آشنایی بیشتر با اپل واچ 6

بسیاری از افراد در سراسر جهان منتظر تاریخ 15 سپتامبر 2020 بودند تا شاهد رونمایی از محصولات جدید اپل باشند. سرانجام این تاریخ فرا رسید و اپل از تعدادی محصولات جدید خود پرده برداشت که یکی از این محصولات، اپل واچ 6 بود.

این سری از ساعت هوشمند اپل، در دو مدل 40 و 44 میلی متر مانند سابق تولید می شوند. به گفته ی اپل، اپل واچ در سراسر دنیا، آمار محبوب ترین گجت پوشیدنی را برخوردار است. حال می خواهیم بیشتر با نسخه ی جدید این ساعت هوشمند، یعنی اپل واچ 6 آشنا شویم.

بدنه و رنگ

در بدنه و رنگ اپل واچ 6، خبری از رنگ استیل سیاه ( Space Black ) نیست و اپل این رنگ را از مجموعه رنگ های موجود برای سری جدید این ساعت هوشمند، برداشته است اما راهی وجود دارد که این رنگ را بدست آورید و آن، خرید نسخه ی گرانقیمت و لوکس هرمس با بند Double Tour می باشد. اپل پس از حذف رنگ استیل سیاه، رنگی جدید به اپل واچ 6 اضافه کرده و آن، گرافیت نام دارد که در برابر نسخه ی استیل سیاه، از رنگ روشن تری برخوردار می باشد.

رنگ بند و بدنه اپل واچ 6 1024x512 - آشنایی بیشتر با اپل واچ 6
رنگ بند و بدنه اپل واچ 6

سخت افزار اپل واچ 6

اپل در جدیدترین نسخه ی اپل واچ خود، از تراشه ی S6 بهره می برد. استفاده از این تراشه در اپل واچ 6، باعث می شود عملکرد ساعت در اجرای برنامه ها، 20% بهبود یابد. همچنین این تراشه به عمر بیشتر باتری نیز کمک می کند اما مقدار آن به صورت دقیق مشخص نمی باشد. در سری 5 اپل واچ، با هر بار شارژ ساعت، می توان به صورت مداوم 18 ساعت از آن استفاده کرد. البته اپل ادعا می کند که میزان شارژ اپل واچ سری 6 نسبت به سری 5، 5 الی 20% سریعتر می باشد. همچنین از دیگر امکانات و ویژگی های اپل واچ 6 می توان به: حسگر تشخیص سقوط، صفحه نمایش همیشه روشن، قطب نما، حسگر SpO2 که برای میزان اکسیژن خون به کار می رود و چیپ U1 اشاره کرد.

نرم افزار به کار رفته در سری 6 اپل واچ

به دلیل برخورداری اپل واچ 6 از سیستم عامل WatchOS 7 ( مانند اپل واچ 5 )، تفاوت زیادی از این نظر با نسخه های قبل تر آن وجود ندارد. همچنین زبان برنامه نویسی موجود در این نسخه، مانند زبان برنامه نویسی نسخه های قبلی می باشد و اپل تغییری در این موضوع به وجود نیاورده است. همین امر سبب می شود تا تغییرات چشمگیر، به قسمت سخت افزاری محدود شود. اپل برای این ساعت هوشمند، در نسخه ی پایه و 40 میلی متری، مبلغ 399 دلار در نظر گرفته است که شامل GPS نیز می شود. در نسخه ی سلولی و 40 میلی متری، مبلغ 499 دلار درنظر گرفته شده است. همچنین مدل 44 میلی متری نیز در دو مدل GPS و سلولی قابل تولید می باشد که به ترتیب مبلغ 429 و 520 دلار می باشند.

نرم افزار اپل واچ 6 1024x572 - آشنایی بیشتر با اپل واچ 6

تراشه ی U1 موجود در اپل واچ 6

در مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل و در بخش اپل واچ، این شرکت اشاره ای به یکی از ویژگی های مهم اپل واچ سری 6، یعنی تراشه ی U1 نکرد. شاید دلیل آن این باشد که اپل هنوز راهکاری راضی کننده برای استفاده از پتانسیل های این تراشه پیدا نکرده است. حال می خواهیم درباره ی این ویژگی جذاب صحبت کنیم. اپل تنها در نسخه ی 6 اپل واچ خود این تراشه را به کار برده و در نسخه SE و سایر نسخه ها، از آن استفاده نمی شود. ویژگی U1 ( Ultra – Wideband ) تراشه ی اختصاصی اپل می باشد و این امکان را می دهد تا تراشه های خودی را پیدا کرده و به یکدیگر متصل شوند. برای مثال می توانید به وسیله ی تراشه ی U1 موجود در اپل واچ 6، در خودرو را باز نمایید.

قابلیت اندازه گیری میزان اشباع اکسیژن خون ( SpO2)

اپل در معرفی اپل واچ جدید خود، به معرفی یک ویژگی پزشکی اشاره کرده و آن، اندازه گیری میزان اشباع اکسیژن خون می باشد. این ویژگی نشان می دهد که سلول های خونی، چه میزان اکسیژن از ریه ها دریافت می نمایند تا آن را به سایر اعضا و اندام های بدن، ارسال نمایند. علت جالب بودن قرار دادن این ویژگی، رابطه مستقیم کاهش سطح اکسیژن خون با ابتلا به کووید 19 می باشد. هنگامی که فرد درگیر کووید 19 شود، اکسیژن کافی به اندام ها ارسال نمی شود.

بنابراین پزشکان با اندازه گیری میزان اکسیژن خون، تشخیص می دهند که شخص به کووید 19 مبتلا می باشد یا خیر. این حسگر، در پشت اپل واچ 6 قرار گرفته است. این حسگر از 4 دسته LED های نوری که شامل سرخ، سبز، فروسرخ و چهار فوتودیود می باشد، بهره می برد. این فوتودیود ها، قطعاتی می باشند که نور را به جریان الکتریکی تبدیل می نمایند. سپس این تشعشعات نوری به رگ های خونی تابیده می شوند و فوتودیود های منعکس شده از آن، در دستگاه سنجیده می شود و میزان آن، بر روی دستگاه مشاهده می شود. این قابلیت در 15 ثانیه، به شما می گوید که مقدار اکسیژن خونتان، چه مقدار می باشد.

خلاصه ای از امکانات موجود در اپل واچ سری 6 - آشنایی بیشتر با اپل واچ 6
خلاصه ای از امکانات موجود در اپل واچ سری 6

 

سایر مشخصات و ویژگی های اپل واچ 6

تاریخ معرفی: 15 سپتامبر 2020

تاریخ عرضه: 18 سپتامبر 2020

ابعاد: 44*38*10.4 میلی متر

وزن: 36.5 گرم

بدنه: آلومینیومی، مقاوم در برابر آب تا عمق 50 متر

نوع نمایشگر: نمایشگر Retina در وضعیت همیشه روشن

سایز: 1.78 اینچ

رزولوشن: 448 در 368 پیکسل

سیستم عامل: WatchOS 7

تراشه: S6 مبتنی بر A13 Bionic

پردازنده مرکزی: 2 هسته ای

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

بلندگو: بله و 50% صدای بیشتر نسبت به نسخه های قبل تر

باتری: 18 ساعت

حسگرها: حسگر افتادن، سنجش اکسیژن خون، ضربان قلب، قطب نما، ارتفاع سنج و سقوط

شبکه: LTE و UTMS و Wifi

GPS: دارد

جمع بندی نهایی:

به طور کلی، شرکت اپل در اپل واچ 6، تغییرات ظاهری خاصی به وجود نیاورده ولی در بخش سخت افزاری با ارتقاء چندین عامل، سبب شده تا کارایی دستگاه بیشتر شود. همچنین افزودن امکاناتی نظیر سنجش اکسیژن خون، باعث شده این ساعت هوشمند، جذاب تر از قبل باشد.

جدیدترین ساعت هوشمند اپل تحت عنوان اپل واچ سری 6 1024x683 - آشنایی بیشتر با اپل واچ 6
جدیدترین ساعت هوشمند اپل تحت عنوان اپل واچ سری 6

 

دیدگاهتان را بنویسید