اکسپریا پرو توسط سونی رونمایی شد

اگر از علاقه مندان به دنیای گوشی باشید و برند سونی را دوست داشته باشید، حتما خبر دارید که در سال گذشته، سونی در کنار اکسپریا 1 نسل دو، اکسپریا پرو را نیز معرفی کرد اما هیچگاه شاهد حضور آن در بازار نبوده ایم.

تا چند روز پیش نیز همچنان خبری از این گوشی نبود تا اینکه سرانجام، عرضه ی این گوشی توسط سونی انجام شد و این گوشی قیمت بالا ( 2500 دلار ) راهی بازار شد.

حال می خواهیم با هم نگاهی به اکسپریا پرو بیندازیم و بدانیم علت قیمت بالای این گوشی چه می باشد و آیا این قیمت برای آن مناسب است یا خیر. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

نمایی از اکسپریا پرو - اکسپریا پرو توسط سونی رونمایی شد
نمایی از اکسپریا پرو

نگاهی جامع به اکسپریا پرو

در ابتدا باید بگوییم به دلیل اینکه این گوشی تازه عرضه شده و به صورت کامل وارد بازار نشده است، اطلاعاتی کاملی نیز از آن موجود نمی باشد و این مطلب، تنها چکیده از موارد و اطلاعات درز کرده به بیرون می باشد.

در اکسپریا پرو، شاهد وجود داشتن تراشه ی اسنپدراگون 865 می باشیم. همچنین این گوشی به نسل پنجم ارتباطات یعنی 5G نیز متصل است و کاربران آن می توانند از سرعت و کیفیت این شبکه، بهره مند شوند.

اکسپریا پرو، مخصوص عکاسان حرفه ای می باشد

شرکت سونی، اعلام کرده است این گوشی را مختص افراد علاقه مند به تولید محتوا و عکاسان حرفه ای تولید کرده است و هدف آن نیز، بهره مند سازی این دسته از افراد می باشد و شاید علت قیمت بالای آن نیز، همین مورد باشد.

در اکسپریا پرو، شاهد پورت Micro HDMI می باشیم. حال سوال پیش می آید که این پورت ناشناخته چه وظیفه ای دارد؟ این پورت مخصوص اتصال گوشی به دوربین آلفای سونی می باشد. هنگامی که گوشی خود را به دوربین متصل نمایید، می توانید از آن به عنوان نمایشگر دوربین استفاده نمایید.

همچنین پس از تصویر برداری، این گوشی قادر است به یک سرور FTP متصل شود و ضمن استفاده از شبکه و آنتن دهی فوق العاده ی 5G ( 4 آنتن 5G درون این گوشی قرار دارد ) تصاویر و ویدیو ها را آپلود کرد.

اکسپریا پرو، سرسخت تر از اکسپریا یک نسل دو می باشد

این گوشی در بسیاری از موارد، شبیه گوشی اکسپریا یک نسل دو می باشد اما در بسیاری از این موارد نیز، نسخه ی بهبود یافته ی آن می باشد. برای مثال میزان استحکام این گوشی بسیار نسبت به نسل قبل بهتر شده است.

همچنین برای اتصال به دوربین، صفحه نمایش شفافی دارد که می تواند برای عکاسان، بسیار مناسب تر از دوربین باشد.

سایر مشخصات

این گوشی، دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع OLED می باشد که می تواند رزولوشن 4K تولید نماید و از فناوری HDR نیز پشتیبانی می کند که می تواند برای استفاده کنندگان آن، مطلوب و مناسب باشد.

اکسپریا پرو، دارای قیمت بالای 2500 دلار می باشد - اکسپریا پرو توسط سونی رونمایی شد
اکسپریا پرو، دارای قیمت بالای 2500 دلار می باشد

همانطور که پیشتر عنوان شد، اکسپریا پرو از تراشه ی اسنپدراگون 865 بهره می برد. البته این مورد را نیز باید گفت که با آمدن تراشه های قدرتمند تری نسبت به این تراشه ( اسنپدراگون 888 یا اسنپدراگون 870 ) قرار گرفتن این تراشه بر روی پرچمدار سونی، کمی عجیب به نظر می رسد.

البته به طور کلی این تراشه قدرت کافی را دارد اما می توانست بهتر از این هم باشد.

بخش دوربین اکسپریا پرو

در بخش پشتی و دوربین اصلی، شاهد قرارگیری یک مجموعه ی سه تایی از دوربین ها می باشیم. این دوربین ها، هر کدام 12 مگاپیکسل می باشند و از ویژگی های جذابی مانند اتوفوکوس شناسایی فاز ( Phase Detect ) نیز بهره مند می باشند.

قیمت اکسپریا پرو

سونی برای این گوشی، قیمت عجیب و گران 2500 دلار را عنوان کرده است. البته سونی اعلام کرده است که این گوشی مختص حرفه ای ها می باشد و برای افراد مبتدی طراحی نشده است اما باید این گوشی را از زوایای متعددی بررسی کرد که آیا برای حرفه ای ها هم قیمت 2500 دلار ارزش دارد یا خیر؟

مشخصات موجود اکسپریا پرو

همانطور که گفتیم، اطلاعات چندان دیگری از این گوشی در دسترس نمی باشد اما برخی از اطلاعات دیگر نیز در سایت ها و منابع خبری موجود، به شرح زیر می باشد:

– سونی برای این گوشی، از باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که در یک گوشی با عنوان پرچمدار، شاید عدد جالبی به نظر نرسد.

– دوربین های 12 مگاپیکسلی اکسپریا پرو، به ترتیب عنوان عادی، فوق عریض و تله فوتو دارند.

وجود درگاه micro HDMI باعث تمایز این گوشی شده است - اکسپریا پرو توسط سونی رونمایی شد
وجود درگاه micro HDMI باعث تمایز این گوشی شده است

– نسبت تصویر در این گوشی، 21:9 می باشد.

– سونی ادعا می کند خروجی HDMI این گوشی با تمام دوربین هایی که خروجی این پورت را دارند، کار می کند و می تواند ویدئوهایی با وضوح 4K HDR و نرخ 60 فریم بر ثانیه، ارائه دهد.

جمع بندی نهایی

در جمع بندی نهایی راجع به گوشی سونی اکسپریا پرو، ذکر چندین نکته الزامی می باشد:

1- سونی به صراحت اعلام کرده است که این گوشی مختص افراد حرفه ای و عکاسان می باشد و احتمالا به همین دلیل، قیمت آن بالا می باشد؛ بنابراین اگر جزء افراد عکاس یا تولید کنندگان حرفه ای محتوا نمی باشید، توصیه می کنیم از خرید این گوشی، منصرف شوید.

2- وجود پورت Micro HDMI باعث می شود تا به راحتی این گوشی به دوربین های عکاسی متصل شود و از آن به عنوان یک صفحه نمایش بزرگتر و بهتر، استفاده شود.

3- تراشه ی اسنپدراگون 865 موجود در این گوشی قدرتمند است اما سونی می توانست تراشه های جدیدتری که قدرت بیشتری دارند را جایگزین آن کرد.

امیدواریم از خواندن این مقاله، لذت برده باشید.

از اکسپریا پرو می توان به جای نمایشگر دوربین، استفاده کرد - اکسپریا پرو توسط سونی رونمایی شد
از اکسپریا پرو می توان به جای نمایشگر دوربین، استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید