برترین گوشی های گیمینگ بازار

امروزه جمعیت گیمر ها زیاد شده و این افراد، از هر فرصتی جهت بازی استفاده می کنند. کامپیوتر، گوشی، تبلت و . . . از نمونه دستگاه هایی می باشد که گیمر ها از آن ها استفاده می کنند. البته ذکر این نکته الزامی می باشد که هر دستگاهی مناسب بازی نمی باشد و باید دستگاه از سخت افزار قدرتمندی بهره مند باشد تا بتوان به آن عنوان گیمینگ داد. گوشی های گیمینگ در بازار کم نمی باشند و برند های معتبر و بزرگ، به دنبال ارائه سخت افزار قدرتمند برای گوشی های خود می باشند تا نظر مثبت گیمیر ها را نیز جلب نمایند. یک گوشی گیمینگ، باید دارای پردازنده و باتری قوی باشد. در ادامه بیشتر با این دسته از گوشی ها آشنا می شویم و بهترین آن ها را معرفی می نماییم.

1- آیفون 11 پرو مکس

اگر از آن دسته افرادی هستید که از سیستم عامل ios استفاده می کنید، پیشنهاد ما به شما آیفون 11 پرو مکس می باشد. این گوشی از یک صفحه نمایش بزرگ به اندازه ی 6.5 اینچ بهره می برد که در آن، از OLED XDR RETINA استفاده شده است که برای گیمینگ، یک امتیاز مثبت محسوب می شود. همچنین پشتیبانی این گوشی از استاندارد Dolby Vision و ویژگی های HDR 10 و نرخ نوسازی 120 هرتز، باعث شده این گوشی در صدر این لیست قرار گیرد. آیفون 11 پرو مکس دارای باتری 3969 میلی آمپر می باشد که با توجه به رم 4 گیگابایتی آن، مناسب انجام هرگونه بازی می باشد. پردازنده به کار رفته در این گوشی، A13 می باشد که بسیار قدرتمند و 8 هسته ای می باشد.

Iphone 11 pro max - برترین گوشی های گیمینگ بازار
Iphone 11 pro max

 

2- سامسونگ گلکسی S20 Ultra

این گوشی که از پرچمداران سامسونگ به شمار می آید، از پردازنده ی اگزینوس 990 بهره می برد و سرعت عملکرد و دقت آن، بسیار بالا می باشد. البته برخی از کاربران اعتقاد دارند که این تراشه مناسب بازی و گیمینگ نمی باشد و دمای گوشی را بالا می برد. البته باید به این نکته اشاره کرد که تلفن همراه صرفا برای بازی طراحی نشده است و افرادی که گوشی را به عنوان یک منبع جهت گیمینگ در نظر می گیرند، باید این معایب را نیز قبول نمایند.

وزن این گوشی بسیار کم بوده و با 220 گرم وزن، در هنگام بازی به هیچ عنوان احساس خستگی نمی کنید. صفحه نمایش این گوشی 6.9 اینچی بوده و از Dynamic AMOLED می باشد. همچنین ویژگی HDR 10+ باعث می شود کیفیت بالایی در هنگام اجرای بازی نمایش داده شود. کیفیت صدای پخش شده در این گوشی نیز بالا و مناسب گیمینگ می باشد. این گوشی از باتری 5000 میلی آمپر بهره می برد که نقطه قوتی در این گوشی می باشد.

Samsung S20 Ultra 1024x619 - برترین گوشی های گیمینگ بازار
Samsung S20 Ultra

 

3- شیائومی Mi Note 10 Pro

این پرچمدار شیائومی، در اواخر سال 2019 معرفی شد و با سخت افزاری قدرتمند، بسیار مناسب گیمینگ می باشد. در ابتدا باید بگوییم این گوشی دارای صفحه نمایش 6.47 اینچی می باشد که دارای ویژگی HDR 10 می باشد. پردازنده به کار رفته در این گوشی، اسنپدراگون 730G می باشد. در این گوشی، رم 8 گیگابایت به کار رفته است که با وجود حافظه ی داخلی 256 گیگابایت، بسیار مناسب گیمینگ می باشد. نکته ی جالب توجه، به کار رفتن جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد که در دو مدل قبل، وجود نداشت. همچنین شیائومی در این گوشی از یک باتری 5260 میلی آمپر استفاده کرده است که حسن ختامی به امکانات مناسب این گوشی می باشد.

Mi Note 10 Pro - برترین گوشی های گیمینگ بازار
Mi Note 10 Pro

 

4- هوآوی P30 Pro

شاید در نگاه اول با خواندن مدل p30 Pro هوآوی تعجب نمایید که چرا P40 Pro Plus در لیست ما نمی باشد؛ دلیل آن پشتیبانی نکردن از سیستم های گوگل می باشد که این گوشی را نسبت به سایر رقبا، بسیار عقب انداخته است. گوشی هوآوی P30 Pro، دارای تراشه ی قدرتمند Kirin 980 می باشد که تراشه ی اختصاصی شرکت هوآوی می باشد. این گوشی در دو رم 6 و 8 گیگابایت تولید شده است که دارای حافظه ی داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت می باشد. صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی 6.47 اینچ می باشد و از ویژگی HDR 10 نیز پشتیبانی می کند. صدای خروجی از این دستگاه نیز برای استفاده گیمینگ مناسب می باشد. البته نداشتن جک 3.5 میلی متری هدفون، از معایب این گوشی می باشد.

P30 Pro 1024x580 - برترین گوشی های گیمینگ بازار
P30 Pro

 

5- سامسونگ Galexy A51

این گوشی که از محبوب ترین گوشی های میان رده ی موجود در کشور می باشد، دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی می باشد که صفحه نمایش آن، از Super AMOLED می باشد. تراشه ی به کار رفته در این گوشی، اگزینوس 9611، 8 هسته ای می باشد. رم این گوشی 8 گیگابایت بوده و با داشتن باتری 4000 میلی آمپر، نیاز یک گیمر به داشتن موبایل میان رده ی مناسب گیمینگ را برطرف می نماید. همچنین این گوشی با پشتیبانی از شارژ سریع و داشتن جک 3.5 میلی متری هدفون، یک گوشی قدرتمند محسوب می شود.

Samsung A51 - برترین گوشی های گیمینگ بازار
Samsung A51

 

6- شیائومی Redmi Note 9S

شرکت چینی شیائومی در زمینه ی ساخت گوشی قدرتمند و مناسب گیمینگ، رقابت تنگاتنگی با شرکت کره ای یعنی سامسونگ دارد. گوشی میان رده شیائومی یعنی Redmi Note 9S، با داشتن ویژگی های جذاب و قدرتمند، یک انتخاب اقتصادی برای گیمر ها محسوب می شود. این گوشی دارای تراشه ی اسنپدراگون 720G می باشد و دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع IPS LCD می باشد.

همچنین قابلیت HDR 10 نیز در این گوشی به کار رفته است. باتری 5020 میلی آمپر Redmi Note 9S، باعث شده یک سیستم گیمینگ آماده پیش روی کاربر قرار گیرد. رم 6 گیگابایت، جک 3.5 میلی متری هدفون، بلندگوی باکیفیت و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، از ویژگی های منحصر به فرد این گوشی میان رده ی شیائومی می باشد. البته این گوشی یک نقطع ضعف دارد و آن، ماژول برجسته ی دوربین می باشد که در هنگام بازی، مزاحم دست می شود که البته با قرار دادن یک قاب بر روی گوشی، این مشکل نیز حل می شود.

Redmi Note 9S - برترین گوشی های گیمینگ بازار
Redmi Note 9S

 

جمع بندی نهایی

در بالا، لیستی از بهترین گوشی های گیمینگ معرفی شد که هرکدام بنا به سلیقه و هزینه ی قابل تحمل، می تواند انتخاب هر گیمری باشد. همانطور که پیشتر گفته شد، در اینجا نیز تأکید می شود که گوشی برای گیمینگ ساخته نشده و اگر به این قصد، می خواهیم از گوشی استفاده نماییم، باید معایبی همچون داغ کردن گوشی، تمام شدن سریع باتری و سایر عوامل را نیز بپذیریم.

دیدگاهتان را بنویسید