راهنمای خرید سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف

امروزه با شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، خرید وسایل و کالا، سخت تر از قبل شده و برای خرید، باید کاملا مراقب باشیم تا پس از خرید، پشیمان نشویم. در حال حاضر سیستم کامپیوتر به دلیل کاربرد فراوان، از اهمیت زیادی برای اقشار مختلف برخوردار است. به همین دلیل باید در هنگام خرید، فاکتور های مهمی را بررسی نماییم. یک کامپیوتر متشکل از کیس، صفحه نمایش، کیبورد، ماوس، بلندگو و . . . می باشد. در ادامه بیشتر با این موارد آشنا می شویم و سیستم های مناسب کامپیوتری را باهم بررسی می نماییم.

اجزای سیستم کامپیوتر

1- صفحه نمایش

صفحه نمایش، از اصلی ترین اجزای سیستم کامپیوتر می باشد. برای نمایش محتوای تولید شده در کامپیوتر، از صفحه نمایش استفاده می شود. در گذشته مانیتور ها وجود داشته اند که بسیار بزرگ و سنگین بوده اند و در حال حاضر، صفحه نمایش های LCD و LED وجود دارند که علاوه بر وزن کم، دارای کیفیت بسیار بیشتر نسبت به مدل های گذشته می باشند.

نمایی از مانیتور QLED سامسونگ - راهنمای خرید سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف
نمایی از مانیتور QLED سامسونگ

 

در حال حاضر شرکت های مطرحی مانند ال جی، سامسونگ و . . . مشغول به تولید مانیتور و نمایشگر برای کامپیوتر ها می باشند. در ادامه با برخی از برترین نمایشگر های موجود در بازار آشنا می شویم:

– مانیتور ال جی 27UD59P-B

این مانیتور دارای صفحه نمایش 27 اینچ می باشد و رزولوشن تولیدی آن، 3840 در 2160 پیکسل می باشد. همچنین این مانیتور شرکت ال جی، زاویه دید مناسب و گسترده ای به شما می دهد.

– مانیتور ایسوس LS22F355HN

این مانیتور 23 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1920 در 1080 می باشد. ایسوس در طراحی این مانیتور، بسیار دقت کرده و طرح مدرن و زیبایی برای آن ساخته است. این مانیتور برای کارهای روزمره و بازی، مناسب می باشد.

2- صفحه کلید

از معمول ترین و پراستفاده ترین وسایل متصل شده به کامپیوتر، کیبورد می باشد. این وسیله در طرح و مدل های مختلف و بسته به نیاز کاربر، ساخته می شود. برای مثال کیبورد مناسب تایپ، به یک مدل می باشد و کیبورد گیمینگ، مدلی دیگر. ارگونومیک، دکمه های نرم، سهولت استفاده و قیمت مناسب، از عوامل مهم در کیبورد ها می باشد. در زیر برخی از بهترین کیبورد ها آورده شده است:

– کیبورد فراسو مدل FCM-8282RF Black

این کیبورد به صورت بی سیم و با USB به سیستم کامپیوتر متصل می شود. شرکت فراسو در طراحی این کیبورد، بسیار حرفه ای عمل کرده و طراحی زیبایی برای آن انتخاب کرده است. در این کیبورد، تایپ به سهولت قابل انجام است و دکمه ها نیز به نرمی، قابل فشردن می باشند.

– کیبورد تسکو مدل TK8022

این کیبورد، دارای اتصال با سیم می باشد و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار می باشد. در کنار این کیفیت ساخت، قیمت پایین آن نیز از عوامل دیگر در موفقیت این کیبورد می باشد.

3- ماوس

تمام کار های کامپیوتر، به وسیله ی ماوس انجام می شود و مغز متفکر کامپیوتر، به وسیله ی ماوس رهبری می شود. نحوه ی ساخت و قرار گیری در دست، نوع لیزری یا توپی، مناسب برای گیمینگ یا اداری، بی سیم یا با سیم و . . . از ویژگی های یک ماوس می باشند.

ماوس و کیبورد بی سیم مایکروسافت - راهنمای خرید سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف
ماوس و کیبورد بی سیم مایکروسافت

 

4- بلند گو

بلندگو ها شاید نسبت به سایر قطعات، از اهمیت کمتری برخوردار باشند و هنگامی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به شنیدن صدایی باشد.

5- کیس

قطعا مهم ترین و حیاتی ترین قطعه ی سیستم کامپیوتر، کیس و قطعات درون آن می باشد. Cpu، Gpu، پاور، رم، مادربرد، کارت صدا، از جمله قطعات درونی کیس می باشند که وظیفه ی ایجاد یک سیستم کامپیوتر را ایفا می کنند. از مهم ترین وجه متمایز کننده ی کامپیوتر ها با یکدیگر، قطعات درونی کیس ها می باشد که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

سیستم کامپیوتر پیشنهادی با بودجه کم

CPU Intel Core i3 9100F
MotherBoard Asus Prime H310M-K
RAM GSkill AEGIS 2*8GB 3000 Mhz
VGA Asus PH GT 1030 OC 2GB GDDR5
HDD WD Blue 1 TB 7200 Rpm 64 MB
ODD Asus 24X SATA
Power Green GP 480A-EUD
Case Green ORAMAN Plus
15/300/000 Price

 

در جدول بالا، مشخصات سخت افزار به کار رفته در یک سیستم کامپیوتر با بودجه ی کم معرفی شده است. لازم به ذکر است موارد معرفی شده در بالا مانند ماوس و کیبورد، دلخواهی بوده و ما تنها سیستم سخت افزاری مناسب با بودجه ی مشخص شده را معرفی می نماییم.

سیستم کامپیوتر با بودجه ی متوسط

CPU Intel Core i3 10100
MotherBoard Asus Prime H410M-K
RAM GSkill AEGIS 2*8GB DDR4 3000 MHz -16GB 
VGA ASUS TUF GTX 1650 Super Gaming 4GB GDDR6
HDD WD Blue 1 TB 7200 Rpm 64 MB
ODD Asus 24X SATA
Power Green GP 500A-UK Plus
Case Green Z1
26/850/000 Price

 

در جدول بالا، مشخصات سخت افزاری کامپیوتری با بودجه ی متوسط، شرح داده شد. این سیستم مناسب کاربرانی می باشد که می خواهند کارهای روزمره ی خود را با سرعت بیشتری انجام دهند و بازی های رده ی متوسط را با گرافیک بالایی اجرا نمایند.

سیستم کامپیوتر با بودجه ی بالا

CPU Intel Core i5 10600K
MotherBoard ASUS PRIME Z490-P
RAM GSkill AEGIS 2*8GB DDR4 3000 MHz -16GB
VGA ASUS DUAL RTX 2060S 8G 8GB GDDR6
HDD WD Blue 1 TB 7200 Rpm 64 MB
ODD Asus 24X SATA
Power Green GP 500A-UK Plus
Case Green Z4
51/200/000 Price

 

در بالا، سخت افزار یک سیستم کامپیوتر با بودجه ی بالا را مشاهده می کنید که از قدرت بالایی در اجرای برنامه ها برخوردار می باشد. البته باید این نکته را در نظر داشت به دلیل نوسانات قیمتی، ممکن است قیمت این سیستم کامپیوتر، دچار تغییراتی شود.

با بودجه های گوناگون، سیستم های کامپیوتری متفاوتی می توان تهیه کرد - راهنمای خرید سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف
با بودجه های گوناگون، سیستم های کامپیوتری متفاوتی می توان تهیه کرد

 

سخن پایانی

حتما قبل از خرید خود، با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا بهترین خرید را انجام دهید. تنوع زیاد و قدرت های گوناگون، باعث شده طیف وسیعی از سیستم کامپیوتر در بازار وجود داشته باشد و به همین دلیل، خریدار سردرگم شود. پیشنهاد می کنیم خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید تا علاوه بر کیفیت بالای قطعات، بتوانید قیمت مناسب و معقولی را نیز دریافت نمایید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید