معرفی 9 پرینتر برتر برای کارهای سنگین

از زمان قدیم تا به حال، با پیشرفت تکنولوژی، سیستم های چاپ و دستگاه های آن، دستخوش تغییراتی شدند تا کار را برای افراد، ساده تر از قبل کنند. در حال حاضر پرینتر های زیادی در بازار وجود دارند که دسته بندی های گوناگونی دارند. در این مقاله سعی داریم 10 پرینتر برتر برای کارهای سنگین را به شما معرفی نماییم.

دستگاه های چاپ، از مدت زمان قدیم تا به حال وجود داشته اند و شاید قدمتی به اندازه ی تمدن بشر داشته باشند. در مدت زمان بسیار قدیم، اولین دستگاه چاپ به دست سومری ها ساخته شد و به نوعی آن ها را، سازندگان اولین دستگاه چاپ می نامند. از آن زمان تا به حال، با پیشرفت تکنولوژی و به روی کار آمدن سیستم های جدید و بروز، سیستم های چاپ و دستگاه های آن، دستخوش تغییراتی شدند تا کار را برای افراد، ساده تر از قبل کنند. در حال حاضر پرینتر های زیادی در بازار وجود دارند که دسته بندی های گوناگونی دارند. در این مقاله سعی داریم 10 پرینتر برتر برای کارهای سنگین را به شما معرفی نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

چه ویژگی هایی در یک پرینتر برتر وجود دارد؟

هر محصول یا کالایی برای دستیابی به عنوان بهترین، باید یکسری ویژگی های متمایز داشته باشد. پرینتر نیز از این قائله مستثنی نیست و یک پرینتر برتر، دارای ویژگی هایی می باشد. در زیر این ویژگی ها، تشریح می شوند:

  • کیفیت چاپ

اصلی ترین و بارزترین ویژگی یک پرینتر، کیفیت چاپ آن می باشد. هر شخصی که به پرینتر نیاز داشته باشد، منتظر است که کیفیت چاپ آن را مشاهده نماید و بر اساس آن، تصمیم می گیرد که آیا این پرینتر، یک پرینتر برتر می باشد یا خیر. پرینتر برای چاپ، تعدادی نقطه را روی کاغذ ترسیم می نماید تا شکل مورد نظر، چاپ شود. بنابراین پرینتری که تعداد نقاط چاپ شده در یک اندازه ی یکسان بیشتری داشته باشد، از کیفیت چاپ بهتری برخوردار می باشد.

هر چه تعداد نقاط چاپی در یک پرینتر بیشتر باشد، کیفیت چاپ بیشتر می شود - معرفی 9 پرینتر برتر برای کارهای سنگین
هر چه تعداد نقاط چاپی در یک پرینتر بیشتر باشد، کیفیت چاپ بیشتر می شود

 

  • سرعت موتور

دیگر خصوصیتی که باعث تمایز بین پرینتر معمولی و پرینتر برتر می شود، سرعت موتور دستگاه می باشد. میزان تعداد صفحاتی که در یک زمان یکسان چاپ می شود به سرعت موتور دستگاه بستگی دارد. البته برخی از پرینتر ها کیفیت چاپ را فدای سرعت بالا می کنند که بدون شک، ایده ی نامناسبی می باشد. بنابراین یک پرینتر برتر، در کنار سرعت موتور مناسب و بالا، کیفیت چاپ بالایی را نیز ارائه می دهد.

  • بافر یا حافظه داخلی

بافر نوعی حافظه داخلی می باشد که از آن برای نگهداری اطلاعات موجود، استفاده می نمایند. در گذشته پرینتر ها فاقد بافر بوده اند و تنها کامپیوتری که به پرینتر متصل بود، وظیفه ی داشتن این حافظه را بر عهده داشت. نداشتن بافر، باعث سنگین شدن کامپیوتر و قطع عملیات چاپ در اثر اختلال در کامپیوتر می شود. بنابراین داشتن بافر با حافظه ی بالا، از ویژگی های مثبت یک پرینتر برتر می باشد.

  • امکان اتصال به شبکه

برخی از پرینتر ها به دلیل استفاده ی شخصی، تنها یک اتصال USB دارند و فاقد هر گونه امکان اتصال به شبکه می باشند اما در برخی از پرینتر ها که در اداره استفاده می شوند، دارای امکان اتصال به شبکه می باشند تا چندین دستگاه به یک پرینتر متصل شوند و به صورت اشتراکی از آن استفاده کنند. بنابراین امکان اتصال به شبکه، از ویژگی های مهم یک پرینتر برتر برای کار های سنگین می باشد.

همچنین ویژگی های دیگری مانند سینی ورودی کاغذ استاندارد، سینی های چند منظوره، چاپ دو طرفه روی کاغذ، نمایشگر، پورت ها، از دیگر ویژگی هایی هستند که ممکن است روی یک پرینتر برتر، وجود داشته باشد.

9 پرینتر برتر برای کارهای سنگین

1- پرینتر Brother MFC-J5330DW

اگر کوچکترین شناختی از پرینتر ها و شرکت های سازنده ی آن داشته باشید، قطعا شرکت Brother را یکی از برترین شرکت های سازنده ی پرینتر می دانید. همچنین پرینتر MFC-J5330DW نیز به عقیده ی بسیاری از افراد، برترین پرینتر لیزری اداری می باشد که توانایی انجام بسیاری از کارهای سنگین اداری را دارد و یک پرینتر جمع و جور نیز به حساب می آید. از ویژگی های این پرینتر برتر می توان به سرعت بسیار بالای آن ( 6 ثانیه )، کیفیت بالای چاپ، کاربرد چهارگانه ( پرینت، اسکن، فکس و کپی )، قادر به چاپ روی کاغذ A3، امکان اتصال به وسیله ی وایرلس به گوشی، لپ تاپ و . . . اشاره کرد.

پرینتر Brother MFC J5330DW - معرفی 9 پرینتر برتر برای کارهای سنگین
پرینتر Brother MFC-J5330DW

 

2- پرینتر Canon imageCLASS LBP6030w

این پرینتر، یک پرینتر برتر در زمینه ی استفاده ی شخصی و خانگی می باشد. این پرینتر ساخته ی شرکت معتبر و خوش نام Canon می باشد. این پرینتر قدرتمند، قادر به چاپ 19 ورق در یک دقیقه می باشد. همچنین ظرفیت برگه در این پرینتر، 5000 عدد در ماه می باشد. رزولوشنی که این دستگاه قادر به چاپ آن می باشد، dpi 600*600 می باشد. این دستگاه به صورت وایرلس به دستگاه های مختلف متصل می شود و به وسیله ی پورت USB موجود در آن نیز می توانیم به سهولت بیشتر، با دستگاه کار کنیم.

3- پرینتر Canon MX492

این پرینتر با وجود ابعاد کوچک، قدرت بالایی دارد و یکی از بهترین انتخاب ها در زمینه ی پرینتر می باشد. این دستگاه در مقایسه با سایر مدل های MX شرکت Canon، 30% کوچکتر شده و میزان ذخیره سازی جوهر در آن، بیشتر از سایر مدل ها شده است. این پرینتر قابلیت نمایش تقویم و تشخیص چهره را دارد که از عوامل متمایز کننده نسبت به سایر مدل ها می باشد. البته شاید بهترین ویژگی این دستگاه را، قابلیت ذخیره سازی ویرایش ها و فیلتر های مورد استفاده ی کاربر دانست.

4- پرینتر HP LaserJet M277dw

شرکت hp از دیگر شرکت های سازنده ی پرینتر های قدرتمند می باشد. این پرینتر دارای ظرفیت بالا و دقت مناسبی می باشد که باعث می شود سرعت چاپ در این پرینتر بالا باشد و از کیفیت چاپ، کاسته نشود. این دستگاه قدرتمند قادر به چاپ 30000 برگه در ماه می باشد. این پرینتر از یک صفحه نمایش لمسی 3 اینچی برخوردار است که کار با آن را آسان می نماید.

پرینتر HP LaserJet M277dw - معرفی 9 پرینتر برتر برای کارهای سنگین
پرینتر HP LaserJet M277dw

 

5- پرینتر HP Deskjet 2130 All in One

یکی از برترین ساخته های شرکت hp، این دستگاه می باشد که به نوعی شاهکار این شرکت است. این دستگاه، بهترین جوهرافشان چند کاره می باشد که بسیار جمع و جور است و فضای کمی را به خود اختصاص می دهد. این دستگاه قادر به پرینت، اسکن، فکس و کپی می باشد و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. این دستگاه دارای سرعت بالایی می باشد و قادر است در هر دقیقه 8 برگه ی سیاه و سفید و 6 برگه ی رنگی را چاپ کند. همچنین رزولوشن dpi 1200*1200، کیفیت بالای چاپ، سینی کاغذ، از دیگر ویژگی های این دستگاه قدرتمند می باشد.

6- پرینتر Epson WorkForce Pro WF-4630

این پرینتر به کم مصرف بودن معروف است و قادر است به اندازه ی 70% در مصرف انرژی صرفه جویی نماید. همچنین سرعت چاپ این دستگاه به اندازه ی 20 صفحه تک رو و 11 صفحه دو روز در 1 دقیقه می باشد. همچنین قابلیت اتصال به وای فای، صفحه نمایش لمسی و کیفیت چاپ بالا، از دیگر ویژگی های این پرینتر برتر می باشد.

7- پرینتر HP ENVY 5540

این پرینتر چندکاره مناسب مصارف سنگین و اداری می باشد که در عین سرعت بالا، کیفیت چاپ قدرتمندی را نیز ارائه می دهد. امکان چاپ 12 صفحه ی سیاه و سفید یا 8 برگه ی رنگی در 1 دقیقه، از ویژگی جذاب این پرینتر می باشد. صفحه نمایش لمسی، قابلیت اتصال به گوشی هوشمند، بالا بودن سرعت عمل، از خصوصیات بارز این دستگاه می باشد.

پرینتر HP ENVY 5540 - معرفی 9 پرینتر برتر برای کارهای سنگین
پرینتر HP ENVY 5540

 

8- پرینتر Canon Pixma TS8050 و 9- Canon Pixma MG2540S

این دو پرینتر شرکت hp، مخصوص کار های سنگین می باشند که کیفیت بالایی را از خود به جای می گذارند. حجم کم، رزولوشن بالا، نمایشگر لمسی، امکان اتصال به لپ تاپ و گوشی هوشمند، از ویژگی های این دو پرینتر برتر می باشد.

9- پرینتر Hp OfficeJet 4650

این پرینتر در ابعاد استاندارد، قابلیت 4 گانه ای داشته و از نظر قیمت و کیفیت، بسیار مناسب می باشد. این پرینتر از سیستم عامل های ویندوز و مک پشتیبانی می کند و اتصال به اینترنت از طریق خود دستگاه نیز در دسترس می باشد. این پرینتر دارای سینی می باشد که دارای ظرفیت 100 برگ می باشد و قادر است در مدت کوتاهی و با کیفیت بالا، برگه های مورد نظر را چاپ نماید.

پرینتر Hp OfficeJet 4650 - معرفی 9 پرینتر برتر برای کارهای سنگین
پرینتر Hp OfficeJet 4650

 

دیدگاهتان را بنویسید