برترین لپ تاپ های سال 2020

لپ تاپ ها همواره از پرکاربردترین وسایل الکترونیک بوده است که در بسیاری از مشاغل و حرفه ها، کاربردی بی بدیلی دارند. این وسیله، برای کاربرد های متفاوت و گوناگون استفاده می شود. در سال 2020، بسیاری از شرکت های سازنده ی لپ تاپ، دست به کار شده و محصولات خود را با سیستم های جذاب، راهی بازار کرده اند. در این مقاله سعی داریم برترین لپ تاپ های تولید شده در سال 2020 را بررسی نماییم و بدانیم کدامیک، مناسب تر می باشد.

چه معیار هایی برای برتر بودن یک لپ تاپ مورد نیاز است؟

بسته به نوع استفاده از این محصول، می توان از سیستم های گوناگون و متنوعی استفاده نمود. به طور کلی بخواهیم بررسی کنیم، یک لپ تاپ بسته به مشخصات سخت افزاری مانند رم و پردازنده، قیمت محصول، سایز و صفحه نمایش، مشخصات نرم افزاری و ظاهر آن، دسته بندی می شوند و از سطح وب گردی و کار های روزانه تا گیمینگ، تقسیم می شوند.

برترین لپ تاپ های عرضه شده در سال 2020

1- دل مدل XPS 13

ویژگی ها در یک نگاه:

  • زیبایی در ساخت
  • وزن سبک و قابل حمل
  • سرعت بالا
  • قیمت مناسب نسبت به مشخصات سخت افزاری

شرکت دل در سال 2020، لپ تاپ قدرتمند خود را با نام XPS 13 راهی بازار کرده است. این سیستم دارای پردازنده ی Intel Core i7 می باشد که در کنار فرکانس پردازشی 2.4 GHz و رم 8 گیگابایت و هارد SSD با ظرفیت 512 Gb، از مشخصات سخت افزاری این سیستم، می باشند. صفحه نمایش به کار رفته در این لپ تاپ، لمسی و 4K می باشد. شاید یکی از معایب این سیستم، مکان نامناسب وب کم باشد که برای افرادی که باید کنفرانس برگزار نمایند، شاید آنچنان مناسب نباشد. این لپ تاپ دارای قیمت مناسب می باشد که در کنار سخت افزار قدرتمند، احتمالا بهترین لپ تاپ ساخته شده در سال 2020، باشد.

دل مدل XPS 13 - برترین لپ تاپ های سال 2020
دل مدل XPS 13

 

2- اپل مدل MacBook Air

اپل همواره در تولید محصولات قوی و با کیفیت، مشهور است. MacBook Air جدید، یک گزینه میان رده مناسب دانش آموزان می باشد که دارای پردازنده ی Intel Core i5 می باشد. هارد SSD با ظرفیت 128 گیگابایت، رم 8 گیگابایت، تاچ آیدی و درگاه USB – C، از دیگر مشخصات این لپ تاپ تولید شده ی شرکت اپل، می باشد. اپل در این سیستم از باتری با ظرفیت بالا استفاده کرده است تا کاربر بدون دغدغه ی کم شدن باتری، به مصرف شخصی خود بپردازد. به طور کلی این محصول با قیمت مناسب و مشخصات سخت افزاری کافی، برای دوست داران اپل مناسب می باشد.

اپل مدل MacBook Air 2020 - برترین لپ تاپ های سال 2020
اپل مدل MacBook Air 2020

 

3- ایسوس مدل Zenbook 13 UX333

ایسوس همواره به تولید محصولات باکیفیت و مناسب برای هر شخصی، معروف است. اگر به دنبال استفاده از کار های روزانه خود هستید، Zenbook 13 یک گزینه مناسب برای شما می باشد. نسبت به دو گزینه ی قبل، شاید این لپ تاپ قدرتی به اندازه ی آن ها نداشته باشد اما طراحی زیبا و بدون حاشیه ی این محصول، کیفیت کار این شرکت را دو چندان کرده است. در مدل پایه ی این محصول، پردازنده ی Intel Core i5 و رم 8 گیگ استفاده شده است. همچنین هارد SSD با ظرفیت 256 گیگابایت نیز به کمک دارندگان این محصول آمده است.

ایسوس مدل ZenBook 13 - برترین لپ تاپ های سال 2020
ایسوس مدل ZenBook 13

 

4- گوگل مدل PixelBook Go

امسال شرکت گوگل، لپ تاپ خود را تحت عنوان Chromebook و با نام Pixelbook Go وارد بازار کرده است. این محصول دارای طراحی زیبا و مشخصات مناسب می باشد. شاید اصلی ترین مشکل این سیستم را سیستم عامل آن دانست؛ جایی که شرکت گوگل از سیستم عامل کرومیوم برای این سیستم استفاده کرده است. این سیستم عامل قابلیت نصب برنامه های ویندوزی را ندارد اما از طرفی دیگر دارای سرعت بالا و مبتنی بر اندروید می باشد. هنوز اطلاعات کافی از مشخصات این محصول در دسترس نمی باشد.

گوگل مدل pixelBook Go - برترین لپ تاپ های سال 2020
گوگل مدل pixelBook Go

 

5- مایکروسافت مدل Surface Pro 7

شرکت مایکروسافت همواره محصولات قدرتمند و زیبایی طراحی می کند که هر شخصی، علاقه مند به داشتن آن ها می باشد. جدید ترین لپ تاپ این شرکت، Surface Pro 7 نام دارد. این محصول دارای صفحه کلید جدا شدنی می باشد و سیستم عامل ویندوز 10 روی آن نصب شده است. همچنین استفاده از قلم نوری، صفحه نمایش رزولوشن بالا و . . . باعث شده هیجان استفاده از این محصول، بیشتر از قبل شود. این محصول از پردازنده ی Intel Core i7 و رم 16 گیگابایت بهره می برد که آن را قدرتمند تر از هر رقیبی در این لیست کرده است.

مایکروسافت مدل Surface Pro 7 - برترین لپ تاپ های سال 2020
مایکروسافت مدل Surface Pro 7

 

6- لنوو مدل Thinkpad X1 Extreme

عنوان برترین لپ تاپ تجاری تولید شده در سال 2020 را باید به لنوو مدل Thinkpad X1 داد. این محصول دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی، پردازنده ی 6 هسته ای  Intel Core i7 و کارت گرافیک Nvidia Geforce GTX 1050 می باشد. لنوو در تولید این محصول، کیفیت بالای لوازم را تضمین کرده و از صفحه نمایش 4K با پشتیبانی HDR استفاده کرده است.

لنوو مدل Thinkpad X1 - برترین لپ تاپ های سال 2020
لنوو مدل Thinkpad X1

 

7- ایسر مدل Aspire E 15

یکی از ابتدایی ترین دلایل خرید لپ تاپ، بر اساس قیمت می باشد. بسیاری از این سیستم ها، با داشتن سخت افزار قدرتمند، قیمت بالایی نیز دارند اما ایسر با تولید Aspire E 15، توانسته قیمت پایین را در کنار کیفیت بالا به کاربر اهدا نماید. این سیستم دارای پردازشگر Intel Core i5 می باشد که رمی 8 گیگابایت درون آن جای گذاری شده است. کارت گرافیک Nvidia MX150 باعث می شود از نظر گرافیکی، انتظارات زیادی را برآورده کند.

ایسر مدل Aspire E 15 - برترین لپ تاپ های سال 2020
ایسر مدل Aspire E 15

 

جمع بندی پایانی

برای انتخاب یک لپ تاپ، باید معیار های زیادی را سنجید. برخی قیمت را ملاک می دانند و برخی دیگر سخت افزار و ظاهر. در سال 2020، بسیاری از شرکت های مطرح در زمینه ی ساخت لپ تاپ، با تولید محصولات خود در طبقات مختلف، باعث شده اند تا کاربران برای انتخاب یک سیستم مناسب، دچار سردرگمی شوند. پیشنهاد می دهیم حتما برای خرید لپ تاپ مناسب خود، تحقیقات زیادی را انجام دهید و از ابعاد گوناگون محصول مورد نظر را بسنجدی تا پس از خرید، دچار پشیمانی نشوید.

اگر دنبال محصولی می گردید که برای  وب گردی و کار های روزانه مانند دیدن فیلم مناسب باشد، پیشنهاد می کنیم از لپ تاپی با سیستم سخت افزاری متوسط استفاده نمایید ولی اگر دنبال سیستمی می گردید که بخواهید نرم افزار های سنگین یا بازی های سنگین را اجرا نمایید، پیشنهاد می کنیم از لپ تاپ های گیمینگ، استفاده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید