نقد و بررسی لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC UX481FLC

لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC UX481FLC

اکثر افراد ایسوس را به دلیل ساخت لپ تاپ های قدرتمند و با کیفیت می شناسند. این برند معتبر، لپ تاپی جدید به نام ZenBook Duo UX481FLC UX481FLC تولید کرده است که نسبت به سایر مدل ها، دارای ظاهر و سخت افزار بسیار قدرتمندی می باشد. این لپ تاپ 14 اینچی، دارای رم 16 گیگابایت می باشد که مناسب بسیاری از کارهای قدرتمند نرم افزاری می باشد. همچنین در بخش ظاهر نیز این لپ تاپ دارای ویژگی های بسیار بی نظیری می باشد که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

3 9 300x200 - نقد و بررسی لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC UX481FLC
نمای جذاب ZenBook Duo

مقدمه ای بر برند ایسوس

در ابتدا به برند این لپ تاپ نگاهی می اندازیم. نام برند تایوانی ایسوس، برگرفته از اسب بالدار یونانی که نمادی از اسطوره های یونانی می باشد ( پگاسوس Pegasus ) می باشد. این شرکت همواره در جهت ارائه ی محصولات با کیفیت و خدمات مناسب به کاربران، فعالیت می کند و پنج ویژگی تواضع، صداقت، پشتکار، چابکی و تمرکز، از خصوصیات اصلی این برند خوشنام می باشد.

مشخصات عمومی و کلی ZenBook Duo UX481FLC

در ابتدای معرفی این محصول، باید نگاهی جامع به مشخصات عمومی آن بیندازیم. در ابتدا باید راجع به وزن این محصول، سخن بگوییم. 1.6 کیلوگرم وزن ZenBook Duo UX481FLC می باشد که یک وزن معقول و مناسب می باشد. ابعادی که این لپ تاپ دارد، 323 در 223 در 199 میلی متر می باشد. حال که با مشخصات فیزیکی این دستگاه آشنا شدیم، بهتر است وارد مباحث فنی تر شویم تا بتوانیم به صورت دقیق تر، این لپ تاپ را واکاوی نماییم.

صفحه نمایش ZenBook Duo UX481FLC

ایسوس در لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC خود، یک صفحه نمایش 14 اینچی به کار برده است که نوع آن، IPS level panel می باشد. دقت و رزولوشن این صفحه نمایش، Full HD و 1920 در 1080 می باشد. لازم به ذکر است صفحه نمایش به کار رفته در این لپ تاپ دارای تم مات می باشد. از جذاب ترین بخش های به کار رفته در این لپ تاپ، می توان به صفحه نمایش دوم آن که در بالای کیبورد می باشد، اشاره کرد. این صفحه نمایش 12.6 اینچی می باشد که از قلم تاچ، پشتیبانی می نماید. ایسوس با به کار بردن 2 صفحه نمایش در لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC، توانسته به خوبی خلاقیت و زیبایی را به روح این لپ تاپ اضافه نماید و کاربر از تهیه ی آن، به وجد بیاید.

4 8 300x241 - نقد و بررسی لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC UX481FLC
صفحه نمایش دوم این لپ تاپ، مناسب طراحی می باشد

هنگامی که این لپ تاپ را تهیه می نمایید، به همراه آن یک قلم مخصوص برای صفحه نمایش دوم آن به شما اهدا می شود که می توانید به راحتی با آن، به طراحی و استفاده از صفحه نمایش دوم، بپردازید. این بخش مختص افرادی می باشد که دائما به نرم افزار های طراحی مانند فتوشاپ، احتیاج دارند و این فناوری جدید ایسوس، کار را برای آن ها بسیار ساده کرده است. همچنین به دلیل قرار گرفتن صفحه نمایش دوم در بالای کیبورد لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC، تاچ پد این لپ تاپ به سمت راست منتقل شده است. با این حال کیبورد این لپ تاپ، حالت جزیره ای خود را حفظ کرده و برای تایپ مناسب به نظر می رسد.

بخش سخت افزاری

ایسوس برای این لپ تاپ، از پردازنده ی محبوب intel نسل دهم بهره گرفته که نوع آن، Core i7 می باشد. مدل این پردازنده، 10510U می باشد که نسبتا قدرتمند به نظر می رسد. همچنین رم 16 گیگابایت برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. شاید اصلی ترین نقطه ضعف این لپ تاپ، نوع رم به کار رفته در آن باشد که DDR3 می باشد. ایسوس می توانست با قرار دادن DDR4 در لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC، کاربران بیشتری را به سمت این لپ تاپ جذب نماید. عمده ترین مشکلی که DDR3 برای کاربران خود می تواند ایجاد نماید، اجرا نکردن برخی از بازی های سنگین، می باشد.

اما در بخش داخلی، ایسوس بسیار خوب عمل کرده و با قرار دادن حافظه ی داخلی 1 ترابایت در کنار حافظه ی SSD، توانسته سرعت انتقال را بسیار زیاد نماید. در بخش گرافیکی نیز نباید آنقدر که یک لپ تاپ قدرتمند توانایی دارد را برای ZenBook Duo UX481FLC در نظر بگیریم و می توان آن را یک سطح پایین تر از سایر رقبا، در نظر گرفت.

2 9 300x262 - نقد و بررسی لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC UX481FLC
امکانات صفحه نمایش دوم ZenBook Duo

امکانات جانبی ZenBook Duo UX481FLC

در این لپ تاپ امکانات جانبی زیادی قرار دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

– قابلیت وبکم

– بلندگوهای استریو و دارای فناوری Dolby Audio

– دارای نور پس زمینه برای کیبورد

– دارای پورت HDMI

– دارای پورت USB Type C

– دارای 2 پورت USB 3.0

باتری لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC

در ابتدا اگر بخواهیم این لپ تاپ را دسته بندی نماییم و آن را از جهت کارکرد، به دسته ای منتقل کنیم، می توان آن را در کاربری های مالتی مدیا، عمومی و سطح مهندسی، در نظر گرفت.

در انتهای باید درباره ی باتری و قدرت داخلی آن سخن بگوییم. ZenBook Duo UX481FLC، دارای باتری 4 سلولی می باشد که تا 12 ساعت می تواند دستگاه را شارژ نگه دارد.

1 9 300x228 - نقد و بررسی لپ تاپ ZenBook Duo UX481FLC UX481FLC
استفاده از قلم توسط ایسوس برای این لپ تاپ، بسیار منحصر به فرد می باشد

جمع بندی نهایی

اگر بخواهیم به طور خلاصه درباره ی لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook Duo UX481FLC UX481FLC نظر دهیم، می توان به صورت زیر عنوان کرد:

1) این لپ تاپ دارای ظاهر بسیار زیبا می باشد و از نظر امتیاز دهی، می توان امتیاز بالایی را برای ظاهر و زیبایی بی نظیر آن، در نظر گرفت.

2) داشتن دو صفحه نمایش و قلم، قطعا از ویژگی های جذاب این لپ تاپ می باشد که می توان برای آن ها نیز، امتیاز بالایی به این لپ تاپ داد.

3) اسپیکر های قدرتمندی که این لپ تاپ دارد، میزان صدای واضح و زیادی را از خود تولید می نماید. بنابراین در بخش صدا نیز، این لپ تاپ سربلند می باشد.

4) رم 16 گیگابایتی این لپ تاپ و هارد 1 ترابایت به همراه حافظه SSD، به خوبی پاسخگوی نیاز کاربر در شرایط سنگین می باشد.

5) شاید عمده ترین نقطه ضعف این لپ تاپ، بهره بردن از DDR3 باشد که در برخی از بازی ها و نرم افزاری های سنگین، پاسخگوی نیاز کاربر، نمی باشد.

6) باتری به کار رفته در این لپ تاپ نیز، مناسب و قابل قبول به نظر می رسد و کاربر می تواند به سادگی، کارهای خود را در بازه های زمانی طولانی مدت، انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید