نقد و بررسی گوشی Xiaomi Poco X3

شرکت شیائومی که در زمینه ی تولید گوشی، بسیار موفق و قدرتمند عمل کرده است توانسته بار دیگر نشان دهد که یک برند معتبر در زمینه ی تولید تلفن همراه می باشد. این برند جدیدترین گوشی خود را تحت عنوان Poco X3 راهی بازار کرده است.

این گوشی که دارای قیمت مناسبی می باشد، دارای سخت افزاری قدرتمند و در حد پرچمدار می باشد و با دوربین های جذاب خود، می تواند هر شخصی را به سمت خودش، بکشاند.

در این مقاله می خواهیم از تمام جزئیات Poco X3 برایتان بگوییم تا با این گوشی، آشنا شوید. لطفا تا انتهای این مطلب همراه سیراف کالا باشید.

1- طراحی Poco X3

در بخش طراحی، شیائومی خوب عمل کرده و در این گوشی نیز شاهد طراحی زیبا و مناسبی می باشیم. در نگاه اول این گوشی متمایز از گوشی های دیگر بازار می باشد و همین موضوع به نوبه ی خود می تواند برای کاربر، جذابیت های لازم را به همراه داشته باشد.

نمای Poco X3 - نقد و بررسی گوشی Xiaomi Poco X3
نمای Poco X3

Poco X3 دارای ضخامت 9.4 میلی متر و وزن 215 گرم می باشد. در نگاه اول شاید حس کنید این گوشی قدری سنگین باشد اما به خوبی تعادل در تمام بخش های آن رعایت شده و با یک گوشی بالانس شده طرف هستیم.

قاب پشتی این گوشی از پلاستیک ساخته شده است؛ البته طراحی آن به گونه ای می باشد که انگار جنس آن از شیشه می باشد. با این حال این قاب، از پلاستیک بوده و جنس براق برای آن در نظر گرفته شده است.

از معایب قاب پشتی این گوشی، می توان به جذب اثر انگشت و کثیفی اشاره کرد.

ادامه ی بخش طراحی

در طراحی دوربین و لنز ها، شیائومی سعی کرده خاص بودن خود را جلوه دهد. در این ماژول، شاهد دوربین های برجسته ای می باشیم که از قاب گوشی، بیرون زده اند.

در بخش جلوی این گوشی نیز شاهد صفحه نمایشی بزرگ می باشیم که حاشیه های به نسبت کمی دارد. همچنین حفره ی دوربین سلفی نیز در مرکز و بالای صفحه نمایش قرار دارد.

2- صفحه نمایش Poco X3

صفحه نمایش این گوشی، 6.67 اینچی می باشد که به صورت تخت طراحی شده است. رزولوشن تولیدی این گوشی Full HD می باشد و پنل آن نیز از IPS می باشد.

یکی از ویژگی های هیجان انگیز این گوشی، نرخ نوسازی آن می باشد که 120 هرتز می باشد که بسیاری از پرچمداران کنونی نیز فاقد آن می باشند.

به طور کلی در بخش صفحه نمایش این گوشی شاهد مشخصات خوبی می باشیم که نشان دهنده ی آن است شیائومی به دنبال کیفیت و تمایز نسبت به سایر رقبا می باشد.

3- سخت افزار

در Poco X3 شاهد تراشه ی اسنپدراگون G732 می باشیم که توسط کوالکام ساخته شده است. این تراشه، دارای قدرت مناسبی می باشد و می تواند برنامه ها و بازی های مناسبی را اجرا نماید.

حافظه ی داخلی این گوشی، 128 گیگابایت می باشد که در کنار رم 6 گیگابایتی، وظیفه ی قدرت رسانی به گوشی را انجام می دهد.

در Poco X3 می توانید به وسیله ی سنسور اثر انگشت که روی کلید پاور قرار داده شده است و حسگر تشخیص چهره به وسیله ی دوربین سلفی، تلفن همراه خود را بازگشایی نمایید. لازم به ذکر است که هر دو روش امنیتی این گوشی دارای کیفیت و سرعت عمل مناسبی می باشند.

نمای جلوی Poco X3 - نقد و بررسی گوشی Xiaomi Poco X3
نمای جلوی Poco X3

4- نرم افزار poco X3

در این گوشی، اندروید 10 قرار دارد که رابط کاربری MUI 12 نیز در کنار آن قرار داده شده است. محیط این نرم افزار بسیار روان و جذاب می باشد و نیاز به توضیح یا تفسیر بیشتری نمی باشد.

5- اسپیکر

در این گوشی، شاهد قرار گرفتن 2 اسپیکر می باشیم. صدای تولید شده توسط Poco X3 بسیار قدرتمند و با کیفیت می باشد و از ویژگی های مفید این گوشی می باشد.

البته هنگامی که صدا را تا میزان بالایی زیاد کنید، شاهد مقداری لرزش در بخش پشت این گوشی باشید؛ علی الخصوص اگر این صدا با بیس نیز همراه باشد.

بهرحال می توان از این مورد صرف نظر کرد؛ زیرا در گوشی هایی با این رنج قیمتی، کمتر مشاهده می شود که از 2 اسپیکر استفاده شود و شیائومی چنین ریسکی را به جان قبول کرده است.

6- باتری Poco X3

شیائومی برای قسمت باتری نیز مانند سایر مشخصات این گوشی، فکری اساسی کرده است و منبع انرژی قدرتمندی را در این گوشی قرار داده است. Poco X3 دارای باتری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعتی می باشد که به وسیله ی یک شارژر سریع 33 واتی، تغذیه می شود.

عمر باتری در این گوشی بسیار مناسب است و برای کاربرانی که مدت زمان زیادی را با گوشی صرف می کنند و به دنبال یک گوشی مناسب با ظرفیت باتری بالا می گردند، این گوشی می تواند مناسب باشد.

حفره ی دوربین سلفی - نقد و بررسی گوشی Xiaomi Poco X3
حفره ی دوربین سلفی

7- دوربین

در نمای پشت این گوشی، شاهد یک چیدمان مستطیل شکل در بطن یک حاشیه ی دایره شکل می باشیم. دوربین اصلی این مجموعه، دارای لنز 64 مگاپیکسل می باشد. لنزی بعدی که اولتراولید می باشد، 13 مگاپیکسل بوده و دو دوربین دیگر نیز دارای سنسور های 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق و ویژگی ماکرو، می باشند.

همچنین در بخش سلفی نیز شاهد لنز 20 مگاپیکسلی می باشیم که می توان با آن، عکس های با کیفیتی انداخت.

8- جمع بندی نهایی Poco X3

در ابتدای این مطلب باید بگوییم که خرید Poco X3 یک پیشنهاد جذاب می باشد؛ زیرا این گوشی که دارای  قیمتی مناسب می باشد، دارای ویژگی های جذابی نیز می باشد که می تواند هر کاربری را وسوسه به خریدن آن نماید.

داشتن 2 اسپیکر، تراشه ی مناسب، باتری با ظرفیت بالا، دوربین های با کیفیت، صفحه نمایش بزرگ و نرخ نوسازی بالا، همگی از ویژگی ها و خصوصیاتی می باشند که می تواند این گوشی را به صورت محسوس، جذاب نماید.

دوربین های این گوشی 1 - نقد و بررسی گوشی Xiaomi Poco X3
دوربین های این گوشی

امیدواریم این مطلب از جانب سیراف کالا مورد استقبال شما واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید