندر سیراف از قدیمی‌ترین بنادر ایرانو خاور میانه است که زمانی از پررونق‌ترین بنادر ایران محسوب می‌شده است که روابط تجاری بسیاری با آفریقا،‌ اروپا و آسیا داشته است. در سال‌های خیلی دور بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهر بزرگ زندگی می‌کردند. همچنین بندر سیراف به دلیل آزادمنشی دینی از بنادر بین‌المللی با پیروان مذاهب گوناگون بوده است. قبرستانهای  بازمانده از گذشته، گواهی بر آزادی دینی این بندر است. این بندر از مهم‌ترین بنادر ایران و خاورمیانه بوده است به طوریکه اقوام مختلفی همچون رومی‌ها، یونانی‌ها و چینی‌ها در گذشته در این بندر زندگی می‌کردند. در سال‌های ‍۳۲۷ و ۴۹۶ هجری شمسی، زلزله‌ای مهیب منجر به مدفون شدن کامل این بندر تاریخی و به زیر آب رفتن بخشی از آن شد.

 

 

2633301 300x200 - بندر سیراف و سیراف کالا

بازار بندر سیراف

بازار زیبای بندر‌سیراف از کهن‌ترین و زیباترین بازارهای جنوب ایران است. سیراف در دوران باستان و در زمان وجود جاده ابریشم نقش مهمی در تجارت ایران با دیگر نقاط جهان داشته است. قدم زدن مابین مغازه های کوچک و بزرگ که به صورت ردیفی کنار هم قرار گرفته‌اند لذت بسیاری برای مسافران این شهر بندری دارد.هرساله تعداد زیادی مسافر از تمام نقاط ایران برای بازدید از این بندر تاریخی به این مکان می آیند و با گردش و خرید در این بندر اوقات خوشی را سپری میکنند.

13980103000190 Test PhotoN 300x151 - بندر سیراف و سیراف کالا

دیدگاهتان را بنویسید