گوشی هایی که در رویداد Hi Speed اپل معرفی شدند

اپل هر ساله از گوشی های جدید خود رونمایی می کند و آن را برای استفاده کنندگان خود، مهیا می کند. در سال 2020، اپل در دو رویداد و به صورت مجازی، به رونمایی از سری جدید اپل واچ و گوشی های هوشمند آیفون نسل 12، پرداخت. هر ساله اپل در گوشی های خود، از فناوری و ویژگی های خاصی استفاده می نماید تا مخاطب را به خرید این محصول، ترغیب نماید. مراسم Hi Speed، جهت معرفی محصولات جدید گوشی های آیفون می باشد. در ادامه با این گوشی ها، بیشتر آشنا می شویم.

آیفون 12 مینی

آیفون 12 مینی، کوچکترین آیفون تمام صفحه می باشد که تاکنون از تراشه ی 5 نانومتری A14 استفاده می کند. در این گوشی، از دو دوربین استفاده شده است.

آیفون 12 مینی در برابر آیفون 12 1024x683 - گوشی هایی که در رویداد Hi Speed اپل معرفی شدند
آیفون 12 مینی در برابر آیفون 12

 

شاید برایتان جالب است که بدانید آیفون 12 مینی، که صفحه نمایشی 5.4 اینچی دارد، از آیفون SE2020 که صفحه نمایشی 4.7 اینچی دارد، کوچکتر می باشد و دلیل این امر، حذف حاشیه ها و بزرگتر کردن صفحه نمایش می باشد. صفحه نمایشگر آیفون 12 مینی، OLED می باشد و دارای استاندارد Dolby Vision می باشد. این مدل از آیفون، از HDR 10 و HLG پشتیبانی می کند. این گوشی، سبک ترین گوشی دنیا و اپل می باشد که از فناوری 5G پشتیبانی می کند. این گوشی فاقد دکمه Home می باشد. آیفون 12 مینی مانند سایر مدل های این سری، دارای تراشه ی A14 می باشد که قدرت پردازش بسیار بالایی دارد. این تراشه دارای پردازنده ی مرکزی 6 هسته ای می باشد. همچنین به گفته ی اپل، Cpu موجود در تراشه ی A14، به میزان 50 درصد سریع تر از نسخه ی Cpu در تراشه A13 می باشد.

آیفون 12 مینی، با وجود صفحه نمایشگر بزرگتر، از آیفون SE2020 کوچکتر می باشد 1024x683 - گوشی هایی که در رویداد Hi Speed اپل معرفی شدند
آیفون 12 مینی، با وجود صفحه نمایشگر بزرگتر، از آیفون SE2020 کوچکتر می باشد

 

در آیفون 12 مینی، دوربین دوگانه ای در پشت وجود دارد که حسگر 12 مگاپیکسلی دارند. همچنین از ویژگی جذاب این نسل، داشتن ویژگی تصویر برداری در شب ( Night Mode ) در دوربین سلفی می باشد. همچنین سیستم جدید مگ سیف که به تازگی اپل از آن در سری جدید گوشی های خود استفاده کرده، در آیفون 12 مینی نیز وجود دارد. این سیستم از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند. همچنین اتصال مغناطیسی را نیز به خوبی پشتیبانی می کند. قیمت پایه ی این گوشی، از 699 دلار شروع می شود و از 13 نوامبر ( 23 آبان )، عرضه می شود. رنگ بندی موجود در این مدل، مشکی، سفید، آبی، قرمز و سبز می باشد.

آیفون 12

آیفون 12، شاید محبوب ترین و پرفروش ترین نسخه ی این نسل از گوشی های اپل باشد. این گوشی دارای نمایشگر 6.1 اینچی می باشد و از نسخه ی سفارشی OLED یعنی Super Retina XDR در این نمایشگر استفاده شده است.

نمایی از آیفون 12 و رنگ های متنوع آن - گوشی هایی که در رویداد Hi Speed اپل معرفی شدند
نمایی از آیفون 12 و رنگ های متنوع آن

 

این نمایشگر نیز مانند آیفون 12 مینی، دارای استاندارد Dolby Vision می باشد و از HDR 10 و HLG پشتیبانی می کند. به گفته ی اپل، طبق قرارداد با کورنینگ، شرکت سازنده ی گوریلا گلس، از نوعی شیشه ی بسیار قدرتمند به نام سرامیک شیلد ( Ceramic Shield ) در آیفون 12 استفاده کرده است. آیفون 12 دارای لبه های تختی می باشد و از نسل های قبلی خود ( آیفون 6 ) الهام گرفته است. اگر دو گوشی آیفون 11 و 12 را کنار هم بگذاریم، بسیار مشابه یکدیگر می باشند.

یکی از تفاوت های این دو گوشی، به کار گیری دوربین دوگانه آیفون 12، در محفظه ی شیشه ای مات می باشد.

این گوشی نیز مانند آیفون 12 مینی، از تراشه ی قدرتمند و پرسرعت A14 بهره می برد. این گوشی از فناوری 5G بهره می برد که از امکانات آن می توان به سرعت بالای دانلود و آپلود، اشاره کرد. آیفون 12، دارای ویژگی Smart Data Mode می باشد. این قابلیت باعث می شود تا هنگامی که از اینترنت پرسرعت استفاده ای ندارید، از حالت 5G به 4G تغییر ماهیت دهد تا مصرف اینترنت و باتری را تا حد امکان کاهش دهد.

آیفون 12 اپل، از دوربین دوگانه در پشت استفاده می کند که مجهز به حسگر 12 مگاپیکسلی می باشد. دیافراگم این دوربین f/1.6 می باشد که سریع ترین دیافراگم را بین آیفون ها داراست. در این مدل از گوشی نیز مانند آیفون 12 مینی، در دوربین سلفی از حالت Night Mode استفاده شده است. از نکات جالبی که اپل به آن اشاره کرده است، حذف شارژر از جعبه ی گوشی می باشد.

حذف شارژر توسط شرکت اپل برای جایگزینی آن با شارژر وایرلس و کمک به محیط زیست 1024x683 - گوشی هایی که در رویداد Hi Speed اپل معرفی شدند
حذف شارژر توسط شرکت اپل برای جایگزینی آن با شارژر وایرلس و کمک به محیط زیست

 

اپل با ارائه مگ سیف، قصد ترویج شارژ بی سیم را دارد. همچنین اپل قصد دارد به حذف شارژر، کمک شایانی به محیط زیست نماید؛ زیرا سالانه مقدار زیادی از شارژر ها، وارد محیط زیست می شوند. آیفون 12 در رنگ های مشکی، سفید، قرمز، سبز و آبی تولید شده و قیمت پایه ی آن از 799 دلار ی باشد و تاریخ عرضه ی آن، 23 اکتبر ( 2 آبان ) می باشد.

آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس

بدون شک پرچمدار نسل جدید اپل، نه آیفون 12 مینی خواهد بود و نه آیفون 12؛ بلکه آیفون 12 پرو و پرو مکس می باشند. این دو گوشی که فقط در اندازه، با یکدیگر تفاوت دارند از پوشش شیشه ای سرامیکی ( Ceramic Shield ) برخوردارند و در برابر فشار یا ضربه، مقاومت بالایی دارند. آیفون 12 پرو، دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی ( مانند آیفون 12 ) و آیفون 12 پرو مکس دارای صفحه نمایشی به اندازه ی 6.7 اینچ، می باشند.

نمایی از آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس - گوشی هایی که در رویداد Hi Speed اپل معرفی شدند
نمایی از آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس

 

آیفون 12 پرو مکس نسبت به آیفون 11 پرو مکس، دارای صفحه نمایش بزرگتری به میزان 0.2 اینچ می باشد که عنوان بزرگترین آیفون شرکت اپل را، یدک می کشد. این دو گوشی مجهز به صفحه نمایش Super Retina XDR می باشند و نرخ نوسازی، 60 هرتز می باشد. همانطور که پیشتر اعلام شد، در این بسته بندی های جدید، خبری از شارژر و هندزفری نمی باشد اما اپل در این بسته بندی، کابل لایتنینگ به USB-C گنجانده است. آیفون 12 پرو و پرو مکس مانند نسل 11، از دوربین سه گانه عریض، تله فوتو و فوق عریض استفاده می کند اما تفاوت اصلی میان این دو نسل، ماژول سه بعدی لایدار ( Lidar ) به کار رفته در آیفون 12 پرو و پرو مکس می باشد.

این ماژول باعث تشخیص سریع تر اجسام در کاربری های واقعیت افزوده را فراهم می نماید.

به گفته ی اپل، این ماژول به هنگام عکس برداری در محیط های کم نور، فوکوس بهتری را ایجاد می کند. همچنین این ماژول، امکان ثبت تصاویر پرتره در هنگام استفاده از حالت Night Mode را فراهم می کند. در آیفون 12 پرو مکس از سیستم لرزش گیر حسگر شیفت استفاده شده تا واکنشی سریع تر به لرزش ها، نشان دهد. همچنین اپل قابلیتی جدیدی به نام Apple ProRAW را نیز معرفی کرد که شامل قابلیت هایی مانند Deep Fusion و Smart HDR می باشد.

نمایی از دوربین و بدنه ی آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس 1024x683 - گوشی هایی که در رویداد Hi Speed اپل معرفی شدند
نمایی از دوربین و بدنه ی آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس

 

در گوشی های آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس، از حافظه های 128، 256 و 512 استفاده شده است. همچنین این گوشی ها در رنگ های آبی، طلایی، گرافیتی و نقره ای تولید شده اند. قیمت آیفون 12 پرو از 999 دلار و 12 پرو مکس از قیمت 1099 دلار می باشد و تاریخ عرضه ی آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس به ترتیب 23 اکتبر ( 2 آبان ) و 13 نوامبر ( 23 آبان ) می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید