برترین اسپیکرهای بلوتوثی

داشتن یک اسپیکر برای گوش دادن به موسیقی، می تواند یک تجربه ی دلنشین را به ارمغان بیاورد. اسپیکرهای بلوتوثی، از جدیدترین تکنولوژی های حیطه الکترونیک برخوردار می باشند و کیفیت صدای بالای آن ها، باعث می شود شنونده از گوش دادن به آن، لذت ببرد. باید هنگام خرید اسپیکرهای بلوتوثی، به نکاتی مانند کیفیت صدا و کیفیت تولید، توجه کرد. در این مقاله قصد داریم برترین اسپیکرهای بلوتوثی را معرفی نماییم و بگوییم که چه عواملی باعث شده تا این اسپیکرها به لیست برترین ها، راه پیدا کنند.

اسپیکرهای بلوتوثی برتر، دارای چه ویژگی هایی می باشند؟

هر کالایی برای برتر بودن، ملزم به داشتن ویژگی هایی می باشد. اسپیکرهای بلوتوثی دارای مشخصاتی می باشند. در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره می نماییم تا بتوانیم به صورت دقیق تر، اسپیکرهای بلوتوثی مناسب را بررسی نماییم:

1- ظرفیت باتری

اسپیکرهای بلوتوثی، به دلیل نیازمندی به برق، دارای باتری های ظرفیت دار می باشند و این ظرفیت، تأثیر بسزایی در مقدار شارژدهی دستگاه دارد. شاید مقایسه ی ظرفیت باتری دو اسپیکر، کار اشتباهی باشد؛ زیرا یک دستگاه دارای ظرفیت باتری 1400 میلی آمپر است و 12 ساعت شارژدهی می کند اما دستگاهی دیگر 4400 میلی آمپر ظرفیت دارد ولی 9 ساعت شارژدهی می کند. علت این امر این می باشد که ممکن است در اسپیکر با ظرفیت کمتر، انرژی کمتری صرف تولید صدا می شود و بلندگوهای کم تقاضایی، استفاده شده است.

ظرفیت باتری مناسب، از ویژگی های یک اسپیکر مناسب می باشد - برترین اسپیکرهای بلوتوثی
ظرفیت باتری مناسب، از ویژگی های یک اسپیکر مناسب می باشد

 

2- صفحه نمایش

عامل دیگری که در یک اسپیکر برتر مشخص است، صفحه نمایش به کار رفته در آن می باشد. اگر اسپیکر دارای صفحه نمایش باشد، می تواند درصد باتری، آهنگ پخش شده، دستگاه های متصل شده و . . . را نمایش دهد.

3- قابلیت برخورداری از کارت حافظه

داشتن قابلیت ورود کارت حافظه، از ویژگی مهم اسپیکرهای بلوتوثی می باشد. هنگامی که نمی توانید از طریق گوشی به اسپیکر متصل شوید و دستگاه مورد نظر، درگاه ورود کارت حافظه نیز نداشته باشد، عملا اسپیکر مورد نظر بدون کاربرد می باشد. بنابراین داشتن قابلیت ورود کارت حافظه، از عوامل مهم موجود در اسپیکرهای بلوتوثی، می باشد.

4- سیستم عامل های قابل پشتیبانی

برخی از اسپیکرهای بلوتوثی ( معمولا ارزان قیمت ها ) قابلیت پشتیبانی از تمام سیستم عامل ها را ندارند. برای مثال هنگامی که در یک جمع می باشید و شخص دیگری می خواهد به اسپیکر متصل شود، امکان متصل شدن از وی سلب می شود. بنابراین داشتن یک اسپیکر که با بسیاری از سیستم عامل های نام آشنا، عدم تداخل نداشته باشد، می تواند گزینه ی مناسبی برای خرید باشد.

5- محدوده ی قابل پشتیبانی

شاید یکی از مهم ترین ویژگی های اسپیکرهای بلوتوثی قدرتمند، داشتن طول برد یا محدوده ی قابل پشتیبانی می باشد. معمولا اسپیکرهای بلوتوثی بدین دلیل تهیه می شود که در فواصل زیاد، پشتیبانی از صدا را داشته باشد. معمولا طول برد مناسب برای یک اسپیکر خوب، بین 8 الی 15 متر می باشد.

حال که با برترین ویژگی های یک اسپیکر بلوتوثی آشنا شدیم، به معرفی این اسپیکرهای برتر می پردازیم تا بیشتر با شکل و شمایل و مشخصات آن ها، آشنا شویم.

برترین اسپیکرهای بلوتوثی

1- جی بی ال مدل Flip 5

این اسپیکر، تولید شده توسط شرکت معتبر جی بی ال ( JBL ) می باشد که در طراحی آن، الهام گرفته شده از نسل قبل خود یعنی Flip 4 می باشد. این اسپیکر بلوتوثی، دارای توان خروجی 20 وات می باشد و فرکانس پاسخ گویی آن، 90 هرتز تا 40 کیلوهرتز، می باشد. در این اسپیکر، یک میکروفون داخلی وجود دارد تا به کمک آن، بتوانیم به تماس های دریافتی پاسخ دهیم. باتری به کار رفته در این اسپیکر، قادر است انرژی دستگاه را تا 12 ساعت تأمین کند. همچنین برای شارژ کامل این دستگاه تنها به 2 ساعت نیم زمان احتیاج است. این دستگاه به وسیله ی شارژر Type C، تغذیه می شود. شرکت جی بی ال برای این دستگاه، قیمت 90 دلار تعیین کرده است.

جی بی ال مدل Flip 5 - برترین اسپیکرهای بلوتوثی
جی بی ال مدل Flip 5

 

2- جی بی ال مدل Boombox

شماره ی دوم از لیست برترین اسپیکرهای بلوتوثی نیز مانند شماره ی یک، به شرکت جی بی ال تعلق دارد. اسپیکر Boombox که طراحی آن متفاوت از Flip می باشد و به صورت بی سیم، قادر به پخش صوت می باشد. این اسپیکر حرفه ای، دارای دو ووفر با سایز 4 اینچ و دو توییتر با سایز 20 میلی متر می باشد. این تجهیزات به کار رفته، منجر به تولید صدایی رسا و شفاف می شود. توان خروجی این دستگاه 60 وات در حالت استفاده از برق شهری و 40 وات در حالت استفاده از باتری می باشد. این مقدار توان در یک اسپیکر، عددی بسیار بزرگ می باشد. فرکانس پاسخ گویی این اسپیکر، 50 الی 20 کیلوهرتز می باشد. از قابلیت های ویژه ی این دستگاه، اتصال همزمان دو دستگاه به آن می باشد باتری به کار رفته در این اسپیکر، قادر است آن را تا 24 ساعت روشن نگه دارد. همچنین این اسپیکر، قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب را نیز دارد. این دستگاه دارای قیمت 400 دلار می باشد.

جی بی ال مدل Boombox - برترین اسپیکرهای بلوتوثی
جی بی ال مدل Boombox

 

3- سونی مدل SRS-XB01

اسپیکر بعدی لیست ما مربوط به شرکت سونی می باشد. این اسپیکر جمع و جور، مناسب دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی می باشد. این اسپیکر دارای وزن کم 160 گرم می باشد و دارای پورت 3.5 میلی متری و میکرو USB می باشد. این اسپیکر در برابر نفوذ آب مقاوم است و می توان از آن حین پیاده روی نیز استفاده نمود. برد این بلندگو، 10 متر بوده و دارای فرکانس پاسخگویی 2.4 هرتز می باشد. باتری به کار رفته در این اسپیکر، توانایی شارژ دستگاه تا 6 ساعت کار مداوم را دارد. قیمت این دستگاه، 25 دلار می باشد.

سونی مدل SRS XB01 - برترین اسپیکرهای بلوتوثی
سونی مدل SRS-XB01

 

4- انکر مدل A3145 SoundCore Boost

انکر، از شرکت های معتبر در زمینه ی تولید محصولات الکترونیکی می باشد. اسپیکر بلوتوثی این شرکت تحت عنوان A3145 SoundCore Boost دارای توان خروجی 20 وات می باشد که به وسیله ی همراهی ساب ووفر دوگانه، صدای شفاف و گیرایی را تولید می نماید. این دستگاه دارای باتری با ظرفیت 5200 می باشد که قادر است دستگاه را تا 12 ساعت، با شارژ نگهداری کند.

انکر مدل A3145 SoundCore Boost - برترین اسپیکرهای بلوتوثی
انکر مدل A3145 SoundCore Boost

 

جمع بندی نهایی

برای اینکه بتوانیم به بهترین اسپیکر بلوتوثی مناسب برای خود برسیم، باید ابتدا سطح نیاز خود را بررسی نماییم سپس متناسب با آن اقدام به خرید اسپیکر برای خود بپردازیم. این نیازمندی ها غالبا در ابعاد مقدار برد دستگاه، مقدار توان خروجی آن، باتری موجود و قیمت آن می باشد. بنابراین با تکمیل سطح نیاز خود، می توانیم بهترین خرید را از بین برترین اسپیکرهای بلوتوثی، داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید