معرفی آیپد ایر جدید

اکثر افرادی که رویداد اپل را دنبال می کردند، به دنبال این بودند که آیا در این رویداد، اپل از آیفون جدید خود رونمایی می کند یا خیر که سرانجام تاریخ رونمایی این محصول، به تاریخی دیگر موکول شد اما طرفداران این کمپانی قدرتمند، از رونمایی چندین محصول جدید این شرکت، ابراز رضایت کردند. یکی از این محصولات جدید، معرفی آیپد ایر جدید بوده است.

سرانجام بعد از مدت ها انتظار، اپل به صورت رسمی در تاریخ 15 سپتامبر کنفرانس خود یعنی رویداد اپل ( Time Files ) را برگزار کرد و در آن محصولات جدید خود را رونمایی کرد. اکثر افرادی که این رویداد را دنبال می کردند، به دنبال این بودند که آیا در این رویداد، اپل از آیفون جدید خود رونمایی می کند یا خیر که سرانجام تاریخ رونمایی این محصول، به تاریخی دیگر موکول شد اما طرفداران این کمپانی قدرتمند، از رونمایی چندین محصول جدید این شرکت، ابراز رضایت کردند. یکی از این محصولات جدید، آیپد ایر جدید اپل بوده است. در ادامه بیشتر با این محصول آشنا می شویم.

طراحی آیپد ایر جدید - معرفی آیپد ایر جدید

طراحی آیپد ایر جدید

در نگاه اول، به آیپد ایر جدید، متوجه کاهش حاشیه های دستگاه می شویم که آن را بسیار شبیه به آیپد پرو، کرده است. این سبک از طراحی در محصولات اپل، مورد علاقه ی بسیاری از استفاده کنندگان این محصولات می باشد که احتمالا با رونمایی از این محصول، بسیار خوشحال شده اند. با کاهش حاشیه های موجود، اپل بدون افزایش اندازه ی آیپد، توانسته اندازه ی صفحه نمایش به کار رفته در این محصول را افزایش دهد و به اندازه ی 10/9 اینچی برساند.

لازم بع ذکر است اپل در نسل های قبلی از این آیپد ها، از اندازه ی 10/2 اینچی استفاده می کرد. صفحه نمایش آیپد ایر جدید، از نسل Liquid Retina می باشد که از گستره رنگی P3 پشتیبانی می نماید.

رزولوشن این آیپد، 2360 در 1640 پیکسل می باشد. این آیپد از ویژگی True Tone نیز پشتیبانی می کند. این ویژگی باعث می شود رنگ ها در محیط های متفاوتی با هم ادغام شوند و در بهترین حالت ممکن، تولید شوند و بازتاب نور، مانع دریافت یک عکس فوق العاده نشود.

از جمله ویژگی های جذاب دیگری که اپل در این نسل از آیپد به کار برده است، جایگزینی پورت لایتنینگ با USB – C می باشد. با این تغییر، اپل این امکان را به کاربر می دهد تا با سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه، اطلاعات خود را منتقل کند. همچنین کاربران آیپد ایر جدید می توانند به شکل ساده تر و با سهولت بیشتر، وسایلی همچون دوربین یا حافظه های خارجی را به آیپد خود، وصل کنند.

رنگبندی جدید و جذاب آیپد ایر جدید - معرفی آیپد ایر جدید
رنگبندی جدید و جذاب آیپد ایر جدید

 

اپل با کاهش حاشیه های معرفی آیپد ایر جدید خود، دکمه ی هوم را از این آیپد حذف کرده تا فضای بیشتری را به صفحه نمایش خود اختصاص دهد. اپل همچنین از سیستم تشخیص چهره ( Face ID ) در این آیپد استفاده نکرده است که در نوع خود، جالب می باشد. اما یکی از بزرگترین تغییرات و اولین استفاده اپل، ایجاد اثر انگشت بر روی دکمه ی پاور در این آیپد می باشد. از زمان معرفی آیفون 5S اثرانگشت روی دکمه هوم مانده بود و در آیفون های مدل بالا مانند X و 11 نیز دکمه پاور حذف و اثر انگشت نیز حذف گردید اما در این مدل از آیپد، شاهد وجود اثرانگشت روی دکمه پاور می باشیم.

ویژگی جدید وجود اثرانگشت روی دکمه ی پاور بر روی آیپد ایر جدید - معرفی آیپد ایر جدید
ویژگی جدید وجود اثرانگشت روی دکمه ی پاور بر روی آیپد ایر جدید

 

مشخصات سخت افزاری

اپل از تراشه ی A14 Bionic در معرفی آیپد ایر جدید استفاده کرده است. این تراشه، از ساختار 5 نانومتری تولید شده که نسبت به پردازنده ی موجود در آیپد نسل قبل، 40% بازدهی بیشتر دارد. این پردازنده، دارای 6 هسته می باشد که 4 تای آن برای کار های سبک و 2 تای آن برای کارهای سنگین، تعبیه شده است. اپل ادعا می کند در این پردازنده، 11/8 میلیارد ترانزیستور استفاده نموده است که عدد بسیار بزرگی می باشد. همچنین اپل می گوید که قدرت این تراشه بسیار زیاد است و از حرفه ای ترین و پیشرفته ترین پردازنده های موجود در دنیا می باشد که اپل تا کنون آن را ساخته است. با استفاده از این پردازنده، شما می توانید تعداد برنامه های بیشتری را با سرعت بالاتری، اجرا نمایید.

اطلاعات سخت افزاری آیپد ایر جدید - معرفی آیپد ایر جدید
اطلاعات سخت افزاری آیپد ایر جدید

 

دوربین آیپد ایر جدید

دوربین اصلی آیپد ایر جدید که در پشت دستگاه قرار دارد، دارای سنسور 12 مگاپیکسلی می باشد. این دوربین دارای ویژگی لرزشگیر تصویر می باشد. دوربین سلفی نیز در قسمت جلوی آیپد قرار گرفته و دارای سنسور 7 مگاپیکسلی می باشد. این دوربین، از قابلیت ضبط فیلم در رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه، برخوردار می باشد.

سایر ویژگی ها

در این آیپد ویژگی های دیگری نیز به کار رفته که در متمایز کردن آن نسبت به سایر مدل های آیپد، به چشم می آید. پشتیبانی از قلم جدید Apple Pencil، کیبورد جدید به کار رفته، رنگ های زیبا و جذاب و . . . همگی از این دسته از ویژگی ها می باشند. البته برای امکانات ذکر شده، باید هزینه ی بیشتر کرد. برای مثال برای دریافت Apple Pencil مبلغ 129 دلار و برای کیبورد، مبلغ 299 دلار اضافه تر پرداخت کرد.

Apple Pencil و کیبورد جدید اپل روی آیپد ایر جدید - معرفی آیپد ایر جدید
Apple Pencil و کیبورد جدید اپل روی آیپد ایر جدید

 

رنگ و قیمت آیپد ایر جدید

اپل برای این آیپد، 5 رنگ جذاب در نظر گرفته است که در بسیار زیبا می باشند. این 5 رنگ عبارتند از: نقره ای، خاکستری فضایی، رزگلد، سبز و آبی آسمانی. اپل قیمت 599 دلار را برای این محصول در نظر گرفته است. همچنین تاریخ عرضه این آیپد، ماه اکتبر 2020 ( مهر ماه 1399 ) می باشد.

جمع بندی نهایی

مشخصات ذکر شده، تنها مشخصاتی می باشد که از طریق رویداد اپل مشخص گردیده و برای تصمیم گیری نهایی، باید منتظر بمانیم تا این معرفی آیپد ایر جدید وارد بازار شود. به طور کلی، این آیپد با داشتن ویژگی های جذابی مانند صفحه نمایش بزرگ و جذاب، پردازنده قدرتمند و جدید اپل، حذف حاشیه های اضافه و دوربین قدرتمند، به نظر انتخاب جذابی برای خرید و استفاده می باشد. همچنین می توان این آیپد را به تجهیزات جدید اپل مانند قلم اپل ( تحت عنوان Apple Pencil ) و کیبورد جدید را به این آیپد متصل کرد تا سهولت کاربرد آن، بیشتر شود و در کار های متفاوتی مانند کارهای شخصی و روزانه، از آن استفاده کرد. به هر طریق باید منتظر آمدن این آیپد جدید به بازار باشیم تا به صورت تخصصی تر درباره ی کاربرد و مشخصات و ارزش خرید آن، نظر داد.

دیدگاهتان را بنویسید